Mr_Rustlers FG Jeep
-
Ntch in da dirt
Re: Mr_Rustlers FG Jeep
Snacka om maximal otur du har då ! Men det är lustigt att bilen går när lusse startar den han har väl magiska fingrar eller något sådant.
jag har varit ute för nått liknade på min fg som jag hade den ville inte gå men en kompis fick igång den .
Kolla igenom så du har rätt cylinder fots packning har du rätt slaglängd på vevstaken mm även tändstiftet måste va rätt för motortypen
Det är ju inte så många saker som kan strula men alla parametrarna måste lira ihop för optimal funktion av dessa 2 t motorer. Lycka till hoppas att få se den på Elmia
jag har varit ute för nått liknade på min fg som jag hade den ville inte gå men en kompis fick igång den .
Kolla igenom så du har rätt cylinder fots packning har du rätt slaglängd på vevstaken mm även tändstiftet måste va rätt för motortypen
Det är ju inte så många saker som kan strula men alla parametrarna måste lira ihop för optimal funktion av dessa 2 t motorer. Lycka till hoppas att få se den på Elmia
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Det kan också vara så att motorn drar tjuvluft i toppen vilket gör att den inte startar. Just den motorn du har är ökänd för detta och jag tror inte jag läst mycket positivt om den överhuvudtaget faktiskt. Det är bara att gå in på HBF och läsa så ser du vad jag menar. Inte för att göra dig besviken på något sätt men mitt tips är att göra dig av med motorn och skaffa en "vanlig" CY eller ännu hellre Zenoah. Det enda du behöver är ju i princip ett cylinderkit med kolv så har du ju en ordentlig motor med en "vanligt cylinder".
Du hade väl aldrig dessa problem med den original Zenoah 26:an du hade, eller hur?
Du hade väl aldrig dessa problem med den original Zenoah 26:an du hade, eller hur?
Letar Baja 5B
Satt du inte dit en ny koppar packning?Jimmy wrote:Har du provstartat den än? ett tips är att köra den ordentligt varm för att se att du inte får läkage i toppen, det kan vara lite problem med det för en del ,som inte satt i ny koppar packning och glödgat den när de har haft isär motorn.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Det satt en mässings packning på toppen som läckte..(Mässing SKALL inte användas som packning.)Jimmy wrote:Satt du inte dit en ny koppar packning?Jimmy wrote:Har du provstartat den än? ett tips är att köra den ordentligt varm för att se att du inte får läkage i toppen, det kan vara lite problem med det för en del ,som inte satt i ny koppar packning och glödgat den när de har haft isär motorn.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har haft motorn förut, och jag vet att det sitter en cirkulär koppar packning mellan cylinder och topplock fabriks monterat.Lusse wrote:Det satt en mässings packning på toppen som läckte..(Mässing SKALL inte användas som packning.)Jimmy wrote:Satt du inte dit en ny koppar packning?Jimmy wrote:Har du provstartat den än? ett tips är att köra den ordentligt varm för att se att du inte får läkage i toppen, det kan vara lite problem med det för en del ,som inte satt i ny koppar packning och glödgat den när de har haft isär motorn.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.1241/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Jimmy on 01 Apr 2010, 19:29, edited 1 time in total.
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
-
Ntch in da dirt
Va är det för motor rustler har ?
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Det sitter en ADA cylinder kit på .
Lusse wrote:Det sitter en ADA cylinder kit på .
Det är inget Ada kitt ,det är ett Cy headkit.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.1243/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4441/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Den motorn är en av mina gamla motorer, så jag vet vad som sitter på den
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Ockej.. Vet du möjligen vad som rekomenderas till cylinderfots packning?
- _Anders_
- Phone Number: 0709998877
Black Pearl Baja Projekt - "under rekonstruktion"
-
Ntch in da dirt
Ska bli kul att se då hur jag kommer att få min motor att fungera då den bygger på samma uppbyggnadsätt .
Hur då menar du ? Har du åckså löst topplock?
-
Ntch in da dirt
japp jag har ju det svarta nya topplocket som är till trevor simpson motorerna det skruvas fast med sex stycken bultar i en alumium krans under toppen finns en stor koppar bricka .
På CY är det bara fyra topplocks bult. det skall räcka men vad jag förstår , så är det vanligt att det läcker ..