Dum fråga kanske, men vad är bättre med hemistorm broms-prylen?
Fasen, hoppas man får tillfälle att se din bil till sommaren
Du behöver inte riva för att kolla det, utan ta tag i bägge drivcupparna och känn om det glappar i sidled. Jag har en ev mod på G till detta om jag inte hittar nått shims som passar. Det är att borra och gänga så man kan dra in en liten insexa och låsa diffen i sidled med.huSSe wrote:vet inte, har ju inte rivit än. men det verkar vara vanligt påJ.A racing wrote:Har du samma bekymmer då?huSSe wrote:har inte rivit nåt i min.
kommer inte att köpa ett nytt
tr iallafall. moddar den i plast jag har istället.
blir säkert lika stabil plus att den är lite lättare.
alu hus?????
lusse har ju samma på sin gh.
Den är lite bredare så inte bromsskivorna kan hoppa av, de har aldrig hänt mig men det ser riktigt nära ut på min bil.sideburn80 wrote:Jäklar vad du shoppar J.A![]()
Dum fråga kanske, men vad är bättre med hemistorm broms-prylen?
Fasen, hoppas man får tillfälle att se din bil till sommaren
Alldeles för mycket och lite billigare än ordinariehuSSe wrote:vad blev summan? och vad hade det kostat i normal pris?J.A racing wrote:De vart lite smått & gott i alla fall från DDM.
Kit-Kat Chocolate Bar
Outerwears 3 x 2.5" BLACK
DDM Metal Starter Pawl for Zenoah / CY Engines
Silencer tube, Exhst 12 Black
DDM Gas Cap for BAJA - Black
Killer RC "Killer Cables" Suspension Limiting Cables - BLACK
Team FastEddy Front Hub Ball/Cone Combo for HPI Baja 5b/5T
DDM Racing Sticker Set (8)
Snappy-RC HBF Sponsor Sticker Sheet
Hemistorm "MaxHex" Brake Hex for HPI Baja 5B/5T
Front Lower Brace (Orange) 6x60x4mm
Front Upper Brace (Orange) 6x60x4mm
Team FastEddy Replacement Clutch Bearing Set for Turtle Racing Clutch System
Turtle Gone Wild Hoodie
HPI 3/4” (19mm) Body Reamer
Nej men jag bor billigt och varken snusar eller rökerBurnout wrote:Jäklar du är väl rikare
Köpte en sats typ stor sortimentlåda för 100 år sen som fram tills jag började med LS bara samlat damm.....men där fanns ett par som passade fint tyckte jag.....J.A racing wrote:Har du hittat några lämpliga shims som passar? bild kanske....Carbon-Dave wrote:Jag kan ju omöjligt ha varit först med att uppmärksamma detta problem på QD husen !
Med tanke på att J.A. har två (ett nytt och ett gammalt?) som glappar, och jag har två nästan nya som är likadana verkar det i mina ögon som att problemet borde vara större än våra fyra QD hus....
Eftersom TR omedelbart skickade ett nytt hus när dom fick veta att det glappade i sidled kan ju detta knappast vara tanken från början.....
Mig kvittar det egentligen eftersom jag ändå shimsar in allt för bästa passform, och att slippa riva ner halva bilen bara för att man spräcker en drivkopp på diffen är ju hur gött som helst.....eller om man har fler diffar att byta med....
Ideén är bra, men precisionen är väl "Amerikansk".....
waqr wrote:J.A är en riktig knös
Så du ta från pensionpengar till LSJ.A racing wrote:Nej men jag bor billigt och varken snusar eller rökerBurnout wrote:Jäklar du är väl rikare

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests