JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Jag funderar på att montera mitt Fullforce rc fuelline kit, men jag vet inte om dom verkar så bra
Det är ju samma inner diameter på slangen som orginal ju bara tjockare gummi i slangen så den ser grövre ut. En jäkla bluff produkt enligt mig
Nån som kör med dessa på sin Baja 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Men om du skulle grövre diameter på innermåtten skulle det vara svårt att montera den på förgasaren. Tror poängen med detta kit är att det är koppar anslutningar så slangen inte kläms åt när den går ner i tanken. Rätta mig om jag har fel.J.A racing wrote:Jag funderar på att montera mitt Fullforce rc fuelline kit, men jag vet inte om dom verkar så braDet är ju samma inner diameter på slangen som orginal ju bara tjockare gummi i slangen så den ser grövre ut. En jäkla bluff produkt enligt mig
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
så äre nog. sen är för att få en bättre böj
vid tanken, bättre flöde???
vid tanken, bättre flöde???
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Ja det måste vara just de dom menar att inte genomförings "muffen" ska klämma ihop slangen. Klämmer väl dit kitet och ser vad som händer nu när jag ändå har det liggandes. 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
klart den ska dit 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Det stämmer som du skriver. Det står så åckså i beskrivningen om kitetStelunex wrote:Men om du skulle grövre diameter på innermåtten skulle det vara svårt att montera den på förgasaren. Tror poängen med detta kit är att det är koppar anslutningar så slangen inte kläms åt när den går ner i tanken. Rätta mig om jag har fel.J.A racing wrote:Jag funderar på att montera mitt Fullforce rc fuelline kit, men jag vet inte om dom verkar så braDet är ju samma inner diameter på slangen som orginal ju bara tjockare gummi i slangen så den ser grövre ut. En jäkla bluff produkt enligt mig
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Jag såg det när jag kollade på nätet för lappen som var med sa inte ett dugg. Nu ska jag på kalas snart får se om jag hinner peta dit kittet senare idag.
Jag med...
- _Anders_
- Phone Number: 0709998877
Jag är väldig tveksam till dettahuSSe wrote:så äre nog. sen är för att få en bättre böj vid tanken, bättre flöde???
Black Pearl Baja Projekt - "under rekonstruktion"
Varför då?_Anders_ wrote:Jag är väldig tveksam till dettahuSSe wrote:så äre nog. sen är för att få en bättre böj vid tanken, bättre flöde???
Sämre lär det ju inte bli i alla fall!!
Nej, sämre lär det inte bli för original är det som ni säger, slangarna blir ordentligt tilltryckta vid genomföringen till tanken. Detta måste ju påverka bensinflödet i slangen tycker man
Bara och montera och testa när du ändå köpt det. Om inte kan du ju skicka det till mig 
Letar Baja 5B
Monterade detta på min SS, kolla i min proj tråd. Har inte kört med den än, men tycker det blev bra. inga klämda slangar och bra vinklar på slangarna. 
Jag har presis monterat kitet.Och jag måste säga att slangarna var väl i hopp tryckta. Det var strypning i slangarna. Flödet måste ha varit påvärkat...
- _Anders_
- Phone Number: 0709998877
Då är det klar att de blir bättre.Lusse wrote:... Det var strypning i slangarna. Flödet måste ha varit påvärkat...
Black Pearl Baja Projekt - "under rekonstruktion"