Mr_Rustlers FG Jeep
- Mr_Rustler
Re: Mr_Rustlers FG Jeep
Snart e min motor ihop
Då skall jag snabbt ut och öva inför Elmia 
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- Mr_Rustler
Så nu är snart motorn ihop!!!! Har ingen kamera nu så inga bilder dock!!!! Men ni alla vet la hur en motor ser ut

Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Jo, men bilder är altlid trevligt att se. Sen är det väl inte så många som har en CY 29:a här på forumet så upp med bilder nu!!! 
Letar Baja 5B
Ta mobilkameran så länge!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
japp spelar ingen roll bara det blir lite bildeer. 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Mr_Rustler
haha mobil kameran haha! bara suddigt! Ne inga bilder blir det på denna motorn! för mig ser den ut som vilken motor som helst
Bilder kommer när kameran kommer! När det nu blir

Bilder kommer när kameran kommer! När det nu blir
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- Mr_Rustler
NU när man skall sätta ihop allt klart på motorn så hugger det när man snurar på svänghjulet! Cyllen sitter på!! ORkar inte med sånt hära skit när man inte kan nått!!

Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Ajdå....sånt är aldrig roligt. Dock kan ju felkällorna inte vara så många tycker jag. Kolla:Mr_Rustler wrote:NU när man skall sätta ihop allt klart på motorn så hugger det när man snurar på svänghjulet! Cyllen sitter på!! ORkar inte med sånt hära skit när man inte kan nått!!![]()
![]()
* Du kan har tryckt in svänghjulet för långt så att det skaver mot vevhuset / cylindern
* Om du har monterat tändspolen kan det vara den som ligger an mot svänghjulet
* Kan vara kolvringen som hugger mot någon kant inne i cylindern (den kan kommit ut sitt spår i kolven och därmed ligger den och skaver mot nån kant)
* Dåligt lager som gör att det går trögt
Eller också är det bara att motorn är ny och då går allt j*vligt trögt i början. Dom första gångerna man snurrar runt en ny motor (ny cylle och kolvring) så låter det som om kolvringen nästan skaver mot cylinderväggen och det kan uppfattas som om det gåt trögt och liksom hugger. Kan vara så enkel faktiskt. Ett tips är att smörja cylindern och kolv ordentligt med olja innan du monterar ihop allting.
Hoppas det löser sig!
Letar Baja 5B
- Mr_Rustler
Jag satte dit den gamla kolvringen för skojs skull nyss!! Och så slog den INTE emot!!!
Kan den nya ringen va för stor?
Tack för infon Waqr
Tack för infon Waqr
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Den gamla ringen är ju sliten så förmodligen är ju den nya aningens större. Kan vara den lilla skillnaden som gör det. Om kolvringen skulle vara av fel storlek så borde den inte passa i kolvens spår tycker jagMr_Rustler wrote:Jag satte dit den gamla kolvringen för skojs skull nyss!! Och så slog den INTE emot!!!![]()
![]()
Kan den nya ringen va för stor?
Tack för infon Waqr
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.1125/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
- Mr_Rustler
Det är den ringen jag har köpt!!! Men det tjäns obehagligt att veta att den hugger till när veven vänder!!!
Kanske försvinner när den har slitet in sig lite?
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Svårt att säga när jag inte vet hur den hugger men motorn går alltid väldigt trögt när man har en ny cylle och ring iallafall. Smörj ordenligt med olja och prova och vrida runt motorn några gånger för att se om det släpper. Var dock försiktig att dra runt om det hugger alltför mycket.
Letar Baja 5B
Det är inte så att kolven slår i toppen på cylindern då. Kan ju vara det som gör att du liksom känner ett hugg när den vänder från toppläget. Förmodar att du har 30mm veven monterad? Vilken tjocklek på packningen har du?Mr_Rustler wrote:Det är den ringen jag har köpt!!! Men det tjäns obehagligt att veta att den hugger till när veven vänder!!!
Kanske dags att mäta squishen
Letar Baja 5B
Det var synd att du inte bad Rallyfinnen att han skulle hjälpa dig med att plocka ihop motorn när han redan höll på med den 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- Mr_Rustler
[/quote]
Det är inte så att kolven slår i toppen på cylindern då. Kan ju vara det som gör att du liksom känner ett hugg när den vänder från toppläget. Förmodar att du har 30mm veven monterad? Vilken tjocklek på packningen har du?
[/quote]
Jo jag har oxå funderat på det om kolven slår i toppen! japp 300mm veven har jag i! Vet ej vilken tjocklek jag har på packningen!
Men jag förstår inte vf det inte hender så med den gamla ringen!!???

Det är inte så att kolven slår i toppen på cylindern då. Kan ju vara det som gör att du liksom känner ett hugg när den vänder från toppläget. Förmodar att du har 30mm veven monterad? Vilken tjocklek på packningen har du?
Jo jag har oxå funderat på det om kolven slår i toppen! japp 300mm veven har jag i! Vet ej vilken tjocklek jag har på packningen!
Men jag förstår inte vf det inte hender så med den gamla ringen!!???
JO jag vet men måste göra det sj nån gång annars lär man sig aldrig!!Jimmy wrote:Det var synd att du inte bad Rallyfinnen att han skulle hjälpa dig med att plocka ihop motorn när han redan höll på med den
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK