MCD Evo 3 sport (Projekt)
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
mr knåffe! bor i ånge och han vet av ställena. 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Fan vad bra.. får se hur det ser ut i sommar..huSSe wrote:mr knåffe! bor i ånge och han vet av ställena.
Husse jag tyckte jag såg dig i nån affär uppöver i höstas.. minns bara inte vilken.. :S
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Måste kanske ta å göra en rekognoseringPerkla wrote:Fan vad bra.. får se hur det ser ut i sommar..huSSe wrote:mr knåffe! bor i ånge och han vet av ställena.
Husse jag tyckte jag såg dig i nån affär uppöver i höstas.. minns bara inte vilken.. :S
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Verkar som det inte är så mycket folk online på denna sajt längre.. ? på samma gång alltså, som jag minns det förut så var det mycket mer aktivitet när jag blev medlem runt våren 2010 tror jag det var.
MCD Evo 3 Sport
Nej, så är det. Intresset för forumet verkar ha svalnat en del. Blir inte så mycket skrivet för min del heller nuförtiden.......
Letar Baja 5B
Vore ju otroligt märkligt om det vore samma tryck på ett forum hela tiden.... sådant kommer ju och går!
Jag tror också att vi som har varit med ett tag ,har uppgraderat våra bilar så mycket att det inte finns så mycket att skriva om dom mer. Man kollar om kring och kanske svarar på eventuella frågor som dyker upp, eller så kommenterar man nått bara så där...Eller så skriver man lite allmänt så där...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jo visst är det så att folk kommer och går och att det går i vågor åxå, vara bara en snabb tanke efter att jag snabbkollade ingenom forumet att det inte var så mycket skrivet som man kan tro och att det inte är så många online längre, sen om det var en ren tillfällighet eller inte det har jag ingen aning om..
Kanske har folk börjat på göra det som går med sina bilar..
Kanske har folk börjat på göra det som går med sina bilar..
MCD Evo 3 Sport
Startade min MCD nu idag för första gången på ett o ett halv år ungefär.. startade direkt och gick bra ett tag sen slutade den att driva på hjulen.. går mycket sakta fram om man gasar.. och det går att hålla emot den och gasa utan att den vill åka framåt..
Jag plockade isär för att se om kopplingen var slut.. det var den inte.. sen upptäckte jag att jag kan snurra dreven utan att bilen åker framåt, stången som går till kronhjulet i mitten snurrar som den ska, kardan som går till fram och bakhjul snurrar som dom ska.. men hjulen driver inte..
Tänkte beställa lite grejer.. men behöver veta vad jag ska köpa för att åtgärda detta..
Nån som har några förslag på vad som kan gått sönder.. ?
Haft den på annons och några har varit intresserade.. men kan fan inte sälja den.. vet inte varför.. :S fått ett par bra bud men det ta emot.. den får nog bli kvar hos mig..
Jag plockade isär för att se om kopplingen var slut.. det var den inte.. sen upptäckte jag att jag kan snurra dreven utan att bilen åker framåt, stången som går till kronhjulet i mitten snurrar som den ska, kardan som går till fram och bakhjul snurrar som dom ska.. men hjulen driver inte..
Tänkte beställa lite grejer.. men behöver veta vad jag ska köpa för att åtgärda detta..
Nån som har några förslag på vad som kan gått sönder.. ?
Haft den på annons och några har varit intresserade.. men kan fan inte sälja den.. vet inte varför.. :S fått ett par bra bud men det ta emot.. den får nog bli kvar hos mig..
MCD Evo 3 Sport
Re: Sv: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Vill inget hjul snurra alls trots att kardanerna snurrar?
Edit: inlägg 1000 i din tråd
Edit: inlägg 1000 i din tråd
- J.A racing
Tjena
Kul att du hittat tillbaks igen
Nu är jag inget MCD proffs, har precis köpt mig en RR V4. Det är riktigt roliga bilar så du gör nog rätt i att behålla den.
Det som jag har läst/hört är att skruven på in/utgående medbringare/drivkopp kan lossna och då snurrar det som på din bil utan att den rör sig framåt. Antingen är den lös på pinjongen eller ut från diffen.
Dessa skruvar http://www.rc-modelismo.com/Diff-Output-Coupling-sport
Kul att du hittat tillbaks igen
Dessa skruvar http://www.rc-modelismo.com/Diff-Output-Coupling-sport
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Nej jag har den på arbetsbänken nu och snurrar på axeln som går till kugghjulen och kardanerna snurrar men inte hjulen..
wow.. 1000 inlägg.. det känns verkligen bra.. jag har ju haft tråden sen 2010 eller nåt sånt..
wow.. 1000 inlägg.. det känns verkligen bra.. jag har ju haft tråden sen 2010 eller nåt sånt..
MCD Evo 3 Sport
Ja fast axlarna i mitten som går från fram till bak snurrar.. men inget av hjulen.. :SJ.A racing wrote:Tjena
Kul att du hittat tillbaks igenNu är jag inget MCD proffs, har precis köpt mig en RR V4. Det är riktigt roliga bilar så du gör nog rätt i att behålla den.
Det som jag har läst/hört är att skruven på in/utgående medbringare/drivkopp kan lossna och då snurrar det som på din bil utan att den rör sig framåt. Antingen är den lös på pinjongen eller ut från diffen.
MCD Evo 3 Sport
Och om du snurrar hjulen, "diffar" den som den ska? Dvs händer det nåt med axlar eller övriga hjul om du snurrar på ett?
- J.A racing
Precis då skruvarna lossnat till medbringarna, så snurrar den runt på ingående axeln. Har du en mittdiff eller stel axel som ger 50/50 drivning mellan fram och bak?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".