Mr_Rustlers FG Jeep
- Mr_Rustler
Re: Mr_Rustlers FG Jeep
Behöver 2 helt kompletta dragstarter!!!
A visst Stefan!!! Troligen beställer vi idag!! Va behöver du??
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Jag ringer dig sen! Så tar vi detta i kväll!Mr_Rustler wrote:Behöver 2 helt kompletta dragstarter!!!A visst Stefan!!! Troligen beställer vi idag!! Va behöver du??
Vad har du för cylinder packning? Hur tjock är den?Jag tror att du lite för mycke komp i den!( Så här efteråt när jag tänker på det.)
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Mr_Rustler
Ingen aning va jag har!!!Lusse wrote:Vad har du för cylinder packning? Hur tjock är den?Jag tror att du lite för mycke komp i den!( Så här efteråt när jag tänker på det.)
Va ute nyss och försökte starta bilen igen men såklart så skall dragstarten gå sönder 2 ggr i rad!!!! FY FAN säger jag bara
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Men du har väl en ny på gång??? Du la väl en beställning här om dagen???Mr_Rustler wrote:Ingen aning va jag har!!!Lusse wrote:Vad har du för cylinder packning? Hur tjock är den?Jag tror att du lite för mycke komp i den!( Så här efteråt när jag tänker på det.)
Va ute nyss och försökte starta bilen igen men såklart så skall dragstarten gå sönder 2 ggr i rad!!!! FY FAN säger jag bara
Men du måste väl ändå veta vilken packning du köpt. Satte du inte ihop motorn själv? Det är ju viktigt att den är anpassad till vilken motor du harMr_Rustler wrote: Ingen aning va jag har!!!
Letar Baja 5B
-
Ntch in da dirt
Vilken dragstart har du har du någon av de nyare modellerna. De nyare modellerna som jag har fått de är riktigt skit o skräp alltid efter första körningarna så har de slirat sedan.
Jag har fått dem att greppa bra när det bara har varit någon centimeter kvar av snöret.
Konstigt nog så var det aldrig något sådant på min första zenoah snurra som jag hade för 4 år sedan men på 2 av mina nyare så har det bara strulat med startsnörena.
Och det kan inte bero på smuts då mina motorer har varit rena när det börjar krångla.
Jag har fått dem att greppa bra när det bara har varit någon centimeter kvar av snöret.
Konstigt nog så var det aldrig något sådant på min första zenoah snurra som jag hade för 4 år sedan men på 2 av mina nyare så har det bara strulat med startsnörena.
Och det kan inte bero på smuts då mina motorer har varit rena när det börjar krångla.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Du får ta isär moton och sätta dit en tjokare packning.Ni har ju pack matrial skär ut två packningar och sett dit dom .så skall du se att moton startar, ock skulle inte förvåna mig om den går bätre åckså!..Mr_Rustler wrote:Ingen aning va jag har!!!Lusse wrote:Vad har du för cylinder packning? Hur tjock är den?Jag tror att du lite för mycke komp i den!( Så här efteråt när jag tänker på det.)
- Mr_Rustler
Orkar inte bry mig om bilen längre! Tröttnar, bläää
Fort man gör sitt bästa blir det bara fel!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Skall du inte köra på Elmia?
- Mr_Rustler
[quote="Lusse"]Skall du inte köra på Elmia?[/quot
Det får jag se!!! Troligen iså fall med tjejens bil!!! Den går ju som en traktor
Det får jag se!!! Troligen iså fall med tjejens bil!!! Den går ju som en traktor
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- Mr_Rustler
Försökte starta bilen igen med hyfsat ny dragstart!!! DEN ÄR STEN DÖÖÖÖÖD!!!!!!!!!!!!!! Fan e det för fel på skiten???
Tog bort filtret = DÖD
Chokade = DÖD
Gav han gas = DÖD
Bytte stift = DÖD
Och det med soppan att den har avdunstats det e fel!! Tjejens bil startar på 3 drag med exakt samma bränsle från samma dunk!
Tog bort filtret = DÖD
Chokade = DÖD
Gav han gas = DÖD
Bytte stift = DÖD
Och det med soppan att den har avdunstats det e fel!! Tjejens bil startar på 3 drag med exakt samma bränsle från samma dunk!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Du måste ha en tjockare cylinder packning.Jag tror att du har för hög komp i moton..Och port tiderna blir fel.
- Mr_Rustler
Lusse wrote:Du måste ha en tjockare cylinder packning.Jag tror att du har för hög komp i moton..Och port tiderna blir fel.
Den starta ju på några drag första gången när jag testa nya motorn!!!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- Mr_Rustler
Den starta hos dig Lusse?! Då skall det ju inte vara det felet?
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK