Bara att bita ihop och hålla hjärnan sysselsatt med annat än att tänka på snus och cigg... så kommer det gå bra..
Sluta snusa/röka tråden!
Re: Sluta snusa/röka tråden!
Ja första veckan upplevde jag som värst.. men även fast det gått 3 månader för mig nu så är jag ju fortfarande sugen på att röka såklart.. fast suget är långt ifrån lika starkt än vad det var från början...
Bara att bita ihop och hålla hjärnan sysselsatt med annat än att tänka på snus och cigg... så kommer det gå bra..

MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Kanske ska trycka upp en tröja där det står "Jag slutade röka/snusa med RcBash.se" 
Perkla wrote:Att vara yr och konstig är helt normalt... kroppen skriker rakt ut när du inte pumpar den full med nikotin...
Yrseln brukar komma till och från under dom första 3 dagarna... sen börjar det bli bättre.. samt att du åxå inte kännas samma sug efter snus eller röka efter ca 3 dagar..
Starkt jobbat...
Som de säger. Lättast att trilla dit är....
3 dagar
3 veckor
3 månader
Klarar man det så fixar det sig
Billös expertkommentator..
Erkänner att jag va tvungen att ta en prilla nu på kvällen. Kärringen jobbar och ungarna går mej på nerverna. Vill inte att tanten ska komma hem och få knyta ner barnen från gardinstängerna. Men jag tycker iaf att från en halv dosa om dan till en prilla på hela dagen är ett framsteg.
Har suttit och forskat lite i ämnet och vissa slutar tvärt och andra måste trappa ner under nån månads tid och sedan så småning om ge sej helt. Är nog den modellen jag får gå efter..
Fick jävligt ont i magen med när jag inte fick snusa.. Är det normalt?
Ska väl tilläga att jag snusat sen jag va 14
Har suttit och forskat lite i ämnet och vissa slutar tvärt och andra måste trappa ner under nån månads tid och sedan så småning om ge sej helt. Är nog den modellen jag får gå efter..
Fick jävligt ont i magen med när jag inte fick snusa.. Är det normalt?
Ska väl tilläga att jag snusat sen jag va 14
Finns bara den rätta viljan... så klarar man det mesta.. jag tror att du funderar för mycket.. inbillar dig att du inte mår bra och att du har ont på alla möjliga och omöjliga ställen... Jag tycker du ska satsa på att sluta när du känner att du är redo.. för klarar man inte ens ett par dagar..ja då har man inte viljan än...
Jag har fortfarande ett stort sug efter att röka.. men ger faan i det då jag inte vill gå förlorad all den tiden jag har lagt hittills på att inte röka..
Bara att bestämma att man ska sluta.. och så gör man det.. och ger sig inte.. se det lite som liv eller död.. leva vill man ju.. och då måste man hålla sig borta från nikotinet..
Men det är endå starkt jobbat att försöka iaf..
Jag har fortfarande ett stort sug efter att röka.. men ger faan i det då jag inte vill gå förlorad all den tiden jag har lagt hittills på att inte röka..
Bara att bestämma att man ska sluta.. och så gör man det.. och ger sig inte.. se det lite som liv eller död.. leva vill man ju.. och då måste man hålla sig borta från nikotinet..
Men det är endå starkt jobbat att försöka iaf..
MCD Evo 3 Sport
Du har nog rätt. Jag har för mycket med allt just nu så. Men skall iaf byta sort till portion modell svag.
Man kan åxå ALLTID ha andledning till att sluta en annan dag... haha jag vet för jag har tänkt slutat i många år tidigare.. men tänkt tex: Njaa så jobbigt med allt nu.. jag slutar sen.. eller nästa vecka eller nåt sånt..
Lika bra att ta tag i det... men sant är åxå att det är stort + om man har lite lugn och ro runt omkring sig så man kan få av gifta sig i lugn och ro..
Tänk dig själv vad stolt du kommer att känna dig den dagen du inte rökt eller snusat på 3 dagar... och sen 3 veckor.. och för att inte tala om där jag befinner mig nu 3 Månader.... känslan är optimal att veta att röker jag nu.. då sabbar jag hela konceptet.. allt går förlorat tidsmässigt... o det vill jag ju inte... därför håller jag mig utan ...
Lika bra att ta tag i det... men sant är åxå att det är stort + om man har lite lugn och ro runt omkring sig så man kan få av gifta sig i lugn och ro..
Tänk dig själv vad stolt du kommer att känna dig den dagen du inte rökt eller snusat på 3 dagar... och sen 3 veckor.. och för att inte tala om där jag befinner mig nu 3 Månader.... känslan är optimal att veta att röker jag nu.. då sabbar jag hela konceptet.. allt går förlorat tidsmässigt... o det vill jag ju inte... därför håller jag mig utan ...
MCD Evo 3 Sport
Fan! Kan man inte få åka in till sjukan och bli nedsövd tills skiten är ur kroppen?!
Nej jag SKA sluta. Nu är rullen igång så bara se till att vinna över skiten.
Nej jag SKA sluta. Nu är rullen igång så bara se till att vinna över skiten.
Kom igen grabbar!!!
Skickade in detta till slutaröka linjen:
Tjenare!!!
Vill bara säga att jag är en av ägare av ett forum för RC bilar... och vi har en tråd om att sluta rök/snusa. Känns kul att kunna bidra med att folk slutar med detta giftet.
Fick svar:
Hej Stefan, det var en bra tråd du har där, med många bra stöd och seriösa inlägg.
Vänliga hälsningar Johan Sluta-Röka-Linjen
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Johan Roos, Hälsopedagog
Stockholms läns landsting
Slutarökalinjen
Box 17070
104 62 STOCKHOLM
tel: 020 840000
e-post: johan.roos@karolinska.se
Skickade in detta till slutaröka linjen:
Tjenare!!!
Vill bara säga att jag är en av ägare av ett forum för RC bilar... och vi har en tråd om att sluta rök/snusa. Känns kul att kunna bidra med att folk slutar med detta giftet.
Fick svar:
Hej Stefan, det var en bra tråd du har där, med många bra stöd och seriösa inlägg.
Vänliga hälsningar Johan Sluta-Röka-Linjen
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Johan Roos, Hälsopedagog
Stockholms läns landsting
Slutarökalinjen
Box 17070
104 62 STOCKHOLM
tel: 020 840000
e-post: johan.roos@karolinska.se
Skoj att vi får lite uppmärksamhet! 
Kan nu stoltsera med att moroten är bestämd!
En Baja SS blir det, flång ny i kartong.
Blood, guts, and Rock ´n´ Roll
Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan
HPI Baja 5b - Bajamajan
- J.A racing
MrMopar wrote:Skoj att vi får lite uppmärksamhet!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Grattis!MrMopar wrote:Skoj att vi får lite uppmärksamhet!
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Ingen dålig morot
Då måste du lacka den "morotsfärgad" också
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- J.A racing
Och ge den till mig om du tjyvröker!MrKnopfler wrote:Ingen dålig morot![]()
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Dock kan jag smyga in, att jag inte kommer att ha en originalkarre på den...
Planen är att köpa den i månadsskiftet, då mitt totala rökstopp är planerat.
Sedan ska jag låta den stå på mitt mekbord och se lockande ut.
När jag varit rökfri en vecka, skruva ihop framvagnen, en vecka till, bakvagnen, o.s.v...så är den nog bashbar tills i mars, då hoppas jag även på att den satans snön är borta!
Man känner sig själv bäst, och jag VET att jag inte kommer att lyckas utan en morot.
Och låter jag den stå i butiken, så kommer jag tänka "Äh, vafan, jag kan lika gärna köpa den när jag vill, en cigg gör inget".
Däremot, om den står hemma och väntar på att bli ihopplockad, och jag satt upp dessa mål med att bara skruva en grej i taget, efter en vecka utan röka...ja, då kommer jag nog att lyckas!
Blood, guts, and Rock ´n´ Roll
HPI Baja 5b - Bajamajan
HPI Baja 5b - Bajamajan