RTR 5T karossen
-
Kalleballe
- Phone Number: 0709998877
RTR 5T karossen
Är ny på LS och har än så länge inte sett 5T:n på riktigt. Men mycket på internet dock. Ska skaffa en till julafton men tills dess har jag frågor angående karossen. Det är inget fel på det vita och svarta alternativet men man vill ju ha en mer personlig bil. Så det jag undrar är:
Går det att enkelt ta bort det röda/blå strecken? Är dom målade eller är det klistermärken som alla andra detaljer på karossen verkar vara?
Går det att måla bilen på utsidan? Tips på bra färg tillverkare mottages. Verkar vara besvärligt att ta bort orginalfärgen på en så pass stor kaross därför funderar jag på att måla utsidan och ha det vita som grundfärg. JAg förstår att om färgen är på utsidan så kommer den troligtvis få repor och lossna vid hårda smällar men det kan jag ta. Vill till och med att bilen ser lite sliten ut i slutändan. Ska inte ha någon Queen shelf.
Eller måste jag gå så långt och köpa en ny kaross och måla från grunden?
Går det att enkelt ta bort det röda/blå strecken? Är dom målade eller är det klistermärken som alla andra detaljer på karossen verkar vara?
Går det att måla bilen på utsidan? Tips på bra färg tillverkare mottages. Verkar vara besvärligt att ta bort orginalfärgen på en så pass stor kaross därför funderar jag på att måla utsidan och ha det vita som grundfärg. JAg förstår att om färgen är på utsidan så kommer den troligtvis få repor och lossna vid hårda smällar men det kan jag ta. Vill till och med att bilen ser lite sliten ut i slutändan. Ska inte ha någon Queen shelf.
Eller måste jag gå så långt och köpa en ny kaross och måla från grunden?
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.
Re: RTR 5T karossen
Köp en utan lack! Det finns i olackat utförande!
-
Kalleballe
Jag har tittat som en tok på olika butiker på internet och att det fanns 5t med olackad kaross har jag helt missat. Tur att man började fråga här innan man köpte en. Härligt. Nu ska det börjas planeras lackningar.
Din kaross var grymt snygg bjuggen. Tack för tipsen.
Det är därför vi finns 
Om du vill kika närmre på HPI bilarna så är det bara att höra av sig. Jag har ett par bilar som du kan kika på...
Bara skrika till..
Bara skrika till..
-
Kalleballe
Tack det ska jag göra. Skickar PM.Stelunex wrote:Om du vill kika närmre på HPI bilarna så är det bara att höra av sig. Jag har ett par bilar som du kan kika på...![]()
Bara skrika till..
Hör med ULU på Telecenter i Vimmerby. Han fixade fram min karossKalleballe wrote:Jag har tittat som en tok på olika butiker på internet och att det fanns 5t med olackad kaross har jag helt missat. Tur att man började fråga här innan man köpte en. Härligt. Nu ska det börjas planeras lackningar.
Billös expertkommentator..
Parma tillverkar bra färg (Faskolor) för Lexan som är vattenbaserad. Hobbycity.se har hela deras sortiment till väldigt bra priser och snabba leveranser.
Det där var jäkligt bra priser.Då får man lägga en beställning där snart ..Theo wrote:Parma tillverkar bra färg (Faskolor) för Lexan som är vattenbaserad. Hobbycity.se har hela deras sortiment till väldigt bra priser och snabba leveranser.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Ja precis, Tack för länken.. Ibland så glömmer man av sig. det är alltid trevlig med nya sidor. Speciellt när det är bra priser på dom med....
Tack
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Kalleballe
Tack för tipset. Måste man ha en Airbrusch till dom där färgerna?Theo wrote:Parma tillverkar bra färg (Faskolor) för Lexan som är vattenbaserad. Hobbycity.se har hela deras sortiment till väldigt bra priser och snabba leveranser.
Japp!!Kalleballe wrote:Tack för tipset. Måste man ha en Airbrusch till dom där färgerna?Theo wrote:Parma tillverkar bra färg (Faskolor) för Lexan som är vattenbaserad. Hobbycity.se har hela deras sortiment till väldigt bra priser och snabba leveranser.