Triboron smörjmedel
Re: 2T-olje i Sverige.....
Snöskotermänniskorna hade en tråd på ett forum om Triboron, varav en medlem skrev lite om hur det funkar i runda svängar. Kan ju vara intressant för er att läsa.
http://forum.snowmobile.se/showthread.p ... post215194
http://forum.snowmobile.se/showthread.p ... post215194
Måste blitt postat av min "brorse"....ätminstone min "web-brorsa"...akkurat hva jeg ville ha sagt...Sv: Hittills skeptisk
Ursprungligen postat av ErikBerg
Hittills är jag skeptisk till Triboron. Detta av två skäl:
1. Mycket bristfällig information om produkten. Tekniska data - Densitet, Viskositet, Lägsta flyttemp, Flampunkt, Normer (t ex JASO FC, ISO EGD) redovisas inte. Produktbladet är rena skämtet...
2. Hemsida som är mer "flash" än substans, om man säger så. Bilder på ökenrallybilar, Dodge Viper, t o m JAS 39 Gripen! Körs dessa på Triboron...?
3. Bristfällig information om en produkt är sällan bra...
4. En logisk tanke: om produkten hade varit fullständigt revolutionerande, hade företaget som står bakom sannolikt köpts upp av nån av de stora oljedrakarna...
Jag tycker man ska vara sunt skeptisk när en ny produkt marknadsförs med "stora bokstäver" (halleluja!), men med desto mindre "hard facts".
Visst produkten kanske funkar, men hur länge, under vilka förhållanden...många tror, men vem vet? Deras hemsida och s k produktblad gör ju ingen klokare.
Så länge det är för många frågetecken och för mycket "halleluja", kommer jag inte att prova Triboron.
Men som sagt; har inte prøvd produktet, så helt sikker kan man jo in te være....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Jag kan slänga ihop en 23cc motor av gamla grejjor som vi kan testa på... vem ställer upp med bänk? 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Jag skulle också vilja se mätresultat på hur en motor körd på detta skulle gå! Vore intressant!
Men då får bänka en inkörd motor körd på vanlig olja, sen göra om det efter att ha kört upp någon liter soppa med Triboron-blandningen!
Som sagt, lite testresultat vore kul!
Men då får bänka en inkörd motor körd på vanlig olja, sen göra om det efter att ha kört upp någon liter soppa med Triboron-blandningen!
Som sagt, lite testresultat vore kul!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
finns 2 bänkar på forumet vad jag vet!
rallyfinnen och robban.
det hade vart riktigt roligt test.
rallyfinnen och robban.
det hade vart riktigt roligt test.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tjosan!
Jag har kört på den oljan(triboron) en hel säsong nu på min Modelsport.it motor. Motorn är helt ren inuti och går som klockan! Jag har kört den obelastad i bilen med gocarttacometer, som visar 26.200 rpm!!! Detta betyder naturligtvis INTE att motorn varvar detta under körning! Det jag märker är; minskad förbrukning och bättre "klipp" i motorn. Bonusen är mindre rök i depån.
Vi är många som testat detta i våra motorer nu och det enda jag kan säga är att jag kommer att fortsätta med denna olja. Kör ALDRIG denna olja på en ny motor!!!!!! Då blir den aldrig inkörd pga den låga friktionen. Kör 3-4 tankar med t.ex Motul el. liknande olja innan ni byter till denna olja. Glöm inte att nåla om motorn oxo!
Jag har sålt MASSOR av denna olja och inte hört ett enda negativt uttalande om den än så länge.
Keep on racing!
Sammie
Jag har kört på den oljan(triboron) en hel säsong nu på min Modelsport.it motor. Motorn är helt ren inuti och går som klockan! Jag har kört den obelastad i bilen med gocarttacometer, som visar 26.200 rpm!!! Detta betyder naturligtvis INTE att motorn varvar detta under körning! Det jag märker är; minskad förbrukning och bättre "klipp" i motorn. Bonusen är mindre rök i depån.
Jag har sålt MASSOR av denna olja och inte hört ett enda negativt uttalande om den än så länge.
Keep on racing!
Sammie
Nyputsad HARM sx3
Intressant läsning om Triboron oljan. Passar denna olja lika bra till motorer som sitter i offroad bilar? Isåfall kanske man skulle testa den 
Letar Baja 5B
Jag tror man vinner på att köra med en bra olja istället ,jag har förvisso bara testat Slick 50 och det tycker jag bara var bortkastade pengar enligt mig.Jag håller med Egon, det finns ingen vettig information om Triboron inte ens på deras hemsida
Men det fungerar säkert bra,så nu behöver vi inte köpa portade motorer längre när Triboron finns eftersom det ger så mycket effekt

http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Vi som har lite motstånd i vårat underlagH.A.R.M wrote:Hahaha..Vem behöver trimmade motorer????
Jag vill ha ...H.A.R.M wrote:Hahaha..Vem behöver trimmade motorer????
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ja for fa.., det er jo hjertet i bilen....och hvem vil inte ha et sunt och sterkt hjerte...Lusse wrote:Jag vill ha ...H.A.R.M wrote:Hahaha..Vem behöver trimmade motorer????![]()
![]()
det är ju kul med effekt....
Hvem iallverden kan se sjarmen i å fylle bilen med all mulig bling og skit, når bilen sier bøøøøøøøøøøp de første 25m når du gir full trotlle.......
Mitt livsmotto; heller ei gammel VW boble med ferrari motor, enn en ferrari med VW boble motor....!!!
Jan-Erik
Precis jag håller med....

HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Precis så är det ju!!!
Tribonator är en ganska liten firma. Och jag håller med.. Inte mycket info på sidan. Dock så kan jag bara säga att jag är nöjd med resultatet så långt. Det är en hel del folk som kommer att köra på denna olja i GT klassen i år. Där har man som bekant haft vissa problem att få soppan att räcka tiden ut. Så det skall bli intressant å se vilka som kommer i mål med denna tillsats i soppan. Att det är bortkastade pengar...Njaaae... Tänk på att en halv liter triboron kostar lika mycket som 1 liter bra olja... Och du använder bara hälften av rekommenderade mängd.. Således samma kostnad. Vinsten är högre vrid, mindre förbrukning samt mindre rök från motorn. Vad är då nackdelen? Jag har gjort av med 3 flaskor förra säsongen och mina motorer har gått klockrent utan sotad kolv och missöden. Jag har alltid varit ett "oljefreak" och gladeligen pröjsat 300kr/litern för olja oavsett om det är till 1:5 bilen ELLER personbilen. Bra olja skall kosta! Det är inge någon borde snika på. Skulle jag märka det minsta på mina motorer så skulle jag backa tillbaka till motuloljan direkt. Men än sålänge så har detta funkat kanon! Jag använder faktiskt även deras bränsleförstärkare i min personbil då den drar en del soppa.(Sexan är tööörstig) Förbrukningen har minskat från 0.88 till 0.80 ca på landsväg med den. Så fan...nått har dom hittat i detta genom att utvinna grundämnet BOR.Jimmy wrote:Jag tror man vinner på att köra med en bra olja istället ,jag har förvisso bara testat Slick 50 och det tycker jag bara var bortkastade pengar enligt mig.Jag håller med Egon, det finns ingen vettig information om Triboron inte ens på deras hemsidaMen det fungerar säkert bra,så nu behöver vi inte köpa portade motorer längre när Triboron finns eftersom det ger så mycket effekt
![]()
Keep on racing
Sammie
Nyputsad HARM sx3