Rovan baja uppgraderas till max!
Re: Rovan baja uppgraderas till max!
tackar... jag kommer att köpa det när alla mina plasdelar är slut
, nej men seriöst, men det måste vara bra att ha. Jag får väll löpa det när jag har pengar... vilket jag inte har nu:(
ett bra tipps till er alla:
SKIT I INTEGRY FRAMBROMSAR! Jag har hållt på att ställa in dem ända sedan halvfyra idag å har inte fått dem att funka perfekt än!
SKIT I INTEGRY FRAMBROMSAR! Jag har hållt på att ställa in dem ända sedan halvfyra idag å har inte fått dem att funka perfekt än!
Vad är det som strular???
1:Få bromsarna att bromsa lika dant.
2: Få dem att inte bromsa när man gasar
3: Få dem att bromsa hårt.
Nu när jag gick ner å kollade på skiten i morses så var jag inte nöjd med gårdagens insats... så jag harbestämmt mig med att använda kreativt våld.
Bilder kommer när bromsarna är sönderslagna
Nu när jag gick ner å kollade på skiten i morses så var jag inte nöjd med gårdagens insats... så jag harbestämmt mig med att använda kreativt våld.
så, nu har ubecet kommit och aludelarna ligger hos posten 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fick du till dom?sorken wrote:1:Få bromsarna att bromsa lika dant.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nope... saken är den att 1: De bromsar ojämt. 2: fjädren som bromsar allt ihopa är för kort och för hård så att när man bromsar så klarar ett 17kg bls servo att inte dra den mer än några millimeter som resulterar att bakbromsarna nästan inte alls bromsar... Tycker att integry tänker som en kossa som står på huvut
Annars så har jag lött kablar till ubecet, som funkar perfekt
å posten ade stänkt när jag väll var där för att hämta ut aludelarna
Så det som jag behöver för att man skall kunna döpa om den till en HPI baja är: Alu hållare för hjulhubbarna och sådana här "caps" till stötdämparna så att dem inte kan sprängas...
Nån som kommer på någo nannat?, alu fönster är redan påväg från UK...
Annars så har jag lött kablar till ubecet, som funkar perfekt
Så det som jag behöver för att man skall kunna döpa om den till en HPI baja är: Alu hållare för hjulhubbarna och sådana här "caps" till stötdämparna så att dem inte kan sprängas...
Hmm?
Om allt är option-parts kan den då kallas för HPI
eller var går gränsen
och Ja det var jag som köpte din motor
Om allt är option-parts kan den då kallas för HPI
eller var går gränsen
och Ja det var jag som köpte din motor
Hur mycke HPI saker har du köpt? Var komer sjasitt i från och alla andra delar i från , så länge du inte har köpt HPI delar så är det ingen HPI.....sorken wrote:nope... saken är den att 1: De bromsar ojämt. 2: fjädren som bromsar allt ihopa är för kort och för hård så att när man bromsar så klarar ett 17kg bls servo att inte dra den mer än några millimeter som resulterar att bakbromsarna nästan inte alls bromsar... Tycker att integry tänker som en kossa som står på huvut![]()
Annars så har jag lött kablar till ubecet, som funkar perfektå posten ade stänkt när jag väll var där för att hämta ut aludelarna
![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Miko, är du nöjd med motorn?
Annats så vet jag inte riktigt vad som gäller för att man skall kunna kalla sin bil för ett visst märke, jag menar när jag var så ideotisk så jag körde den tråkiga skalan 1:18 så hade man uppgraderat hela bilen till atomic och yeharacingdelar och då kunde man fortfarande kalla den en lrp shark 18 monster.
Men jag vet inte riktigt hur ni ser på det, kan vi få fram så många åsikter om det som möjligt så att vi kan komma fram till vad majoritetn säger, jag själv tycker att man skall kunna kalla sin bil för "original" sålänge man har över 75 % av delarna från något "original" märke, alltså någon som tillverkar kvalitets delar till bilen. dock inte rovan
Annats så vet jag inte riktigt vad som gäller för att man skall kunna kalla sin bil för ett visst märke, jag menar när jag var så ideotisk så jag körde den tråkiga skalan 1:18 så hade man uppgraderat hela bilen till atomic och yeharacingdelar och då kunde man fortfarande kalla den en lrp shark 18 monster.
Men jag vet inte riktigt hur ni ser på det, kan vi få fram så många åsikter om det som möjligt så att vi kan komma fram till vad majoritetn säger, jag själv tycker att man skall kunna kalla sin bil för "original" sålänge man har över 75 % av delarna från något "original" märke, alltså någon som tillverkar kvalitets delar till bilen. dock inte rovan
- huSSe
- Hedersmedlem
jag säger! det är stabilt?
min alu baja är ingen hpi eller är den det?
det är ett hopplock av efter marknads delar.

min alu baja är ingen hpi eller är den det?
det är ett hopplock av efter marknads delar.
- J.A racing
Ja du lurig fråga de där,men en Rovan är ju alltid en Rovan! Och en HPI en HPI så jag skulle nog utgå ifrån utgångobjektet när jag skulle benämna min bil, men det är ju min syn på saken. Fast egentligen spelar det väl ingen direkt stor roll bara man själv är nöjd med sin bil. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
helt rätt j.a.
men det kan vara lurigt att köpa
begagnat om det är nåt annat än hpi.?.
om dom säger att det är hpi tex.
men det kan vara lurigt att köpa
begagnat om det är nåt annat än hpi.?.
om dom säger att det är hpi tex.
sant, men man kan ju säja tex att den å den delen är från integry och den från gmp osv...
Jag själv vill inte kall min baja något annat än vad den är just nu, alltså rovan baja. Men när jag har fått på andra diffar och drivlinor osv så vill jag iaf inte kalla den för rovan baja.
Har någon en annan åsikt på denna saken ang benämningen av bilarna?
Nu till en annan sak. Nu sitter jag och håller på att byta alla bärarmar, och nu har man märkt nästa "bajamaja" syndrom... En bärarm var spräckt. så det är ju tur att man fick alusakerna nu
Och någon som vet var man kan få tag på en billig begagnad 4pk?
Jag själv vill inte kall min baja något annat än vad den är just nu, alltså rovan baja. Men när jag har fått på andra diffar och drivlinor osv så vill jag iaf inte kalla den för rovan baja.
Har någon en annan åsikt på denna saken ang benämningen av bilarna?
Nu till en annan sak. Nu sitter jag och håller på att byta alla bärarmar, och nu har man märkt nästa "bajamaja" syndrom... En bärarm var spräckt. så det är ju tur att man fick alusakerna nu
Och någon som vet var man kan få tag på en billig begagnad 4pk?
- huSSe
- Hedersmedlem
kolla blocket. har sett en del 4pk där. är ju själv sugen att byta.
men vi får se.
men vi får se.