HSP baja buggy
HSP baja buggy
Tja jag har köpt en HSP baja guggy på hobbex å jag vill veta om det finns någon mer på forumet som gjort samma misstag som jag.jag tror att varje skruv sitter löst såg i dag efter en stuns körning att 13 skruvar saknas som tur är så har jag sådana hemma.Lite saker som gått sönder är drev tädspole å en drivaxel efter max 4 timmars körning .
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
Re: HSP baja buggy
loctite är bra att ha
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Är det inte Orez som har en sådan...jonas70 wrote:Tja jag har köpt en HSP baja guggy på hobbex å jag vill veta om det finns någon mer på forumet som gjort samma misstag som jag.jag tror att varje skruv sitter löst såg i dag efter en stuns körning att 13 skruvar saknas som tur är så har jag sådana hemma.Lite saker som gått sönder är drev tädspole å en drivaxel efter max 4 timmars körning .
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har en HSP Bajer. Dock beställde jag den från HK så jag har 4-hjulsdrift. Jag tycker den håller väldigt bra. Det ända jag kan klaga på är att det satt för dålig kopplingsfjäder på min, så den fick jag byta, och det fastnar sten i drivningen så har fått fixa lite skydd här och där. Och sen gick styrservot sönder, dock p.g.a att jag blev påkörd.
Vet dock ingen annan som testat dessa, så kan inte säga om jag haft tur, eller om du haft otur. Lider med dig iaf, jävligt tråkigt sånt...
Vet dock ingen annan som testat dessa, så kan inte säga om jag haft tur, eller om du haft otur. Lider med dig iaf, jävligt tråkigt sånt...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Någon som vet va det är för motor.Det står 26cc på den men inget mer tog av cylle å det enda på bilen som är i bra skick är motorn konstigt nog så såg cylindern bra ut.
Vet ej vad hobbex har på sina, men jag beställde min med en NoName Taiwanesisk 30.5cc iaf 
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Det är väl bara att mäta. Förmodar att det är en standard 28 mm vev. Borde vara en 34 mm eller 35 mm cyllejonas70 wrote:Någon som vet va det är för motor.Det står 26cc på den men inget mer tog av cylle å det enda på bilen som är i bra skick är motorn konstigt nog så såg cylindern bra ut.
Billös expertkommentator..