Waqr`s Baja SS
- sideburn80
Re: Waqr`s Baja SS
Sjyssta bilder
Å vilken jäkla tur med pinnen där då..
Å vilken jäkla tur med pinnen där då..
Tack för kommentarerna gubbar
Nu vet jag väl inte om bilderna var så värst bra men men..... 
Så första delen på motorn blev klar ikväll. Fortsättning följer:

Så första delen på motorn blev klar ikväll. Fortsättning följer:

Letar Baja 5B
- J.A racing
Ser bra ut och genom att flytta övre bärarmen så har du ökat på caster på framvagnen, kände du någon skillnad i styrningen?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Nja....det jag faktiskt tänkte på i grustaget i fredags var att jag tyckte den reagerade lite sämre på styrningen
Kan verkligen en liten flytt av en 3-4mm spacer påverka detta?
Letar Baja 5B
- D&N racing
looking good man...
what sort engine is it?
cool.......
what sort engine is it?
cool.......
FG-irish team driver
Evo 2012- Fg leopard race 2- Elcon monster beetle-
Evo 2012- Fg leopard race 2- Elcon monster beetle-
It will be a home ported 29,5cc Zenoah engine.DC2 MAN wrote:looking good man...
what sort engine is it?
cool.......
Letar Baja 5B
Så då var det dags för halvsäsongs service på Bajan. Har trots allt kört nästan 45 liter med den utan någon större service. Började med att plocka isär växellådan för att kolla lager och montera den tätning som av nån konstig anledning inte finns på SS modellen. Servade även diffen med ny olja och lager/tätningar.
Alla lager i växellådan såg riktigt fräscha ut så det enda jag bytte ut var det som sitter ytterst mot den uteblivna tätningen. Monterade som sagt även den uteblivna tätningen. Diffdreven såg riktigt fina ut och håller någ massor av fler litrar. Dock var det som ni ser på bilderna verkligen dags för att byta oljan i diffen. Testade 10.000 olja mot originalets 1.000. Diffen blev bra mycket stummare.
Då jag hade köpt Team Fast Eddy "lagerlådan" så passade jag även på att montera lager istället för de mässingsbussningar som sitter som standard på original plattan. Ska bli spännande att se om man märker nån skillnad.

Alla lager i växellådan såg riktigt fräscha ut så det enda jag bytte ut var det som sitter ytterst mot den uteblivna tätningen. Monterade som sagt även den uteblivna tätningen. Diffdreven såg riktigt fina ut och håller någ massor av fler litrar. Dock var det som ni ser på bilderna verkligen dags för att byta oljan i diffen. Testade 10.000 olja mot originalets 1.000. Diffen blev bra mycket stummare.
Då jag hade köpt Team Fast Eddy "lagerlådan" så passade jag även på att montera lager istället för de mässingsbussningar som sitter som standard på original plattan. Ska bli spännande att se om man märker nån skillnad.

Letar Baja 5B
- J.A racing
De ser bra ut de där, min diff var också helt kolsvart inuti. Jag skulle haft 10000 oljan men det vart 30000 istället verkar funka rätt bra ändå, men 10000 skulle nog vart perfekt tror jag.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag kör också med 30000 olja , tycker att det funkar perfekt.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Idag ska det äntligen provköras med den nya motorn för första gången. Alltid lika kul att starta upp en ny motor 
Ska verkligen bli intressant att se hur Zenoahn presterar mot CY:n
Ska verkligen bli intressant att se hur Zenoahn presterar mot CY:n
Letar Baja 5B
NICE!!! Man får väl hoppas att du märker skillnad!
Waqr: är du nöjd med hostile slicksen? Passar dom på desperado fäljarna?
Last edited by Apex on 28 Aug 2010, 19:49, edited 1 time in total.
Jo, jag är sjukt nöjd med Hostile slicksen. Dom kräver lite värme innan greppar ordentligt men när du väl fått upp tempen så finns det hur mycket grepp som helst. Var lite rädd att dom inte skulle greppa alls på lite sämre asfalt men det är inga problem alls faktiskt. Dessutom verkar dom riktigt stryktåliga. Har kört ca 10 liter med dom däcken och det är massor av gummi kvar. Skulle gissa att jag kan ha dom i minst 10 liter till iallafall.
Skulle tro att dom passar på Desperado fälgarna. Kan inte tänka mig nåt annat då alla andra Baja 5B däck passar
Skulle tro att dom passar på Desperado fälgarna. Kan inte tänka mig nåt annat då alla andra Baja 5B däck passar
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Hur har det gått med Zen 36:an du portade? Går den bra?
Vill se film!!
Vill se film!!