Det är ju inget slipseri vi håller på med !
Då tror jag problemet med att vara "tvungen" att ha luft i dämparna påverkar betydligt mer.....
Rezzarna gör verkligen underverk !
Där bor en liten slipsåkare i oss alla som håller på med denna hobby, för eller senare kommer man ut ur garderobenDave wrote:Tror inte cykelslang påverkar speciellt mycket på en Baja.
![]()
Då tror jag problemet med att vara "tvungen" att ha luft i dämparna påverkar betydligt mer.....
Får lov att prova det nån dag. Rezzar? va e det?Dave wrote:Tror inte cykelslang påverkar speciellt mycket på en Baja.
![]()
Haha det stämmer nog.Comer wrote: Där bor en liten slipsåkare i oss alla som håller på med denna hobby, för eller senare kommer man ut ur garderoben
Tackar för förklaringen.Dave wrote:Rezzare eller rezzies är en expansionskammare man kopplar på stötdämparen som tar hand om den extra volymen olja som trängs undan av kolvstången när man trycker ihop dämparen.
Originaldämparna har alltid lite luft i sig som komprimeras istället. Problemet är att när man kört en stund blir oljan mer lik skum som inte dämpar speciellt bra. Med rezzare får man inte nån luft i dämparna, och oljan får jobba som den ska göra.
Ja, den där pipan lär inte lämna någon oberörd.

FLM gör fina grejer, men deras garanti gäller bara när det går sönder.Inte motförslitning,Har provat, garantin gällde inte.Bjuggen wrote:FLM gör fina grejjer.. Dessutom livstids garanti mot förslitning

Tänk bara på att du måste ha så långa bultar att gängan bara når så långt som muttern ska gängas på.MrSvahn wrote:
Beställde en komplett uppsättning RPM armar ikväll från Kullagergrossisten så de lär jag ha på fredag. Ska försöka hitta m6 bultar i rätt längd och byta ut pinnarna och e-clipsen mot bult och mutter.![]()
Ofcourse my dear!Dave wrote:Tänk bara på att du måste ha så långa bultar att gängan bara når så långt som muttern ska gängas på.MrSvahn wrote:
Beställde en komplett uppsättning RPM armar ikväll från Kullagergrossisten så de lär jag ha på fredag. Ska försöka hitta m6 bultar i rätt längd och byta ut pinnarna och e-clipsen mot bult och mutter.![]()
Har du gängan inne i plasten glappar dom snart upp sig och du sliter ut både länkarmar, aluminiumbracen och bulkheads.....
M6x120 och M6x140 tror jag dom jag använder är.
Rostfria
Users browsing this forum: No registered users and 26 guests