nytt projekt: hpi baja 5t
Re: nytt projekt: hpi baja 5t
Kaustiksoda brukar finnas hos färghandlaren & Autosol hos macken eller en bildelsaffär.. 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
Panagiotis
tackar tackarMats B wrote:Kaustiksoda brukar finnas hos färghandlaren & Autosol hos macken eller en bildelsaffär..
-
Panagiotis
idag fick jag mitt paket från swedrc
bilderna kommer snart med alla goodies..
jag har sagt flera gånger men jag vill säga det en gång till: det finns inte många butiker som swedrc och det finns inte så många som andreas(och zara!) som är så hjälpsamma,snälla och kunniga! andreas svarar ALLTID på mail och försöker ALLTID att hjälpa en nybörjare som mig(på ls bilar
).jag hade massor med frågor och Andreas svarade ALLTID via mail!det finns inte många heller som svarar i mobilen kl 21:30 på kvällen ..
igen ETT STORT TACK ANDREAS!

jag har sagt flera gånger men jag vill säga det en gång till: det finns inte många butiker som swedrc och det finns inte så många som andreas(och zara!) som är så hjälpsamma,snälla och kunniga! andreas svarar ALLTID på mail och försöker ALLTID att hjälpa en nybörjare som mig(på ls bilar
igen ETT STORT TACK ANDREAS!
Er ikke slik service verdt nogre få kronor x-tra....? Jèg syns nå iallefall at det er verdt lite mer med slik service...
Andreas er en veldig serviceinsstilt mann, ikke mye man kan klage på hos Swed RC.....
Andreas er en veldig serviceinsstilt mann, ikke mye man kan klage på hos Swed RC.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
Kul att se att du bygger vidare på min gamla bil, blir en riktig killer....
Har precis fått hem smågrejer från SwedRc och kullagergrossisten och ska kanske testa bilen i helgen...
Har precis fått hem smågrejer från SwedRc och kullagergrossisten och ska kanske testa bilen i helgen...
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Mer bilder Takis, bilder!!!
-
Panagiotis
alla goodies som fick från andreas monterad!
-vrc pro pipe uncilensed :

-outwears till luftfilter och dragstarten(som tyvärr syns inte på bilderna):

jag monterade(bara fram) ATX Rear Front Splash Guard och lackerade de från insidan med svart färg.jag tycker att de ser mycket bättre ut..under den vecka ska montera de 2 som ska sitta bak:

nu finns på platsen också Killer RC "Killer Cables" Suspension Limiting Cables :

kaftsiksoda+autosol polering medel+dremel= CROME !!!! alla turtle racing aluminium options som sitter i bilen är inte i samma färg..visa är kromad och visa är eloxerad..så jag tänkte att polera alla delar(även de som har original orange eloxering..)jag har börjat med den bakre del av bilen.under veckan jag ska försöka polera så mycket jag kan..kanske delarna som jag polerade syns inte så bra ut på bilderna,men de blev riktig fina!!

Pro-Line "Trencher" Tire/Foam Set Mounted on "Split Six" Wheels med Dark Soul Racing axle extenders:

efter mycket job jag lyckades att klippa woodster karossen..det var mycket svart(jätte tjock lexan..)

och lite bilder till med karossen på..:

-vrc pro pipe uncilensed :

-outwears till luftfilter och dragstarten(som tyvärr syns inte på bilderna):

jag monterade(bara fram) ATX Rear Front Splash Guard och lackerade de från insidan med svart färg.jag tycker att de ser mycket bättre ut..under den vecka ska montera de 2 som ska sitta bak:

nu finns på platsen också Killer RC "Killer Cables" Suspension Limiting Cables :

kaftsiksoda+autosol polering medel+dremel= CROME !!!! alla turtle racing aluminium options som sitter i bilen är inte i samma färg..visa är kromad och visa är eloxerad..så jag tänkte att polera alla delar(även de som har original orange eloxering..)jag har börjat med den bakre del av bilen.under veckan jag ska försöka polera så mycket jag kan..kanske delarna som jag polerade syns inte så bra ut på bilderna,men de blev riktig fina!!

Pro-Line "Trencher" Tire/Foam Set Mounted on "Split Six" Wheels med Dark Soul Racing axle extenders:

efter mycket job jag lyckades att klippa woodster karossen..det var mycket svart(jätte tjock lexan..)

och lite bilder till med karossen på..:

Grymt snyggt.. 5T är helt galet coola. Hur mycket breddar axlarna du monterat ? Kommer hjulen mycket utanför karossen?!
Är det en orginal 270 motor?! Vart har du fått tag i Monster dekalerna?
Riktigt fin bil
Riktigt fin bil
-
Panagiotis
hej!Stelunex wrote:Grymt snyggt.. 5T är helt galet coola. Hur mycket breddar axlarna du monterat ? Kommer hjulen mycket utanför karossen?!
Riktigt fin bil
tackar tackar för alla fina ord!
jag vet inte exakt hur mycket breddar axlarna är!men jag kan kolla sen.hjulen kommer inte så mycket utanför karossen.japp motorn som sitter i bajan är en zenoah 270(4bultars).snart kommer en 30,5 kit med stuffed crank och portning
här kommer länken med dekalerna(de har jätte bra kvalite och de kostar extreme lite..) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5-SH-MON ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
- sideburn80
Ska vi byta? Hahaha...
-
Panagiotis
sideburn80 wrote:![]()
![]()
Ska vi byta? Hahaha...
??
-
Panagiotis
- J.A racing
Schysst pipa! men jag föredrar den dämpade verisionen.
Fast är det verkligen en Victory Propipe?
De ser mer ut som en vanlig VRC pipa, rätta mig om jag har fel.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Dette er en Victory VRC pipe ja....inte en PRO-Pipe....J.A racing wrote:Schysst pipa! men jag föredrar den dämpade verisionen.Fast är det verkligen en Victory Propipe?
De ser mer ut som en vanlig VRC pipa, rätta mig om jag har fel.
Jan-Erik
Du får komma till nästa Vimmerby träff med den!!! Kommer gå riktigt bra där!