Vad skillnad mellan originalspur och hostilespur?
Re: Vad skillnad mellan originalspur och hostilespur?
Jag tror det är bara att inse att det finns två läger här!
Ok! Ja så är det ju! Alla tycker vi ju inte likadant. Fast det är ju bra!S 500 R wrote:Jag tror det är bara att inse att det finns två läger här!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag personligen skulle gärna montera ett ståldrev, men är för snål för att köpa ett.....
Och efter att ha lyft i drevet som Rally köpte är jag tveksam till att hänga "2kg" på ena sidan bilen sådär.....
Och efter att ha lyft i drevet som Rally köpte är jag tveksam till att hänga "2kg" på ena sidan bilen sådär.....
För det första så väger dom ca:300 gr som mest.. och sen finns det drev som väger 60 gr mer än original.Och då hanar vi på 160gr. Original med hållare väger ca:100gr.+ att vikten är bra när man hoppar , då får man lite respons när man gasar till i hoppet för att bilen skall hamna rätt....Carbon-Dave wrote:Jag personligen skulle gärna montera ett ståldrev, men är för snål för att köpa ett.....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag kommer köra på Darksouls metalldrev och det väger som sagt 163 gram. Så det är inte så värst tungt.
Tanken är att jag också skall göra det. Men så länge kör jag hevy och landar rätt när jag hoppar med bilen.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S