Man får blåsa med "förstånd"alltså inte överalltJohn wrote:Amen! Att ni inte lärt er att man inte använder kompressorer för rengöring, man blåser ju bara undan skräpet i alla skrymslen och på köpet så pajjar man kollager mm.
Du får nog montera isär bilen och "borsta" bort skräpet om du vill få det riktigt gjort. Där har ni vad jag tycker.
kompressor
Re: kompressor
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
-
Ntch in da dirt
Hur mycket damm utsätts inte lagren för då när man kör i dammiga miljöer typ i grus mm .Har man en bra blås pistol med ett tunt rör på så kan man styra bort det värsta dammet från lagren utan att direkt blåsa in skiten i lagren.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Tycker kompressor är kanonbra att rengöra med. Sen är det ju som Jimmy säger att man får tänka sig för lite och kanske inte sätta munstycket rakt framför ett lager eller mot förgasaren osv. Använder man bara lite sunt förnuft så kan man tjäna många timmars rengöring på att använda kompressorn 
Letar Baja 5B
-
Ntch in da dirt
håller med wagr helldre lite blåsning änn att skruva ner hela bilen.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
vad har ni för kompressor ?
Jag kör med nån billlig variant som dom sålde ut på Coop tror jag det var. Det är en väldigt liten kompressor men den räcker för att blåsa lite tryckluft och pumpa bilen med. Enda nackdelen är att den typ får gå hela tiden då tanken är grymt liten.jebogren wrote:vad har ni för kompressor ?
Letar Baja 5B
I hobbyrummet så har jag en liten rackare med 6 L tank & ca 2Hk & i garaget så är det ett större åbäke med 150L tank 5,5 Kw motor & 720L/min vid 7 bar.... 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
är det typ en sådan här du har ? http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =134361582waqr wrote:Jag kör med nån billlig variant som dom sålde ut på Coop tror jag det var. Det är en väldigt liten kompressor men den räcker för att blåsa lite tryckluft och pumpa bilen med. Enda nackdelen är att den typ får gå hela tiden då tanken är grymt liten.jebogren wrote:vad har ni för kompressor ?
-
Ntch in da dirt
jag har en 2,5 hästars från biltema den ger 185 minut liter har 24 liters tank sedan fick jag tag på en gammal ingersoll rand på tradera tror tanken är på 150 liter luftmängden vet jag inte men den kan pumpa upp till 11 bar.
jag behöver någon liten som man kan bära upp på vinden och gömma den efter som jag bor i en lägenhet
Last edited by jebogren on 05 Apr 2010, 22:11, edited 1 time in total.
Ska ta reda på vad den heter imorgon (har den hemma hos morsan och farsan)jebogren wrote:
är det typ en sådan här du har ? http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =134361582
Letar Baja 5B
Då är det den här som jäller.. http://www.jula.se/luftkompressor-1hp-6-l-125306" onclick="window.open(this.href);return false;jebogren wrote:jag behöver något lite som man kan bära upp på vinden och gömma den efter som jag bor i en lägenhet
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
fan vad den skulle vara dyr då
Ja tyvär. men den är bra . har en skälv..jebogren wrote:fan vad den skulle vara dyr då
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Ntch in da dirt
finns ju en motsvarande på biltema som kostar 999 den lär nog fungera lika bra som de på jula gör.