EXP funktionen - vad kör ni med för inställningar?
EXP funktionen - vad kör ni med för inställningar?
Har suttit och läst lite kring EXP funktionen för gas/broms och styrning och funderar på om det är något som är värt att laborera med? Jag kör med sändarens original inställningar idag (och har alltid gjort så) men kan man tjäna nåt på att ändra detta? Vad kör ni med för inställningar?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Re: EXP funktionen - vad kör ni med för inställningar?
Ja det är lite roligt att leka med expot, jag vill ha lite lugn styrning på mina bilar. Så jag brukar köra med lite lugnare reaktion runt rakt fram på styrningen och tycker att bilen blir lite mer kursstabil genom detta.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jo, det är sant. Bilen kan nog bli lite mer stabil om man ställer ner känsligheten på styrning
Hur är det gas/broms, kan man få en snabbare respons bara genom att ställa upp känsligheten?
Hur är det gas/broms, kan man få en snabbare respons bara genom att ställa upp känsligheten?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Det står ganska bra förklarat i boken vad man kan uppnå med olika inställningar med trottel speed och expo. Kolla sidan 29 och framåt.......
http://www.minicars.se/service/manualer/futaba/3PM.pdf
http://www.minicars.se/service/manualer/futaba/3PM.pdf
Ok...tack! Borde väl vara samma för 3PMX:en som jag har tycker jag. Får läsa lite i min bok senare
Dock skulle det vara intressant att höra vad ni kör med för inställningar samt erfarenheter av vad olika inställningar ger för resultat!
Dock skulle det vara intressant att höra vad ni kör med för inställningar samt erfarenheter av vad olika inställningar ger för resultat!
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag vet inte om det gör så fruktansvärt mycket på gas och broms, det hänger ju på att motorn man har är rapp och verkligen svarar på o,o8 eller 0,09 sekunder.
Fast att ställa ner om den går för häfftigt för att undvika hjulspinn ut ur kurvor mm, kan ju vara bra kanske. På 4pk´n kan man ställa kurvan själv genom att sätta ut punkter och göra en helt egen kurva för olika banor och körförhållanden. Mest lämpat för onroad egentligen kanske vid vått och torrt tex.
Det har nog störst effekt på styrningen tror jag
Man köper ju inte en vass Promod och chippar ner den via radion

Det har nog störst effekt på styrningen tror jag
Det handlar ju om hur känslig man vill att en förutbestämd rörelse runt noll-läget ska medföra. Jag vill ha marginal på mina smårörelser;) Bästa hade ju varit om man kunde ha denna funktion som en funktion av av hastigheten som på "riktiga bilar" t ex BMW.
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X