Skumt dämparproblem!
Re: Skumt dämparproblem!
Jag kännde inte på den när precis när det hade hänt så det vet jag faktiskt inte. Provar nog 15WT oljan ihop med 2 håls kolven. Du verkar ju nöjd med den kombinationen så då borde det ju funka för mig också tycker jag.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja det är lite mer dämpning nu mot innan med orginal, sen om det är i kombination med mina rezzies vet jag inte.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag tror att det du har på bilden är 12håls kolven, 16håls kolven är grå. Jag hade två håls kolven bak på min bil med 10w gaffelolja i men det fungera inte rickigt bra,det dämpade inte tillräckligt bra.Bilen studsade med bak ändan,så det inte gick att köra.16håls kolven och 10w gaffel olja fungerar bra mycket bättre.waqr wrote:Ok....finns det något annat alternativ till 16 håls kolven förutom två håls?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ok...kommer faktiskt inte ihåg vilken kolv jag använde bak men det kanske är som du säger Lusse. Får rengöra den ordentligt och se vilken jag har monterat. Följde i och för sig manualen så jag kan ju kolla i den och se vilken de säger man ska använda vid byggandet.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Tror du kan glömma min rekomendation då den nog fungerar som bäst med Rezzies
Ja det är bara för Rezzies..J.A racing wrote:Tror du kan glömma min rekomendation då den nog fungerar som bäst med Rezzies
Det var faktiskt 16 håls kolven jag hade monterad. Förmodar att det blir ännu sämre att använda 12 håls kolven tillsammans med 15 WT oljan, eller är hålen större på 12 håls kolven?Lusse wrote: Jag tror att det du har på bilden är 12håls kolven, 16håls kolven är grå. Jag hade två håls kolven bak på min bil med 10w gaffelolja i men det fungera inte rickigt bra,det dämpade inte tillräckligt bra.Bilen studsade med bak ändan,så det inte gick att köra.16håls kolven och 10w gaffel olja fungerar bra mycket bättre.
Letar Baja 5B
Ja dom är lite större.Jag har dom bak på min bil. Jag tror att 16 håls kolven är bättre.Men jag hade bar 12 håls kvar,där för har jag dom, måste beställa nya...waqr wrote:Det var faktiskt 16 håls kolven jag hade monterad. Förmodar att det blir ännu sämre att använda 12 håls kolven tillsammans med 15 WT oljan, eller är hålen större på 12 håls kolven?Lusse wrote: Jag tror att det du har på bilden är 12håls kolven, 16håls kolven är grå. Jag hade två håls kolven bak på min bil med 10w gaffelolja i men det fungera inte rickigt bra,det dämpade inte tillräckligt bra.Bilen studsade med bak ändan,så det inte gick att köra.16håls kolven och 10w gaffel olja fungerar bra mycket bättre.
Ok...läste lite på HBF och där rekommenderade dom faktiskt 15 WT oljan ihop med 12 håls kolv pga hålen var lite större (precis som du säger). Enligt vissa så är det tydligen lätt att "spränga" sönder dämparen ihop med 16 håls kolven och en tjockare olja än 10WT.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ja du hittade den tråden själv ser jag då kan jag sluta leta efter den. Testa med 12 håls kolvenwaqr wrote:Ok...läste lite på HBF och där rekommenderade dom faktiskt 15 WT oljan ihop med 12 håls kolv pga hålen var lite större (precis som du säger). Enligt vissa så är det tydligen lätt att "spränga" sönder dämparen ihop med 16 håls kolven och en tjockare olja än 10WT.
Jo, kommer att testa det J.A

Vilket skumgummi menar du LusseLusse wrote:Det där ser skumt ut. Har du haft i skumgummit i dämparen som följer med satsen?
Letar Baja 5B
Det följer med små skumgummi ringar som skall fungera som upp samlings reshoar, i dämpan . Dom är till för dämpare med 4mm stång.Och ställbara kolvar.waqr wrote:Jo, kommer att testa det J.A![]()
Vilket skumgummi menar du LusseLusse wrote:Det där ser skumt ut. Har du haft i skumgummit i dämparen som följer med satsen?
Det är inget att ha, gör ingen nytta alls.Bara skitar ner...waqr wrote:Finns det sådana till 6mm kolvstången också?