MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Jag har kört ganska mycket med min MCD nu... verkar funka stabilt, men det kommer olja som faan ur avgasröret.. kanske beror på att jag råkade blanda lite för fett... märks åxå när man kör för den ryker rätt bra.. jag tror att man ska hålla sig exakt på 4% blandning då jag har upptäckt att den går bäst då..
Servona håller än..
Saknas bara lack o sen så är den ju färdig kan man säga....
Servona håller än..
Saknas bara lack o sen så är den ju färdig kan man säga....
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- J.A racing
Japp inte mer än 4% olja till din motor, det är bara Promod motorerna som ska ha 4,5%.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Enligt mina beräkningar kör jag nu med 4.3% o jag kan säga att det märks... ja jag får köra ur den 5 liters dunken jag blandade i så får jag blanda nytt sen... exakt 4% 
MCD Evo 3 Sport
-
Ntch in da dirt
bara att slå i några deciliter ren bensin så späder ju du ut blandningen.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
-
Ntch in da dirt
Vad kör du med för nål inställning när du har 990 fugge . Jag har märkt på min 813 att man får nåla ut rätt friskt mot de fuggar jag har haft förut de inställningarna som jag är van vid 1,50 på högvarv o en 1,25 kan jag glömma helt
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Sant, jag vet att grundinställningen inte ens är i närheten av vad det ska vara för att den ska vara bra.. skulle tro att det är 10-15% utnålat på både H och L... jämfört med grundinställningen alltså...
Jag vill inte hålla på blanda ut eftersom jag inte har så stor koll.. vill inte att den ska skära..
Jag vill inte hålla på blanda ut eftersom jag inte har så stor koll.. vill inte att den ska skära..
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Jag tycker olika oljor sölar och ryker olika mycket också. Jag tror inte du kommer märka någon större skillnad om du går ner till 4% från 4,3%..
Jag har nu blandat ut dunken som det var var 4,3% olja i... tycker den går lite renare faktiskt, samt att tomgången blev lite låg tycker jag med 4,3% blandning.... Vet inte hur det kan komma sig.. ?
MCD Evo 3 Sport
- J.A racing
Jo men så kan det vara kommer inte ihåg om det var Egon som jag snackade X% olja med.
En standard/lätt trimmad klarar bara förbränna upp till 4 % olja i soppan, så allt över det försämrar bara prestandan på motorn. Medans däremot en Promod och även en Fullmod tror jag ska ha 4,5% olja för att få ordentligt med smörjning/kylning då de varvar runt 6000+ rpm mer på topp.
Så att din nu går bättre och jämnare är inte så konstigt då den slipper ha oförbränd olja som stör förbränningen i motorn.
Så att din nu går bättre och jämnare är inte så konstigt då den slipper ha oförbränd olja som stör förbränningen i motorn.
Ja man kan ju säga att min är lätt trimmad kanske.. från en ganska slut 26cc cylle till en 29cc big bore, WT990 fugge och en Jetpro pipa... jag tycker min går bra.. men inget att jämföra med vissa som jag sett på youtube som går som satan... vet faan inte vad dom har för motorer... antar att det är värsta sorten som går att få tag på.. eller så har dom filat ur kanalerna rejält i typ en 30,5cc cylle eller nåt...
Ang oljan så går den bättre med exakt 4% än lite över... trodde inte det skulle göra så stor skillnad som det faktiskt gjorde, därför beslöt jag mig för att blanda i lite mer bensin i dunken jag hade för mycket oljeblandning i..
Ang oljan så går den bättre med exakt 4% än lite över... trodde inte det skulle göra så stor skillnad som det faktiskt gjorde, därför beslöt jag mig för att blanda i lite mer bensin i dunken jag hade för mycket oljeblandning i..
MCD Evo 3 Sport
- J.A racing
Japp de blir bra det inte mer än 4 % i din motor.
Vissa onroad typ 1:5 Touring kör med 2-2,5 % i sina 23 cc fast detta är ej att rekomendera i en offroad bil då dom generellt går lite tuffare och tyngre. Jag körde med 3 % i min GT Porsche och Truck om jag inte minns helt fel. 
Nu var ju min motor orginal... men jag körde bara Aspen 2t bränsle... gick hur bra som helst!
Har lagt märke till att dreven slits ganska mycket.. men konstigt nog mest dom inre dreven som verkar bli mest slitna, ja såklart dom yttre åxå men dom inre är nämnvärt mycket mer slitna..
Kan ju vara idé att köpa dom inre dreven i metall först kanske... tur jag har ett par drev i reserv som jag köpte av husse skitbilligt..
Kan ju vara idé att köpa dom inre dreven i metall först kanske... tur jag har ett par drev i reserv som jag köpte av husse skitbilligt..
MCD Evo 3 Sport
Varför inte!!! Det spelar väl ingen roll i vilken ordning du köper drevena?
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Att dom inre slits fortare beror på att dom dreven blir varmarePerkla wrote:Har lagt märke till att dreven slits ganska mycket.. men konstigt nog mest dom inre dreven som verkar bli mest slitna, ja såklart dom yttre åxå men dom inre är nämnvärt mycket mer slitna..
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl