Robban´s 5T
Re: Robban´s 5T
Sådant kopplingssystem blir det för mig med sen! Kommer byta spurgearet också så är det den saken biff!
Det är väl dom två vanliga som vi har diskuterat 1000 gånger. Elcon (som jag förespråkare för jag har haft en och tycker den är grym) och Lauterbach som bland annats J.A och huSSe har! Men jag troor vilken du än tar så blir du nöjd!
Det är väl dom två vanliga som vi har diskuterat 1000 gånger. Elcon (som jag förespråkare för jag har haft en och tycker den är grym) och Lauterbach som bland annats J.A och huSSe har! Men jag troor vilken du än tar så blir du nöjd!
Ok ok. Va det inte en sambeställning av Elcon kopplingar för ett tag sen? Har dom anlänt? Såg att dom va "out of stock" på Elcons hemsida.
Tänkte mest om det va nån som lessnat på att vänta och hoppat av beställningen.
Nä, dom har inte kommit än.. men jag vet att det finns några kvar.. eller jag är rätt säker på det! Så kolla med RC Center.Robban wrote:Ok ok. Va det inte en sambeställning av Elcon kopplingar för ett tag sen? Har dom anlänt? Såg att dom va "out of stock" på Elcons hemsida.
- J.A racing
Du har även den Lusse kör med Pitstop Fusion , http://www.pitstop-shop.nl/
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ja för fan , den är dyr men fan så bra...Jag har kört den nästan i två år ,utan att behöva att bytta backar.
Det viktiga är att det är te flon backar, för det är det som håller...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Den är inte mycket dyrare än dom andra... så det är nog mer smaken som avgör!Lusse wrote:Ja för fan , den är dyr men fan så bra...Jag har kört den nästan i två år ,utan att behöva att bytta backar.
Nä, det som är viktigt är att det är te flon backar... Inget annat håller....
Exakt!!!Lusse wrote:Nä, det som är viktigt är att det är te flon backar... Inget annat håller....
Beror ju på hur man definierar "håller".....Jag kör som sagt original och snittar minst 30 liter per koppling!Lusse wrote:Nä, det som är viktigt är att det är te flon backar... Inget annat håller....
Letar Baja 5B
Vad skulle det bli för pris på dom Elcon kopplingarna?
666 har jag för migRobban wrote:Vad skulle det bli för pris på dom Elcon kopplingarna?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Det beror också på hu man kör . Du kör bra men du är för lungn.waqr wrote:Beror ju på hur man definierar "håller".....Jag kör som sagt original och snittar minst 30 liter per koppling!Lusse wrote:Nä, det som är viktigt är att det är te flon backar... Inget annat håller....
Ingen trevlig kopplings försäljare som känner sej givmild och vill sponsra med en koppling? 
- J.A racing
Vissa vänder på backarna så dom sitter tvärt om mot rotationsriktningen, de ska ge lite längre livslängd och mjukare ingrepp. Men genom att sätta dit ditt TR HD system så kommer det inte in nån sand i klockan och kopplingen håller ganska mycket längre. Sen är det bara att kasta dit en ställbar 4-backare senare. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ja precis. Så det får bli. Vägde precis backarna. Vilken viktskillnad! Fick ta ur en del material ur den ena för att hamna rätt. Det måste juh göra en del skillnad. Skrev tidigare att dom slitit snett. Det va inte så illa som det såg ut. Mätte med mikrometer och det va nån hundradels skillnad. Så det kan man juh leva med. Får se när jag kört med denna koppling om den fortfarande sliter snett.
Jag satsar på en elcon senare iaf. Låter juh skumt att teflon ska bita bra. Men det verkar juh funka kalas..
Jag satsar på en elcon senare iaf. Låter juh skumt att teflon ska bita bra. Men det verkar juh funka kalas..