det har jag aldrig sett
Vad gör DU just nu?
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Vad gör DU just nu?
va falls!!! ær det pappersmassa i kaffet?
det har jag aldrig sett
det har jag aldrig sett
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Japp jag vart lite påläst när jag valde min maskin, de bruna skummet som lägger sig på kaffet är cellulosan och kallas crema. Det lägger sig som ett lock och bevarar aromen i de nybryggda kaffet.huSSe wrote:va falls!!! ær det pappersmassa i kaffet?
det har jag aldrig sett
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Jag använder "vanligt" kaffe 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
Om du ska köpa en espressomasken så köp en riktig på en gång. Man ska ha en halvautomatisk så man får mala och stampa kaffet själv. Det är det enda som ger den där genuina espressomaken. Jag kan rekommendera Rancilio Silvia, grym maskinRobban wrote:Dricker en kopp kaffe och kikar på kaffe apparater. Ska man ha med lösa bönor eller såna där portions magasin?
Om du ska ha en "vanlig" kaffebryggare finns bara ett alternativ och det är MoccaMaster. Den är på 1520W och brygger kaffet vid exakt rätt vattentemperatur dvs 92-96 C°. Nu har de ju gått ner i pris så den är inte så farligt dyr heller. Se bara till att inte köpa snikvarianten med ett värmelement bara.
Är du tveksam kan du komma över nån helg så ska jag övertyga dig om att båda maskinerna + kaffekvarnen är kanon
Sorry om det blev en lång utläggning men kaffe är faktiskt mitt andra stora intresse efter LS
Letar Baja 5B
- MrKnopfler
Har du kaffekask och kaffegök också?waqr wrote:Om du ska köpa en espressomasken så köp en riktig på en gång. Man ska ha en halvautomatisk så man får mala och stampa kaffet själv. Det är det enda som ger den där genuina espressomaken. Jag kan rekommendera Rancilio Silvia, grym maskinRobban wrote:Dricker en kopp kaffe och kikar på kaffe apparater. Ska man ha med lösa bönor eller såna där portions magasin?Ger supergod espresso och har bra ångkapacitet för skummning av mjölk. Köper du denna måste du också köpa en riktigt bra kvarn. Rancilio har en som heter Rocky som är hur grym som helst. Man kan ställa in upp till 40 olika malningsgrader och du maler precis så mycket kaffe du ska ha för stunden. Resterande bönor har du i en tätslutande burk till nästa gång.
Om du ska ha en "vanlig" kaffebryggare finns bara ett alternativ och det är MoccaMaster. Den är på 1520W och brygger kaffet vid exakt rätt vattentemperatur dvs 92-96 C°. Nu har de ju gått ner i pris så den är inte så farligt dyr heller. Se bara till att inte köpa snikvarianten med ett värmelement bara.
Är du tveksam kan du komma över nån helg så ska jag övertyga dig om att båda maskinerna + kaffekvarnen är kanon
Sorry om det blev en lång utläggning men kaffe är faktiskt mitt andra stora intresse efter LS
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- J.A racing
Japp så är det och det är ett jäkla meck innan man hittar rätt inställning på kvarnen och stampar rätt för att få perfekt tryck i maskin. Fast när man lärt sig det så är det oslagbart gott, och de var det som gjorde att jag valde den bästa kapsel varianten. Enkelt och smidigt att använda 
Nja....visst är det lite jobb att få till den perfekta espresson men det är ju lite av själva grejen. Sen ska man inte överdriva "krångligheten" utan får man bara träna på några koppar så är det inte speciellt svårt att hitta den bästa inställningen.J.A racing wrote:Japp så är det och det är ett jäkla meck innan man hittar rätt inställning på kvarnen och stampar rätt för att få perfekt tryck i maskin. Fast när man lärt sig det så är det oslagbart gott, och de var det som gjorde att jag valde den bästa kapsel varianten. Enkelt och smidigt att använda
Last edited by waqr on 15 Dec 2010, 20:51, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
Japp, speciellt kaffegökMrKnopfler wrote: Har du kaffekask och kaffegök också?
Letar Baja 5B
- J.A racing
waqr wrote:Nja....visst är det lite jobb att få till den perfekta espresson men det är ju lite av själva grejen. Sen ska man inte överdriva "krångligheten" utan får man bara träna på några koppar så är det inte speciellt svårt att hitta den bästa inställningen.J.A racing wrote:Japp så är det och det är ett jäkla meck innan man hittar rätt inställning på kvarnen och stampar rätt för att få perfekt tryck i maskin. Fast när man lärt sig det så är det oslagbart gott, och de var det som gjorde att jag valde den bästa kapsel varianten. Enkelt och smidigt att använda
-
RC Maffian
- Phone Number: 0735063122
Instämmer med Waqr !
Jag har också de maskinerna. Kan varmt rekommendera dem.
Jag har också de maskinerna. Kan varmt rekommendera dem.
Vad är det för maskin du har J.A???
- MrKnopfler
10minuter till avgång
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
I dag får man gå till jobbet 
- J.A racing
Oj ja vad heter denS 500 R wrote:Vad är det för maskin du har J.A???
Nespresso har butik på Bibloteksgatan i Sthlm också, men det är den ända sen finns maskinerna hos de vanliga elkedjorna.
- J.A racing