Rovan baja uppgraderas till max!
Re: Rovan baja uppgraderas till max!
Vill du ha hel alu fälgar, då kostar det. Gå in och kolla här.. http://www.begitec.de/index.php?ssid=9f ... lappen=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
Nja, har bara kört sönder två, men det gick väl på 15minsorken wrote:Så nu har jag varit riktigt arg på rovan![]()
Har någon lyckats med att köra sönder 3 fälgar på 20 minuters körning???
Därför har det blevit dax att uppgradera till alu fälgar.
Någon som vet var man kan köpa några fälgar med allt i alu som man kan få för en vettig peng?
Köp vanliga plastfälgar, alu väger väl vansinnigt mycket?? Och när du knäcker en alu-fälg så är den bara att slänga också..
Det kan sluta med att du har en bil du inte vågar köra med, för att det blir för dyrt om du krashar..
-
Ntch in da dirt
Jag tycker de Rovan bilarna verkar vara jämförbara med nicco bilar
.Tur att inte jag har köpt någon sådan jag vart till o med vansinnig på att min första ls bil bara rasade hela tiden och den var ändå av ett mera känt märke
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
håller med rallyfinnen, køp plast fælgar.
har alufælgar på min alubil(dammsamlaren) før den kommer
ju inte rulla speciellt mycket.
køp hellre plast fælgar med bra bedlocks!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Lite OT men hur kan du kalla din läckra alu bygge för dammsamlare Husse? Vet hut!!!! 
Letar Baja 5B
Rallyfinnen wrote:Nja, har bara kört sönder två, men det gick väl på 15minsorken wrote:Så nu har jag varit riktigt arg på rovan![]()
Har någon lyckats med att köra sönder 3 fälgar på 20 minuters körning???
Därför har det blevit dax att uppgradera till alu fälgar.
Någon som vet var man kan köpa några fälgar med allt i alu som man kan få för en vettig peng?Har för mig jag nämnt att plasten är skit
Köp vanliga plastfälgar, alu väger väl vansinnigt mycket?? Och när du knäcker en alu-fälg så är den bara att slänga också..
Det kan sluta med att du har en bil du inte vågar köra med, för att det blir för dyrt om du krashar..
Har din diff rasat på din rovan?, tänkte bara om jag skall köpa en hpi baja 5b ss diff istället för rovan skiten---
- Rallyfinnen
Diffraset är faktiskt mitt eget fel.. först drog jag skruvarna för hårt, så huset gick sönder, sedan bytte jag till KM-hus och drog för löst så det skruvade upp sig, då rasade dreven..
Nu har jag bytt drev och lagt locktite.. 'dumhet kostar', som en kompis brukar säga
Angående alu-fälgar hade jag en HARM som jag köpte begagnad och fick med alu-fälgar. Dom var snygga som fan, men vägde bly! En ren 'hyllprodukt'.
Nu har jag bytt drev och lagt locktite.. 'dumhet kostar', som en kompis brukar säga
Angående alu-fälgar hade jag en HARM som jag köpte begagnad och fick med alu-fälgar. Dom var snygga som fan, men vägde bly! En ren 'hyllprodukt'.
Jag har ju också alu fälgar till mitt blivande dammsalar bil.huSSe wrote:håller med rallyfinnen, køp plast fælgar.

-
Ntch in da dirt
500 R är de där fälgarna tunga?
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Jag har inte fått hem dem än.. utan är hos SwedRC än så länge!Mcd powa wrote:500 R är de där fälgarna tunga?
Varför skickar inte Andreas dom då om du nu köpt dom? Dumt att dom ligger därS 500 R wrote:Jag har inte fått hem dem än.. utan är hos SwedRC än så länge!Mcd powa wrote:500 R är de där fälgarna tunga?
Letar Baja 5B
Vi skulle kanske synas i helgen.. så då skulle jag ha fått dom då! Men dom kommer nog snart!waqr wrote:Varför skickar inte Andreas dom då om du nu köpt dom? Dumt att dom ligger därS 500 R wrote:Jag har inte fått hem dem än.. utan är hos SwedRC än så länge!Mcd powa wrote:500 R är de där fälgarna tunga?
så, en annan fråga, hade tänkt att ha en silver baja, så hur får man bort färjen från alu delarna egentligen?, och rostar inte delarna lätt då?
Kaustiksoda och vatten. Jag har gjort det på alla mina delar till Bajan. Lite Autosol efter så blir det kanonfint!
Letar Baja 5B
waqr wrote:Kaustiksoda och vatten. Jag har gjort det på alla mina delar till Bajan. Lite Autosol efter så blir det kanonfint!
Var får man tag på kaustiksoda? å råstar inte delarna efteråt???