Carbon-Dave wrote:Jag har ju iallafall en håltång.....Robban wrote: Känns som man kom undan med nån hundring iaf. Inte för att man är snål som David, men man "kan själv"![]()
Fast det är klart.....dom är ju RÄTT dyra.....
Robban´s 5T
Re: Robban´s 5Terrifying
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Yeyeye
Bilder???
Ja.. Det va juh det.. Ska lägga kidsen sen går jag ut och fotar.
Jag fotar allting när det är klart istället.. Så blir det lite enklare att se hur fasen jag tänkt. 
Jaha. Nu har jag gjort klart mitt egna "snappy" fuel kitt. Sen passade jag på att fixa en "quickrelease" på buren.
Nästa sak som står på listan är ett nytt styrservo då mitt inte lirar riktigt.. Men ska juh till Jimmy imorgon så man vet juh aldrig vad som följer med därifrån
Väntar fortfarande på pro pipan. Hoppas på leverans till veckan.
Bjuckar på ett par bilder.
Som ni kan se så har jag monterat en backventil som kan suga men inte blåsa (går juh att vända på), detta betyder att jag aldrig kan få undertryck i tanken. Men kan få ett övertryck. Dock så är väl den chansen inte så stor. Risken lär juh vara större för undertryck. Dock kan jag klara ett litet övertryck för ventilen vill gärna ha lite högre för att låsa helt. Så det återstår att testa hur det kommer funka. Sen har jag borrat i en grubb screw i locket så det är helt tätt. Samt monterat en o-ring som drar tätt mot tanken.
Nästa sak som står på listan är ett nytt styrservo då mitt inte lirar riktigt.. Men ska juh till Jimmy imorgon så man vet juh aldrig vad som följer med därifrån
Väntar fortfarande på pro pipan. Hoppas på leverans till veckan.
Bjuckar på ett par bilder.
Som ni kan se så har jag monterat en backventil som kan suga men inte blåsa (går juh att vända på), detta betyder att jag aldrig kan få undertryck i tanken. Men kan få ett övertryck. Dock så är väl den chansen inte så stor. Risken lär juh vara större för undertryck. Dock kan jag klara ett litet övertryck för ventilen vill gärna ha lite högre för att låsa helt. Så det återstår att testa hur det kommer funka. Sen har jag borrat i en grubb screw i locket så det är helt tätt. Samt monterat en o-ring som drar tätt mot tanken.
Jag kan meddela att Pro-pipen kommer i veckan 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Gött Jimmy!!
Idag när jag kom ut för att montera mitt 5755 styrservo fick jag se att det läckt soppa ur bakventilen.. Jag hade kört ner slangen för avluftningen under ytan i tanken.
, gjorde om lite så jag fick avluftningen högre upp. Nu skulle jag vilja ha nån form av filter i liten skala som jag kan sätte i änden på slangen man kanske kan sätta en "klunk" (filtret som sitter i tanken) i änden? Eller vad tror ni?
Bild på nya servot.. Man ser det där nere nånstans.. Tog med den mest för att jag jobbar på bildtagningen
Bild på nya servot.. Man ser det där nere nånstans.. Tog med den mest för att jag jobbar på bildtagningen
Nästa uppgradering blir antingen Quic Diff huset eller Phatdad drivaxlarna.
Vilken är mest nödvändig tycker ni?
- J.A racing
Dom här http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5379/.f & http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5177/.fRobban wrote:Nästa uppgradering blir antingen Quic Diff huset eller Phatdad drivaxlarna.
Sen nått aluhus kanske
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Dom däringa behöver man inte köra med några damasker på va?
- J.A racing
Det beror nog på vem du frågar, jag kör torrt utan gummi och det funkar bra.
Visst slits det lite mer säkert men jag har inte lust att byta damasker efter varje gång jag kört.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Tror det är hugget som stucket. Kör man med fett och damasker så kommer det in skit hursom. Och då lär det bli "sandpapper" effekten. Tror mer på torrt och utan damasker.. Blir nog dom däringa.