Börjar med lite snabbinfo om mig själv då, jag är 29, heter Martin och bor i Jönköping. Jobbar inom IT-branchen med nätverk. Började som de flesta andra min resa inom den här hobbyn med en liten elbil som 7-8 åring Sen vid runt 10 uppgraderades det till en metanolbil. Den blev sedan stulen när den stod på uteplatsen efter att jag kört med den. Ingen ny inköptes och det där med radiostyrda bilar glömdes bort, till jag träffade min nuvarande tjej, och framförallt hennes släkt, där flera stycken hade radiostyrda bilar och så klart köpte då min tjej en till mig i födelsedagspresent, så jag kunde vara med och leka också (något hon nu ångrar bittert)! Sen började jag titta på att uppgradera den, sen köpte jag en lite mer rejäl sak och ungefär där började det spåra ur... Något år senare (nu i våras) blev jag då slutligen ägare av en baja.
Men jag tycker de flesta bajorna ser likadana ut, så jag gick på jakt efter någon annan tuff kaross till besten, men det finns inte så många att välja på och de såg dessutom snarlika ut. Jag kände spontant att en Baja, det ska vara lite anarki, galenskap och framförallt brutalitet. Så därför har jag påbörjat mitt "madmax" projekt. 12 meter 4mm järnrör med 1mm godstjocklek inhandlades hos den lokala järnhandlaren för den hisnande summan av 100:-
Idag var det dags att börja översätta skissen till verklighet... Nej, nu är det slut på tråkig text, här kommer bilder!!

Framtiden
Ska sedan fortsätta genom att montera bort fram och bakdelen på bilen för att ersätta med järnrör också.
Sedan ska paneler av plåt och metallnät klippas till för att täcka olika delar av "störtburen". Slutligen ska allt lackas, även detta i madmax stil.