Tvåtaktsolja
Re: Tvåtaktsolja
Jag har också svårt att tro att de tvättar oljan 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
S 500 R wrote:Skillnaden med Biltemas grejer är att dom kör med "tvättade" oljor...
Om Biltemas bossar leser detta kommer du nok til at bli saksøkt og kastat i fengelse "S 500 R"
(skrømtar bara) men at kasta sånna shit på nons produkter utan å veta seckert er inte bra...tycker nå jag...
just my 2cents...
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
jag er stolt Norsk
Detta är vad jag har hört från oljehamnen i GBG... sen har jag ju inte varit med och tvättat oljan själv. Så det är inget jag hittade på... utan det är vad jag har hört från folk som jobbar i oljehamnen..Stalle wrote:S 500 R wrote:Skillnaden med Biltemas grejer är att dom kör med "tvättade" oljor...
Om Biltemas bossar leser detta kommer du nok til at bli saksøkt og kastat i fengelse "S 500 R"![]()
![]()
(skrømtar bara) men at kasta sånna shit på nons produkter utan å veta seckert er inte bra...tycker nå jag...![]()
just my 2cents...
nya motorer åt oss.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Hehehe... håller med dig..capton wrote:nu ska vi inte vara så snåla när det gäller olja tänk på handlarna kör utan olja så dom får sälja nya motorer åt oss.
![]()
- J.A racing
Nej en lite dyrare olja är nog en billig livförsäkring för motorerna. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Hade denna pdf på datorn, och hittade länken till den på nätet om någon vill läsa lite mer om tvåtatksolja
http://edj.net/2stroke/jennings/oilpremix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://edj.net/2stroke/jennings/oilpremix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Att tvätta olja låter ganska märkligt.....den måste väl raffineras om då ?
Jag menar, bilverkstäderna lär ju blanda alla oljor i samma fat ?
Servoolja,bromsvätska,växellådsolja,motorolja osv.....och dessutom även syntet och mineral....
Är detta sant skulle jag ju inte ens fundera på Biltemas olja !
Hörde för många år sedan att Statoil levererade Biltemas oljor, och då trodde man ju att det var samma produkt i olika flaskor....
Jag menar, bilverkstäderna lär ju blanda alla oljor i samma fat ?
Servoolja,bromsvätska,växellådsolja,motorolja osv.....och dessutom även syntet och mineral....
Är detta sant skulle jag ju inte ens fundera på Biltemas olja !
Hörde för många år sedan att Statoil levererade Biltemas oljor, och då trodde man ju att det var samma produkt i olika flaskor....
- J.A racing
Nu är det ju hårt länge sedan jag hörde detta... så det kan ha ändrats sig... och är det Statoil som leverarer så är det säkert så nu!
Skulle vara kul och se när de "tvättar" 2-taktsoljan...ur rökgaserna?!? =)
FG Baja mé jox - Nomadio Sensor
Elcon Cleon - 4PK
Elcon Cleon - 4PK
Är oljan API- och/eller ACEA-klassade spelar det ingen större roll vilken man köper, de håller samma kvalitet. Resten är bara bra marknadsföring.
FG Baja mé jox - Nomadio Sensor
Elcon Cleon - 4PK
Elcon Cleon - 4PK
Ta åt fornuft nu...
INGEN UPPBRUKAD OLJA BLIR RENSAT OG SOLGT IGJEN SOM NY MOTOROLJA....
Lika sikkert som at jorden er rund....
INGEN UPPBRUKAD OLJA BLIR RENSAT OG SOLGT IGJEN SOM NY MOTOROLJA....
Lika sikkert som at jorden er rund....
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
jag er stolt Norsk
jag er stolt Norsk
Hmmm, efter att nu denna tråden "flutit" upp så har man läst den. Och tyvärr tagit in den. Tvätta olja...? Men kom igen nu kära vänner....
En olja bryts ner samt att den tar upp diverse föroreningar från det förbrända bränslet. Vad har vi mer för skrönor som cirkulerar? 
-
Panagiotis
jag ska köra med RED LINE full synthetic racing 2 stroke oil..funkar kanon med alla 2-takts go karts motorer,snow scooter mm.jag har hört bara positiv om denna olja.129 kr för 480ml på mekonomen.
http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1" onclick="window.open(this.href);return false;