Motagare 2,4mhz
Motagare 2,4mhz
Tjena jag har en futaba 2,4 mhz radio till bajan och tänkte köpa en till motagare till fg'n, går det att använda något annat märke eller är man bunden vid orginalet ?, futaba verkar tro att dom är gjorda av guld med tanke på priset.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
Re: Motagare 2,4mhz
är det en 2,4ghz FASST?
Det finns folk som gör kloner billigt. kolla på rsb tex
Det finns folk som gör kloner billigt. kolla på rsb tex
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Ett tips är Towerhobbies. Jag betalade halva priset (inkl frakt och tull), jämfört med sverige, på mina 2st Futaba mottagare jag köpte för 2 månader sen.
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Bra tips0rEz wrote:Ett tips är Towerhobbies. Jag betalade halva priset (inkl frakt och tull), jämfört med sverige, på mina 2st Futaba mottagare jag köpte för 2 månader sen.
Letar Baja 5B
Kan ju tillägga ett svar på din fråga också. Det finns andra mottagare än futaba som kan passa ihop med din kontroll, dock är dom väldigt få. Finns listor att hitta på internet med vilka sändare som passar med vilka mottagare.
Men som jag skrev, om priserna fortfarande är låga på towerhobbies finns det ingen mening att experimentera med olika tillverkare
Men som jag skrev, om priserna fortfarande är låga på towerhobbies finns det ingen mening att experimentera med olika tillverkare
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Annars så är dom snorbilliga på http://www.rc-mushroom.com/index.php?ma ... lter_id=23 & ni slipper nästan garanterat Tull på dom. 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Futaba R603FS 3-Channel 2.4GHz FASST Receiver
Towerhobbies: 2st $165 - $20 (helgens erbjudande) = $145+frakt
Rc-Mushroom: 2st $196+frakt
Ang tull så spelar det ingen roll vart du köper ifrån, lika stor chans på båda, då tullen inte kollar vilken firma som skickat paketet...
Just my opinion...
Towerhobbies: 2st $165 - $20 (helgens erbjudande) = $145+frakt
Rc-Mushroom: 2st $196+frakt
Ang tull så spelar det ingen roll vart du köper ifrån, lika stor chans på båda, då tullen inte kollar vilken firma som skickat paketet...
Just my opinion...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- maxlundblad
jag hade köpt denna utan att tveka
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... z_Receiver
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... z_Receiver
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Jo, dom är inte dåligt billiga
Och väntar man en stund ploppar det även upp ett $10 rabatt-meddelande 
Dock gillar inte jag kopior, och för det priset ska man inte äns förvänta sig att det fungerar
Dock gillar inte jag kopior, och för det priset ska man inte äns förvänta sig att det fungerar
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- maxlundblad
Det enda futaba gör är att håva in en massa stålar.
Det är bara bra att det kommer billiga kopior,så att de ledande fabrikaten tvingas sänka priserna.
Men det är ju konsumenten som gör valet. Köpa dyra orginal, eller köpa en kopia.
Det är bara bra att det kommer billiga kopior,så att de ledande fabrikaten tvingas sänka priserna.
Men det är ju konsumenten som gör valet. Köpa dyra orginal, eller köpa en kopia.
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Tack för alla svar ska kolla in era tips och beställa, det blir nog en futaba är lite feg när det gäller radion man vill ju inte riskera att tappa motagningen så att bilen skenar.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
- maxlundblad
Har något hänt med din gamla mottagare,eller behöver du bara en extra?capton wrote:Tack för alla svar ska kolla in era tips och beställa, det blir nog en futaba är lite feg när det gäller radion man vill ju inte riskera att tappa motagningen så att bilen skenar.![]()
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer