Nu bytte jag även till Panolin olja, den var bra röd och fin.
JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
De e mycke nu! Bilen står och puttrar 1´a tanken ute på gårn och inne värms det Hostile hubbar och pressas lager. Jag plåtar lite och lägger upp dom sen när det blir lite lugnare här. Trencher däcken såg ännu grymmare ut i verkligheten.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ska bli kul att höra vad du tycker om 30 kubikaren.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Idag har det äntligen hänt lite nytt efter semester upphållet. Det här kom i brevlådan idag.

Sen vart de skruva av då blev det såhär

Sen bar det av till posten och hämta hem de här

Monterade min nya TR bromsgrej

Sen vart det Hostile hubbar och övre kulleden

Och slutligen lite bilder på cyllen på bilen igen

Första inkörningstanken avklarad så nu blir det en lugn tank sen lite mer och mer, Hostile hubbarna kändes riktigt schyssta måste jag säga. Monterade även min Killerbee och det var en schysst lite pryl de med. Att Panolin oljan är röd var kanon, då ser man ju mycket enklare hur mycket soppa som finns kvar i tanken. Hoppas på uppehåll imorgon så jag hinner köra lite med den .

Sen vart de skruva av då blev det såhär

Sen bar det av till posten och hämta hem de här

Monterade min nya TR bromsgrej

Sen vart det Hostile hubbar och övre kulleden

Och slutligen lite bilder på cyllen på bilen igen

Första inkörningstanken avklarad så nu blir det en lugn tank sen lite mer och mer, Hostile hubbarna kändes riktigt schyssta måste jag säga. Monterade även min Killerbee och det var en schysst lite pryl de med. Att Panolin oljan är röd var kanon, då ser man ju mycket enklare hur mycket soppa som finns kvar i tanken. Hoppas på uppehåll imorgon så jag hinner köra lite med den .
- sideburn80
Såg inte alls dumt ut det där, mycket fina prylar
Lycka till på premiären imorgon då
- J.A racing
sideburn80 wrote:Såg inte alls dumt ut det där, mycket fina prylar![]()
Jag har även valt att inte lägga ut nån bild på portningen, då jag vill håll mig vän med Jan-Erik och Andreas även i fortsättningen. Fast jag kan ju säga att det ser gediget ut O´neill Brothers kan nog sin sak.
dom där kullederna dom ingick i paketet med hubbarna va.. såg snuskigt bra ut det där.. undrar om det blir Hostile hubbar nu

HPI Baja 5B SS
Traxxas Stampede Brushless 11.1 LiPo
Traxxas Stampede Brushless 11.1 LiPo
Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.
Bilen börjar bli rätt komplett nu va??? Eller vad finns mer på listan???
- J.A racing
Nej dom fick man tyvär köpa till extra för 20 dollar, men det var dom nog värda. De vart riktigt bra om jag får säga det själv.p_stman wrote:dom där kullederna dom ingick i paketet med hubbarna va.. såg snuskigt bra ut det där.. undrar om det blir Hostile hubbar nu![]()
- J.A racing
Jo den var rätt så klar för länge sen men av nån konstig anledning så trillar det in grejer till den hela tiden.S 500 R wrote:Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.
Ser verkligen grymt ut
Hur många liter blev det genom den förra cylindern?
Letar Baja 5B
Heheh nä, det var du väl alldeles rätt i! Svårt att sluta.J.A racing wrote:Jo den var rätt så klar för länge sen men av nån konstig anledning så trillar det in grejer till den hela tiden.S 500 R wrote:Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.
Bilen börjar bli rätt komplett nu va??? Eller vad finns mer på listan???Konverteringen till 5T kan nog medföra en del prylar och skulle det inte räcka så kan man ju börja byta all plast till alu eller nått. Stefan ska jag berätta en hemlis? Det tar aldrig slut de här!
- J.A racing
Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligt
kanske värmen.
PLAST SUGERJ.A racing wrote:Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligtkanske värmen.
- J.A racing
Ja eller så tålde dom inte min motor i kombination med MX däcken.S 500 R wrote:PLAST SUGERJ.A racing wrote:Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligtkanske värmen.
- J.A racing
Monterade min Trencher på Split six fälgarna, kanske inte dom bästa däcken men det är så grymt snyggt mönster på dom.

Ja just det jag har ju även testat min Killerbee idag det funkar ju riktigt bra, att man inte haft en sån sen bilen var ny.
Dels för en extra säkerhet om nått skulle gå fel under körning men sen just för att kunna stänga av bilen från radion var ju as grymt.
Nu vet inte jag hur det är på andra radios men det var hur lätt som helst att få den att funka med min 4PK och att jag kan välja vilken knapp som ska vara Killer-knapp.
Får se senare om det hinns med nån mer körning idag, dom hotar med regn dessutom.

Ja just det jag har ju även testat min Killerbee idag det funkar ju riktigt bra, att man inte haft en sån sen bilen var ny.
Nu vet inte jag hur det är på andra radios men det var hur lätt som helst att få den att funka med min 4PK och att jag kan välja vilken knapp som ska vara Killer-knapp.
Får se senare om det hinns med nån mer körning idag, dom hotar med regn dessutom.