bra tips lusse, ska införskaffa sånna.Lusse wrote:Jag har presis monterat kitet.Och jag måste säga att slangarna var väl i hopp tryckta. Det var strypning i slangarna. Flödet måste ha varit påvärkat...
JA´s HPI racing 5B baja SS
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Så då har jag monterat mitt Fullforce kit på bilen, de gick med sån fart att kameran inte hann med idag.
Jag vart så kör sugen efteråt så jag var ute och sladdade lite på gårn, jäklar vad det är halt och svår kört. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Hmm....man kanske skulle skriva upp det där kittet på nästan inköpslista. Hur gick Bajan, det var väl ett tag sedan den var startad nu va?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jo den gick ungefär som en uppblåst ballong som man släpper iväg utan att knutit den.
OBR dekalen gör skäl för sig Warning! "Overpowered"
Den går så jäkla bra och låter finfint med Propipe´n, jag har inte nålat in den kör fortfarande på fabriksinställningarna. Startar hur lätt som helst 2 pump på blåsan och 2 fullgasningar sen tänder det på 2´a eller 3´e rycket.
(har ingen choke)
De vart en lite beställning också:
Iron Cross Gas Cap for Baja - SILVER
Yamadude Throttle Linkage Set for HPI Baja 5B/5T
DS Dogbone Boots - Black
Darksoul Plastic Dyeable Roof Scoop for HPI Baja 5b
Hostile REAR 5b Zero Growth Molded Foam Inserts - Hard
Proline FRONT Molded Foam Inserts for HPI Baja 5B
Hostile V2 FRONT Mini MX Tire - Medium Compound
Hostile Plastic Spur Gear - 57T - For HPI Baja 5B/5T
DDM Racing / HBF Sponsor Mouse Pad

De vart en lite beställning också:
Iron Cross Gas Cap for Baja - SILVER
Yamadude Throttle Linkage Set for HPI Baja 5B/5T
DS Dogbone Boots - Black
Darksoul Plastic Dyeable Roof Scoop for HPI Baja 5b
Hostile REAR 5b Zero Growth Molded Foam Inserts - Hard
Proline FRONT Molded Foam Inserts for HPI Baja 5B
Hostile V2 FRONT Mini MX Tire - Medium Compound
Hostile Plastic Spur Gear - 57T - For HPI Baja 5B/5T
DDM Racing / HBF Sponsor Mouse Pad
Kul med en liten beställning. Såg att du också tog ett par Hostile Zero Growth. Tror dom inläggen är riktigt bra faktiskt. Skönt att slippa limma eller tejpa.
Letar Baja 5B
Glöm inte att däcken måste tejpas....waqr wrote:Kul med en liten beställning. Såg att du också tog ett par Hostile Zero Growth. Tror dom inläggen är riktigt bra faktiskt. Skönt att slippa limma eller tejpa.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Trevligt.. Då blir det lite skruva framöver...
En fråga , varför måste man tejpa däcken?! 
Tror Lusse menar att man måste tejpa fast foamen på däcken för att få ett stabilare däck (man unviker att foamet rör på sig). Detta behövs dock inte med Hostile Zero Growth. Hostile säger själva att man varken behöver tejpa själva foamen eller tejpa foamen på däcken. Desutom är det ett h*lvete att få bort foamen när du väl ska byta däck. Jag har aldrig gjort detta inte ens med original foamen och det fungerar perfekt ändåStelunex wrote:Trevligt.. Då blir det lite skruva framöver...En fråga , varför måste man tejpa däcken?!
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag har inte haft nått bekymmer heller inge lim eller tejp, jag gasar till det rasar. 
Skaplig lista... alltid kul när man lägger sådana 
För att däcket inte skall växa. Hostile Zero Growth löser foamen , men däcket kann fortfarande röra på sig och då kan däcket slitas sönder.Jag har råkat ut för det! Synd att jag inte fotograferade däcket inan jag slängde det, så ni hadde kunat se hur det såg ut.....Stelunex wrote:Trevligt.. Då blir det lite skruva framöver...En fråga , varför måste man tejpa däcken?!
Satt och kollade lite i din tråd och såg du att du verkar har ett kullager istället för den mässingsbricka som brukar sitta där gaslänkaget monteras i den bakre plattan. Vad är det för lager?J.A racing wrote:
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag ser inte bilden här på jobbet, men jag misstänker att du menar lagret vid broms exenteraxel´n. Det är lagrat på TR plattan som jag har istället för orginal glidlager. De blir grym känsla i bromsen med TR plattan nästan lite hydraulbroms känsla på de hela. 
Det är nog det här du söker, tror jag.... http://www.kullagergrossisten.se/produc ... cts_id=231" onclick="window.open(this.href);return false;waqr wrote:Satt och kollade lite i din tråd och såg du att du verkar har ett kullager istället för den mässingsbricka som brukar sitta där gaslänkaget monteras i den bakre plattan. Vad är det för lager?J.A racing wrote:
Ok....tack för svaren. Passar det lagret även på original plattan eller har TR plattan nåt speciellt hål för detta?
Letar Baja 5B