Montering av DDM:grejer!

Frågor om inställningar till våra bilar
Post Reply
gcbossen
Phone Number: 0709998877

Montering av DDM:grejer!

Post by gcbossen » 08 Dec 2010, 20:45

Ok, nu börjar grejerna trilla in från DDM samt Swedrc. Paketet från DDM slank inte in utan tullens uppsyn :mad:

Outwears
Blackmagic 18/56 (väger säkert 0,5kg)
Kolfiberbromsar med Alu-klossar
Dominator 5t
TR shock brace V2

Pågång:
trenchers på fälg samt knobby MXT
Futaba 3pmx, koppling med hus (Zenoa)

Som ni ser har jag börjat montera. Tyvärr passade inte dominatorn (den stora avsedd för 5t) så det ska skicka mig en ny. Verkar inte som om de vill ha tillbaka den gammla :D. I det paketet som kommer skickas som "replacement" var det sjyssta att ta med futaban och kopplingen tull+momsfritt :lol:

1: Bromsarna verkar ha bra bett och slank in fint. De sitter mkt tight. Rekommenderas att man slipar med 600+ papper.

2: Som ni ser på bild, glappar spurgear lite. Ska man åtgärda det? med vad? Pinjongen glappar lite i sidled ~1mm. Är detta ok? Ska man fetta in dessa med nåt. Kanske klisterolja så att det inte flyger iväg av Centrifugalkraften?

3: Bracern använde jag övre hålet med lilla orginalskruven. I anvisningarna menar de att man ska gänga igenom en större så att den kommer ut på baksidan. Alt borra... Det hela kändes mkt suspekt. Den som går genom dämparen har inte längre plats för en mutter men gängar i bracern så jag satte locktite på den.

En fråga: Är den röda orginal tålig mot värme? Är den blå man får med "borttagbar" är det det som är skillnaden?
IMG_2429.JPG
IMG_2430.JPG
IMG_2432.JPG
hmm bara tre bilder... Resten kommer i nästa då!

Jag lägger upp bilder på det andra och montaget när det kommer, på engelska såklart :o
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X

Sponsor

Sponsor

gcbossen
Phone Number: 0709998877

Re: Montering av DDM:grejer!

Post by gcbossen » 08 Dec 2010, 20:46

IMG_2433.JPG
IMG_2434.JPG
IMG_2435.JPG
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X

Rallyfinnen

Re: Montering av DDM:grejer!

Post by Rallyfinnen » 08 Dec 2010, 23:14

Jag brukar köra med grön locktite på utsatta ställen, blå gör nästan ingen nytta tycker jag.. Röd har jag inte provat..
Lite axiellt glapp är ok, men 1mm påpinjong är lite i överkant tycker jag.. Jag hade nog schimsat lite där.
Enda problemet är väl egentligen om hela klockan glider så långt in att den ligger mot kopplingen, så akn den ligga och dra lite på tomgång, gör den inte det går det säkert att köra utan schims också..

Post Reply