Triboron smörjmedel
Re: Triboron smörjmedel
Men fungerar det verkligen med en 2% oljeblandning även till våra offroad bilar? Kör man offroad borde väl motorerna få jobba hårdare och få mindre kylning än om man kör onroad (pga mer tungdrivet underlag samt mindre fartvind som kyler).
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Re: 2T-olje i Sverige.....
wrep wrote:Jag kan slänga ihop en 23cc motor av gamla grejjor som vi kan testa på... vem ställer upp med bänk?
Jag har motorer att testa på, så får jag bara tag på oljan så kan jag köra den i bänken!
Om skillnaden är markant så kommer man se det, men 2% eller dylikt kan nog vara svårt.
Eftersom man ändrar på soppablandningen (2% olja?) och antagligen annan viskositet på oljan också, så ska motorn nålas om, och att nåla om en motor med mindre än 2% nogrannhet är ingen lätt uppgift.. Om sedan motorn behöver köras ett visst antal timmar med den nya oljan, så kommer förutsättningarna ändras med luftfuktighet, lufttryck odyl. och det kan man aldrig kompensera för till 100%
Men om motorn ska varva flera tusen varv extra så lär man ju se en klar skillnad
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Här finns deras ÅF-lista... om ingen finns tillräckligt nära dig Rally kan jag köpa en burk och skicka ner?
http://www.triboron.se/aaterfoersaeljar ... tergotland
http://www.triboron.se/aaterfoersaeljar ... tergotland
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
Nu har jag fixat en burk...
fick den gratis på en MC butik för de hade inte hunnit testa den sa dom 
I morgon skall jag provköra i Bajan om jag hinner
I morgon skall jag provköra i Bajan om jag hinner

- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har du tetstat æn?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
wrep
Jag har kört 1,5 tank
i filmen i min tråd är det sån olja i tanken.
Jag blev tvungen att vrida in ganska mycket på lågnålen annars gick den för fett och stannade på tomgång. Fast den stod lite på fetsidan innan så jag har lite svårt att säga exakt hur mycket skillnad det var.
Jag blev tvungen att vrida in ganska mycket på lågnålen annars gick den för fett och stannade på tomgång. Fast den stod lite på fetsidan innan så jag har lite svårt att säga exakt hur mycket skillnad det var.
Jag kör också på den här oljan. 2%. Har kört typ 3 liter. Nu kör ju jag bara med en lite lätt portad 26 med dominator sidmonterad. Har inte nålat om någonting och vet inte om jag direkt märker någon skillnad. Nu kör ju inte jag så ofta så jag har svårt att bedöma om det är någon liten skillnad men det känns inte som att jag vunnit 1 häst och 3 tusen varv. Å andra sidan så går den ju inte sämre och den har inte skurit. Har du Rallyfinnen fått tag på nån olja så du kan bänka?
- Rallyfinnen
Jag köpte en flaska, men har inte testat den än. Får ta det när jag har någon lämplig motor i bänken.
Tycker oljan verkar relativt tunn, sedan blir man ju lite misstänksam när det står att den ska vara miljövänlig, luktfri, ge mer effekt osv.. Låter ju lite bra för att vara sant, brukar ju ofta vara en massa onyttiga tillsatser ELLER miljövänligt..
Tycker oljan verkar relativt tunn, sedan blir man ju lite misstänksam när det står att den ska vara miljövänlig, luktfri, ge mer effekt osv.. Låter ju lite bra för att vara sant, brukar ju ofta vara en massa onyttiga tillsatser ELLER miljövänligt..
- huSSe
- Hedersmedlem
och när det är miljövänligt, då ska man passa sig.
allt som är det är ju sämre kolla bara på båtfärgerna tex
och alla gamla billacker och rostskydd var ju bättre för.
huSSe wrote:och när det är miljövänligt, då ska man passa sig.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Det var ju kul att höra, Gamla bilar rostar ju mer än nya . Nya bilar galvas men det gjorde man inte på gamla bilar så det är en fel liknelse...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- huSSe
- Hedersmedlem
jo men du kan inte jämnföra galvad plåt med vanlig plåt.
nu menar jag vanlig rostskyddsfärg o färg överhuvudtaget.
gamla färger överhuvudtaget var ju hälsovådliga och miljöfarliga.
inte visste jag att du var en trädkramare lusse?
förlåt isåfall. hehehehheh!
Ju farligare och giftigare det är desto bättrehuSSe wrote:jo men du kan inte jämnföra galvad plåt med vanlig plåt.
Billös expertkommentator..
Jag håller inte med . Tekniken går framåt. I dag finns det bättre rost skydd och den är bättre för miljön .Och bättre än den var för,matrealet blir bättre med tekniken..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har spanat länge på denna olja, och den används av RC- båt åkare då den är även blandbar med metanol och nitro.
Dom har bara gott att säga om oljan, så denna olja är på väg in i vårt sortiment.
Jag skall själv köra denna olja i min Nutech bil .
Skall bli kul att se resultatet , men som sagt ... GT åkare använder, båtåkare använder den, modellflygare använder den och jag har pratat med många om denna olja och dom är nöjda allihopp !
Jag är nu övertygad om att oljan är bra, därför vi tar in det i sortimentet !
Nåt av motorer som tar stryck är båtmotorer.
för exempel : 2.5 cc 7 portad foder, 40000-45000 varv , och konstant fullgaskörning i 60 minuter non stopp.
Och dom säger att motorerna är knappt synbart slitna efter flera timmars körning. Då måste denna olja smörja bra, med tanke på att dom kör med 9 % olja mot rekomenderade 20 %.
Dom har bara gott att säga om oljan, så denna olja är på väg in i vårt sortiment.
Jag skall själv köra denna olja i min Nutech bil .
Skall bli kul att se resultatet , men som sagt ... GT åkare använder, båtåkare använder den, modellflygare använder den och jag har pratat med många om denna olja och dom är nöjda allihopp !
Jag är nu övertygad om att oljan är bra, därför vi tar in det i sortimentet !
Nåt av motorer som tar stryck är båtmotorer.
för exempel : 2.5 cc 7 portad foder, 40000-45000 varv , och konstant fullgaskörning i 60 minuter non stopp.
Och dom säger att motorerna är knappt synbart slitna efter flera timmars körning. Då måste denna olja smörja bra, med tanke på att dom kör med 9 % olja mot rekomenderade 20 %.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/