Väntade ju paket från Holland, en woodsterkaross för 1500:-
har trackat paketet och allt har varit lugnt tills idag kl 12.22.
29 sep kl 12:22 Kalmar, Försändelsen har lämnats till mottagaren
29 sep kl 09:05 Kalmar, Lastad på bil, utkörning påbörjad
29 sep kl 08:48 Kalmar, Ankomst till distributionsterminal
29 sep kl 03:46 Jönköping, Sorterad
Kvitterad av:
M BENGTSSON
Kl 12.22 satt jag på jobbet och käkade lunch och damen var på sitt jobb. Alltså är det ingen som kvitterat paketet hemma hos oss.
Ringde genast posten för att kolla läget. Mycket riktigt var det utkört och kvitterat av M bengtsson. Hon blev lite ställd, bad mig vänta medan hon ringde speditören för att kolla upp det. (Jag heter ju Markus Bengtsson)
Svaret jag fick: Hallå ja, jo paketet står utanför din dörr eftersom ingen var hemma. Killen som kör är ny och har inte lärt sig rutinerna.
Jag sa då att ni får för f*n hämta det igen för jag vill inte ha det utanför dörren i mitt 6 vånings hyreshus med mängder av folk som kan vara nyfikna eller klepto.
Något vettigt svar på kvitteringen fick jag inte..
Efter en kvart-tjugo minuter så ringde jag upp igen för att stämma av så det var upphämtat. Nä det visste dom ju inte eftersom chufförerna inte har telefoner (?!) men dom "tippade" på det.
Va f*n, då åker jag väl hem och kikar då, jag bor hyffsat nära jobbet.
Väl hemma stod ju paketet kvar utanför dörren. tack och lov!!!
Efter några minuter ringde det på dörren och jag öppnade..
Speditören Micke Bengtsson stod där (M Bengtsson mao) och bad lite försiktigt om ursäkt. Så kan du för fan inte göra sa jag.
Haha, då fick jag det mest jäkla korkade svaret nånsin. "Jag tyckte bara det såg ut som tre ihoptejpade kartonger... men det är ju i och för sig inte upp till mig att bedömma" fortsatte han..
Helt rätt uppfattat sa jag, du har ju inte en aning om vad det är och vilket värde det har. Så gör man inte!!!!
Detta är ett hyreshus med jag vet inte hur många lägenheter och hur mycket folk i omlopp, det kan ju försvinna på 10 röda fattar du väl.
Han bad om ursäkt igen och jag förmådde mig inte att vara mer arg på honom när han såg så låg ut. Jag tror ju inte han gör om det igen iaf, inte hos mig åtminstonde.
Den jag är mest förbannad på är tantan i kundtjänst som ursäktar sig och hela företaget att det är en ny kille som inte kan rutinerna. Bullshit! Micke Bengtsson var just exakt samma speditör som lämnade av min Slash 4x4 i januari som även den gick som företagspaket. Jag kommer ihåg så väl för vi skojjade om just initialerna och efternamnen den gången.
Ska det ta nästan ett år för en ny kille att inte fatta att man inte gör så? Dom har inga höga krav på sina anställda isåfall.
Tycker det är bedrövligt av posten så som dom sköter sina kunders paket. Posten borde inte få handskas med sånt dom inte klarar av att sköta. Lögner kommer dom inte långt med heller. Jag vet att dom ursäktade sig med rena lögner.
Idioter!!!
Nu känns det bättre