Ja, jag har haft en jäkla tur!gcbossen wrote:eeh, verkar vara du som haft turen;)S 500 R wrote:Det spelar ingen roll hur mycket du handlar för. Man ska betala tull och moms på alla belopp. I så fall har du bara haft tur. Jag har aldrig betalat tull och moms heller. Och jag har handlat för alla möjliga belopp.gcbossen wrote:Jag har lärt mig att bara ligga under 50$ så slipper jag allt extra skit! Och frakten ligger då på 7$. Det får man en del för om dagens deal;)
Jag har bara sluppit när jag legat under 50... Det är faktum! Sedan är det säkert ingen gyllne gräns men sådana små belopp verkar passera för det mesta. Det är det nog många som håller med om.
Baja 5T "Revival" by nho1
Re: Baja 5T "Revival" by nho1
Jag har lackt in det här förut på en tråd . (som jag inte kan komma i håg var det var.)
Här kan ni kolla... http://www.tullverket.se/innehallao/i/i ... 05754.htmlMomsen är oftast 25 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 SEK är befriade från moms.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Eftersom man är halvt galen och otröstlig otålig med nya projekt så tänkte jag bygga vidare på min 5T.
Därför kommer lite delar bli till salu om någon är intresserad?
Tex:
- Motor CY 26cc (gått 3 tankar) inkl förgasare och filter
- Outwears till dragstart, svänghjul, luftfilter
- DDM dominator 5T krom (ny, endast provstartad)
- turtle racing "complete clutch system", endast provmonterad.
- turtle racing "billet HD tranny plate", endast provmonterad.
Finns även liter fler prylar. vill sälja allt som ett paket. Skicka PM om du är intresserad.
Därför kommer lite delar bli till salu om någon är intresserad?
Tex:
- Motor CY 26cc (gått 3 tankar) inkl förgasare och filter
- Outwears till dragstart, svänghjul, luftfilter
- DDM dominator 5T krom (ny, endast provstartad)
- turtle racing "complete clutch system", endast provmonterad.
- turtle racing "billet HD tranny plate", endast provmonterad.
Finns även liter fler prylar. vill sälja allt som ett paket. Skicka PM om du är intresserad.
Pinjongen är ju M4. Hur tänker ni?Carbon-Dave wrote:För att slippa problem med att inte få ut skruven som sitter i klockan, skaffar man en lång stoppskruv 12.9 eller rostfri och ordnar ett genomgående hål om man inte har det i klockan.....
Gänga M5 och skruva i skruven inifrån klockan och ut, och dra dit piniongen med låsbricka och mutter (inte låsmutter)
Då kvittar det hur illa skruven går av, du skruvar bara ur den med en insexnyckel.....
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
M4 är på tok för klent.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Piniongen är ju inte M4, men väl 4mmgcbossen wrote:Pinjongen är ju M4. Hur tänker ni?Carbon-Dave wrote:För att slippa problem med att inte få ut skruven som sitter i klockan, skaffar man en lång stoppskruv 12.9 eller rostfri och ordnar ett genomgående hål om man inte har det i klockan.....
Gänga M5 och skruva i skruven inifrån klockan och ut, och dra dit piniongen med låsbricka och mutter (inte låsmutter)
Då kvittar det hur illa skruven går av, du skruvar bara ur den med en insexnyckel.....
Man borrar givetvis upp hålet i piniongen.....
4 mm ja... Men det verkar ju nästan vara omöjligt att borra härdat stål. Det är i vart fall inget man gör "hemma"... Förklara gärna bästa sättet;)Carbon-Dave wrote:Piniongen är ju inte M4, men väl 4mmgcbossen wrote:Pinjongen är ju M4. Hur tänker ni?Carbon-Dave wrote:För att slippa problem med att inte få ut skruven som sitter i klockan, skaffar man en lång stoppskruv 12.9 eller rostfri och ordnar ett genomgående hål om man inte har det i klockan.....
Man borrar givetvis upp hålet i piniongen.....
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Inte för att vara ohövlig, men vad har detta med min projekttråd att göra?
Är det inte lite
....
Är det inte lite
Då var lite nya saker beställda:
- Castle Creation Mamba XL conversation kit.
- 2st DesirePower 4S ackar.
Fattas kontakter, förslag mottages tacksamt. Tror det är 6,5mm pluggar på CC kitet, vart kan man köpa sådana till rimligt pris?
Fattas kontakter, förslag mottages tacksamt. Tror det är 6,5mm pluggar på CC kitet, vart kan man köpa sådana till rimligt pris?
Vart beställde du ifrån?
HPI Baja 5B SS
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
kolla hobbykingen.nho1 wrote:Då var lite nya saker beställda:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jag har lite dålig erfarenhet av Hobbyking, eller rättare sagt Turnigy. Av dom ca 8 ackar jag köpt har 3 st haft trasiga celler från början. Men dom ligger ju bra i pris, så det blir nog ändå billigare i längden 
HPI Baja 5B SS
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har hittills liknande erfarenheter!
men ska prova nåt acc till.
men ska prova nåt acc till.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Beställde CC kitet från TowerHobbies (420$ plus frakt). DesirePower ackarna beställde jag från autopartner.se. Har kört både Turnigy och DesirePower till min 1/10 och tycker desirePower håller betydligt högre kvalitet. 2/3 Turnigy ackar (2S) gick sönder för mig med mindre än 10 laddningar. Visst är de billiga, men tycker inte det är värt böket med att de går sönder så ofta.
Har f-siken ingen tur med leveranser....
Beställde två ackar från autopartner.se, de hade tre på lager enligt hemsida. Fick bekräftelse via e-mail. Ett par dagar senare fick jag ett mail att de bara kunde erbjuda mig en ack, deras lagersaldo var fel!
Skulle ta några veckor innan de hade hemma nya....
Idag hade jag fått en avi i brevlådan om mitt paket från TowerHobbies. På avin står det förtryckt att uthämtning sker på normalt uthämtningsställe, dock hade den som lämnat avin strukit över och skrivit postterminalen. Kollade på posten hemsida och det finns inget som heter postterminalen i norrköping....
Ringde kundtjänst och sa att det var företagscenter på norra promenaden. Jag frågade hur länge de hade öppet, hon svarade till 22 (vilket lät för bra så jag frågade igen och hon bekräftade igen).
Så jag åkte in 2mil enkel resa, men de hade stängt redan 19, och inte öppet helger.....
Och ingen kundtjänst öppen per telefon efter 18 vardagar....
Mitt förtroende för posten är borta totalt, knappast något kundfokus.
Beställde två ackar från autopartner.se, de hade tre på lager enligt hemsida. Fick bekräftelse via e-mail. Ett par dagar senare fick jag ett mail att de bara kunde erbjuda mig en ack, deras lagersaldo var fel!
Skulle ta några veckor innan de hade hemma nya....
Idag hade jag fått en avi i brevlådan om mitt paket från TowerHobbies. På avin står det förtryckt att uthämtning sker på normalt uthämtningsställe, dock hade den som lämnat avin strukit över och skrivit postterminalen. Kollade på posten hemsida och det finns inget som heter postterminalen i norrköping....
Ringde kundtjänst och sa att det var företagscenter på norra promenaden. Jag frågade hur länge de hade öppet, hon svarade till 22 (vilket lät för bra så jag frågade igen och hon bekräftade igen).
Så jag åkte in 2mil enkel resa, men de hade stängt redan 19, och inte öppet helger.....
Och ingen kundtjänst öppen per telefon efter 18 vardagar....
Mitt förtroende för posten är borta totalt, knappast något kundfokus.