Våran ligger väl på ungefär samma vid marschfart skulle jag tro. Man får tänka att det kostar att ha roligthuginen wrote:ibland önskar man att dom kunde vara lite bensinsnålare, min drar ca 0,8l/sjömil (1 sjömil=1852 meter för dom som inte vet)waqr wrote:
Hehe....visst slukar dom bensin dom rackarna. Jag och tjejen har kört upp ca 150 liter på bara 5 dagar typ
Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
Letar Baja 5B
Har druckit kaffe faktiskt!
Damn. Det var törstigt.. Ca 1 liter/2000 meter!!!!huginen wrote:ibland önskar man att dom kunde vara lite bensinsnålare, min drar ca 0,8l/sjömil (1 sjömil=1852 meter för dom som inte vet)waqr wrote:
Hehe....visst slukar dom bensin dom rackarna. Jag och tjejen har kört upp ca 150 liter på bara 5 dagar typ
Min drar 2 liter i timmen!! Penta twin på 25 hk (Diesel) Klart, inget för de som har bråttom
Billös expertkommentator..
-
Ntch in da dirt
Jaha och jag som svär över att min John Deere traktor tar ca 8 liter diesel i timmen på transport på vägBjuggen wrote:Damn. Det var törstigt.. Ca 1 liter/2000 meter!!!!huginen wrote:ibland önskar man att dom kunde vara lite bensinsnålare, min drar ca 0,8l/sjömil (1 sjömil=1852 meter för dom som inte vet)waqr wrote:
Min drar 2 liter i timmen!! Penta twin på 25 hk (Diesel) Klart, inget för de som har bråttom
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
hehe, 2 liter i timmen det är ju ingenting, men som sagt utombordare är törstiga motorer min är en 30hk 4takts insprutning, skulle inte vilja veta förbrukningen om det vore förgasare på denBjuggen wrote:Damn. Det var törstigt.. Ca 1 liter/2000 meter!!!!huginen wrote:ibland önskar man att dom kunde vara lite bensinsnålare, min drar ca 0,8l/sjömil (1 sjömil=1852 meter för dom som inte vet)waqr wrote:
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Natti Natti 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- MrKnopfler
Morrn Morrn 
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Diskussionen om båtbränsle fick mig att minnas en före detta kollega som grinade över att han hade kört upp nästan en hel tank på sin båt över en helg......var ingen som brydde sig speciellt mycket om det, men sen fick vi reda på att båten hade 2st 6-cylindriga bensinmotorer och tanken var 3000 liter.....

- MrKnopfler
Tänk det med dagens bensinprisCarbon-Dave wrote:Diskussionen om båtbränsle fick mig att minnas en före detta kollega som grinade över att han hade kört upp nästan en hel tank på sin båt över en helg......var ingen som brydde sig speciellt mycket om det, men sen fick vi reda på att båten hade 2st 6-cylindriga bensinmotorer och tanken var 3000 liter.....
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det är väl 3 år sen nu, men ändå.....MrKnopfler wrote:Tänk det med dagens bensinprisCarbon-Dave wrote:Diskussionen om båtbränsle fick mig att minnas en före detta kollega som grinade över att han hade kört upp nästan en hel tank på sin båt över en helg......var ingen som brydde sig speciellt mycket om det, men sen fick vi reda på att båten hade 2st 6-cylindriga bensinmotorer och tanken var 3000 liter.....
- MrKnopfler
Hur som helst så är det jäffligt dyrtCarbon-Dave wrote:Det är väl 3 år sen nu, men ändå.....MrKnopfler wrote:Tänk det med dagens bensinprisCarbon-Dave wrote:Diskussionen om båtbränsle fick mig att minnas en före detta kollega som grinade över att han hade kört upp nästan en hel tank på sin båt över en helg......var ingen som brydde sig speciellt mycket om det, men sen fick vi reda på att båten hade 2st 6-cylindriga bensinmotorer och tanken var 3000 liter.....
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
Fick höra om en båt som la till på någon av öarna. Den var 84 fot lång och hade en tank på 7 kubik (ca 100 000:- att tanka) men har man råd med en sådan båt har man väl råd att tanka med gissar jag...
Inte kan din 4 takts 30 hk förbruka 0,8 liter/nm? Låter extremt mycket. Våran 125 hk Mercury tar ju nästan lika mycket i 30-35 knops marschfarthuginen wrote: hehe, 2 liter i timmen det är ju ingenting, men som sagt utombordare är törstiga motorer min är en 30hk 4takts insprutning, skulle inte vilja veta förbrukningen om det vore förgasare på den
Letar Baja 5B
- MrKnopfler
Undrar hur mycket kaffe man förbrukar i timmen
Dags för fyrtåren nu
Dags för fyrtåren nu
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
jodå, men då är det fullt ös hela tiden , skulle jag lägga mig på marshfart så skulle förbrukningen varar mycket mindrewaqr wrote:Inte kan din 4 takts 30 hk förbruka 0,8 liter/nm? Låter extremt mycket. Våran 125 hk Mercury tar ju nästan lika mycket i 30-35 knops marschfarthuginen wrote: hehe, 2 liter i timmen det är ju ingenting, men som sagt utombordare är törstiga motorer min är en 30hk 4takts insprutning, skulle inte vilja veta förbrukningen om det vore förgasare på den
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)