Tvåtaktsolja
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Tvåtaktsolja
jag kommer anvænda mig av panolin 2t olja.
hædan efter, såg vad rallyfinnen skrev om oljan
jag kørt på hittills. samma pris som castrol tts
oljan.
hædan efter, såg vad rallyfinnen skrev om oljan
jag kørt på hittills. samma pris som castrol tts
oljan.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Personligen är jag väldigt tveksam till att Castrol TTS oljan skulle ge lagerproblem 
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag med Castrol TTS är en mycket bra "Crossolja" och jag har kört massor med den. Och har inga motor problemwaqr wrote:Personligen är jag väldigt tveksam till att Castrol TTS oljan skulle ge lagerproblem
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det är många i hela värden som kör med Castrol TTS olja utan problem.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det er helt korrekt, men det er også mange som kjører på castrol som har hatt motorhavari.....! 
Wounder why....

Wounder why....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
- J.A racing
Får väl byta då för att vara safe, men är Panolin den enda som gäller. Man vill ju helst ha en olja som är enkel att få tag i på orten likaså soppan men Aspen finns ju överallt.Egon wrote:Det er helt korrekt, men det er også mange som kjører på castrol som har hatt motorhavari.....!
Wounder why....![]()
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Hehe...finns nog en del motorer som rasat när dom kört på Panolin också. Om nu Castrol skulle vara så dålig så skulle det nog uppmärksammats mer.
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Det kan gott vara inbillning angående TTS, får väl se om jag märker någon skillnad framöver när jag byter olja.
Men jag skulle nog bytt ändå bara av praktiska skäl, för att TTS kletar så vansinnigt i pipa mm. Men detta kan debatteras fram och tillbaka hur länge som helst, och alla har sina egan favoriter och erfarenheter.
Biltemaoljan jag köpte nu senast är inte samma som den jag hade innan, ny burk och luktar annorlunda (när man luktar i flaskan), så dom har nog tagit olja från en annan leverantör nu.. Men den är fortfarande API TC-klassad.
Men jag skulle nog bytt ändå bara av praktiska skäl, för att TTS kletar så vansinnigt i pipa mm. Men detta kan debatteras fram och tillbaka hur länge som helst, och alla har sina egan favoriter och erfarenheter.
Biltemaoljan jag köpte nu senast är inte samma som den jag hade innan, ny burk och luktar annorlunda (när man luktar i flaskan), så dom har nog tagit olja från en annan leverantör nu.. Men den är fortfarande API TC-klassad.
Last edited by Rallyfinnen on 24 Apr 2010, 10:32, edited 1 time in total.
Jag tror som det samma. .(det är nog försäljarn som är framme.)waqr wrote:Hehe...finns nog en del motorer som rasat när dom kört på Panolin också. Om nu Castrol skulle vara så dålig så skulle det nog uppmärksammats mer.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
Det är denna som är den nya (gamla fanns inte i gbg när jag var där)waqr wrote:Vad betalar du för Biltema oljan och vilken är det du använder?

kostar 69kr
Jag har faktiskt inte börjat köra med den än, har fortfarande kvar soppa med TTS.
Jag kör med just den Biltemaoljan.
Funkar hur bra som helst.
Men sånna här diskussioner har en tendens att kunna fortsätta i all evighet...
Funkar hur bra som helst.
Men sånna här diskussioner har en tendens att kunna fortsätta i all evighet...
Kör hellre hårt än snyggt...
- Rallyfinnen
Ja, det tror jag också, jag kör hellre på den än TTS, eftersom biltemaoljan är TC-klassad. Får väl se hur den nya varianten kletar och sotar nu, den förra var bra iallafall.
Så här såg den gamla ut:

Så här såg den gamla ut:

Det kostar ca 5 miljoner per viskositet och test, dvs för att få en olja API- och ACEA-klassad kostar det omkring 10 miljoner. Det är därför Biltema köper andras redan klassade oljor och Statoil säljer sin för att få upp volymer. Man får ju sälja en del innan det går med vinst. För de stora Exxon, Shell osv är det här småsummor, men på våran lilla marknad är det stora summor.
FG Baja mé jox - Nomadio Sensor
Elcon Cleon - 4PK
Elcon Cleon - 4PK
waqr wrote:Hehe...finns nog en del motorer som rasat när dom kört på Panolin också. Om nu Castrol skulle vara så dålig så skulle det nog uppmärksammats mer.
Hvems då ?
Endast dom rasar er for lite olja i suppan, men har du hørt noget annat så lurar jag på hvem motor som har rasat ved bruk av rett mengd Panolinolja i bensinen...
Panolin har en av de høgsta klassifiseringana innan olja.
den skal vera sikker at anvenda for våra motorer ved ,rett mengd sjølvklart..
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk