Jag och polarn har börjat fundera en hel del på att skaffa oss en varsin bil så vi har något o göra nu under vinterhalvåret.
Vi har båda har hållt på med metanolbilar för några decennier sen men vi är dock lite ringrostiga på vad det är för märken och modeller som gäller idag ( t.ex på min tid så körde jag själv en Kyosho dock i skala 1:10 men dom verkar ju inte ha något alternativ för 1:5).
Tanken var väl att först införskaffa oss en varsin 1:10 tills vi hittade råkade få syn på 1:5 på youtube och sen var dom första planerna helt bortblåsta...
Finns det några märken som bör undvikas?
Jag har själv sneglat lite på en Maverick Blackout MT https://www.hpiracing.co.uk/piw.php?partNo=MV12404
Är det nått att ha kvalitetsmässigt eller bör man gå upp några prisklasser? Dock så tror jag att bilar i 15k-klassen kanske är lite overkill som första bil, dock så är jag medveten om att man förmodligen kommer att plöja ner en hel del valuta i bilen allt eftersom...
När det gäller meckande och sånt så är det inget som bör vara något bekymmer för våran del då vi båda jobbar som mekaniker av olika slag.
Vi har även kollat lite på blocket men det känns som att större delen av utbudet där är billiga "kina-bilar" och nått säger men att dom bör man ju absolut undvika.
Så bidra gärna med råd och tips. Det skulle uppskattas!
/T

losi 5ive-t
mcd rr5