° Baja 5B - TippEx °
Re: ° Baja 5B - TippEx °
Jag har en två åring... och hon älskar bilen... men som sagt... hon får inte vara där utan jag eller min fru är vid bilen!
Min 2 åring skruvar gärna på bajan, men inte på min utan brorsans
Emma hjälpa Micke brukar hon säga och slänga in en näve med skruv i bilen.
Emma hjälpa Micke brukar hon säga och slänga in en näve med skruv i bilen.
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Underbar barn
Bra jobbat Emma!!
Min påse med skruv, funnen!
Den låg så klart i en låda i tevebänken haha.. Molly letar nu jobb i annat "stall" 
Min påse med skruv, funnen!
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Ihopmonteringen påbörjad, har kommit en bra bit. Skönt att slippa allt lila!
Nu är dom flesta skruvar monterade med loctite.. Hoppas att grejerna inte skakar loss 
Kopplingshus mm monterat

Nu väntar jag på delarna från DDM och SwedRc för att komma vidare, status enl nedan

Lite av dom grejer som väntas
Proline Desert Rat, kaross och undertray
Baja 5b Wing Set
Antenna Tube
Heavy-Duty Beadlock Ring Set
Killer RC v2 "Killer Bee"
Front/Side Windows Smoked
Turtle HD Front Mount
Turtle HD Shock Mount
Snappy RC Superior eClips for HPI Baja 5B/5T
Team FastEddy "Race Series" Hardened Front Turnbuckle Set for HPI
BLUR Tie Rods/Steel Ball Joint Set for HPI Baja
DarkSoul Billet Servo Saver for HPI Baja
Team Twisted RC (Yamadude) Throttle Linkage
UberRC Baja Shock Socks
High Response Clutch Shoe & Spring Set
Hostile Molded Spur Gear 57t
Front bulk head set
Kan ha glömt något.. Men får väl börja med det där och se hur långt det räcker..
Kopplingshus mm monterat

Nu väntar jag på delarna från DDM och SwedRc för att komma vidare, status enl nedan

Lite av dom grejer som väntas
Proline Desert Rat, kaross och undertray
Baja 5b Wing Set
Antenna Tube
Heavy-Duty Beadlock Ring Set
Killer RC v2 "Killer Bee"
Front/Side Windows Smoked
Turtle HD Front Mount
Turtle HD Shock Mount
Snappy RC Superior eClips for HPI Baja 5B/5T
Team FastEddy "Race Series" Hardened Front Turnbuckle Set for HPI
BLUR Tie Rods/Steel Ball Joint Set for HPI Baja
DarkSoul Billet Servo Saver for HPI Baja
Team Twisted RC (Yamadude) Throttle Linkage
UberRC Baja Shock Socks
High Response Clutch Shoe & Spring Set
Hostile Molded Spur Gear 57t
Front bulk head set
Kan ha glömt något.. Men får väl börja med det där och se hur långt det räcker..
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Man vet inte för än sakergår sönder om det räcker med det man har köpt. Men det ser bra ut.
Jo det är väl så. Förr eller senare har man bytt ut det mesta, men man måste ju börja någon stans.. Och listan ovan tar mig dit jag vill komma, iaf till en början. Hoppas inget större går sönder bara..
Tur är väl att inget är superdyrt, men det går sjukt fort att komma upp i summor när man sitter på div internet-shopar å surfar runt.
Är det alugrejer som gäller eller finns det bättre plastgrejer att köpa med? Vilka märken RPM bärarmar osv, är det vettigt?
Rpm armar är bra skit, har aldrig kört sönder någon på någon av bilarna och jag kör inte som en lammunge direkt 
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
RPM funkar, men jag skulle rekomender att köra alu bak. Det är ju lite mer tyngd där.
Som vanligt råder delade meningar
Får väl köra RPM fram å alu bak då
Träffade precis Andreas från SwedRc som överlämnade en liten påse med grejer.. Grym service måste jag säga! 
RPM grejjerna är skitfina men Orginal är rejält underskattade. Har endast kört sönder en främre undre på ca 10 liter ( -12 c så man tiggde nog om det, syns i nån av Floby-bash filmerna). Så de håller för mycket stryk. Annars har nog KLG en av de bättre priserna i europa.
Billös expertkommentator..
Tack för tipsen! 
KLG har jag haft med å göra förut och dom har ju alltid funkat
Jag kommer köra orginal så länge dom håller sen blir det något alternativ 
KLG har jag haft med å göra förut och dom har ju alltid funkat
Barnens glassbyta fick nytt liv idag
Meckade ihop ett par "stänklappar" så man slipper få in så mycket skit i drivaxlarna..
Knäpp lite bilder vettjaJonasson wrote:Barnens glassbyta fick nytt liv idagMeckade ihop ett par "stänklappar" så man slipper få in så mycket skit i drivaxlarna..
Billös expertkommentator..
Well, here goes 
Stötdämparetornet ihopmonterat. Fick bli orginalplast denna gång, får väl fundera på det där med alu om det går sönder igen.

Ena sidans "stänkskydd".

Stötdämparetornet ihopmonterat. Fick bli orginalplast denna gång, får väl fundera på det där med alu om det går sönder igen.

Ena sidans "stänkskydd".

Nu blir det å mecka lite
Har ju massa grejer jag måste hinna med innan jag "får" köra.. Vill ju ha bilen "klar" som jag tänkt den.. Hur som helst'
Idag kom ett litet paket från DDM

Idag kom ett litet paket från DDM