DDM vs svenska butiker
DDM vs svenska butiker
Tycker att dom svenska butikerna får bli lite snabbare om man ska handla där.
Köpte lite på e-bay i helgen,fick grejorna i dag,DDM,beställde på Söndagen fick grejorna på Fredag.
Nu gick det väldigt fort denna gång men det brukar gå på en vecka.
Missade lite så beställde från svensk butik I Söndags,har fotfarande inte fått grejorna.
Ska jag handla från svergie så vill jag ha snabb leverans annars kan jag lika gärna vänta på paket från USA.
Köpte lite på e-bay i helgen,fick grejorna i dag,DDM,beställde på Söndagen fick grejorna på Fredag.
Nu gick det väldigt fort denna gång men det brukar gå på en vecka.
Missade lite så beställde från svensk butik I Söndags,har fotfarande inte fått grejorna.
Ska jag handla från svergie så vill jag ha snabb leverans annars kan jag lika gärna vänta på paket från USA.
Re: DDM vs svenska butiker
Nu tror jag inte att du kan dra alla svenska butiker över en kam Målaren, då är det snarare trovärdigare att det är den svenska inrikesposten som inte sköter sitt jobb.
Min erfarenhet är att om du handlar av våra svenska sponsorer och ifrån Reservdelrc, KLG så går det snabbt om sakerna finns i lager.
Annars får du gärna vara lite mer specifik i din kritik?
Min erfarenhet är att om du handlar av våra svenska sponsorer och ifrån Reservdelrc, KLG så går det snabbt om sakerna finns i lager.
Annars får du gärna vara lite mer specifik i din kritik?
Håller med Malte. Du kan ju inte begära att dom svenska butikerna ska ligga på dom lagrena med grejer som DDM kan.
Christer på reserdelsrc och Kullagergrossisten är föredömen,lägger en beställning på söndagen får oftast ett mail vad dom vill ha betalt på Måndag(ibland omg),jag betalar omg och mailar tillbaka slippen.får grejorna senast Tisdag.
Beställde div saker från RcMaffian(som fanns på lager) i Fredags och dom har ej kommit än.är skickade.Kommer förhoppningsvis i morgon.Hade jag tagit dom från DDM hade det tagit lika lång tid.
SweRc hade lika lång leveranstid men där står inget om det finns hemma eller ej.
Sen kanske en vecka inte är så lång tid men kör man sönder på Lördag,Söndag under säsongen så vill man kanske ha igång bilen till nästa helg.
Beställde div saker från RcMaffian(som fanns på lager) i Fredags och dom har ej kommit än.är skickade.Kommer förhoppningsvis i morgon.Hade jag tagit dom från DDM hade det tagit lika lång tid.
SweRc hade lika lång leveranstid men där står inget om det finns hemma eller ej.
Sen kanske en vecka inte är så lång tid men kör man sönder på Lördag,Söndag under säsongen så vill man kanske ha igång bilen till nästa helg.
Har heller aldrig upplevt att det tagit tid för svenska butiker (givetvis om de har varor på lager)
Handlar mest från svenska butiker just för att när jag väl beställer så vill jag ha grejerna igår.
Handlar mest från svenska butiker just för att när jag väl beställer så vill jag ha grejerna igår.
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
-
Ntch in da dirt
Många av ägarna till svenska butikerna kanske har rörelsen som hobby och har andra jobb utöver det. Så då kanske de inte har tid att packa en order minuten efter att den lades. Sedan kanske de samlar ihop så de kan lämna fler paket på samma gång. Annars kanske det blir mycket åkande till inlämnings centralen. Bara min syn på det hela vad vet jag.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- barchetta_98
- Phone Number: 0723226893
Hmmm!
När ni ändå diskuterar den här saken igen vill jag passa på att tömma mina funderingar kring detta.
Jag har handlat både av svenska och utländska handlare under den tid jag utövat mina hobbies.
Det känns som om många har dåligt samvete för att de inte handlar av svenska handlare.
Men precis som någon skrev så är det ofta en bisyssla de håller på med. Det skulle aldrig gå
att livnära sig på den här branchen med den konkurrensen utifrån idag.
För mig är det helt självklart att jag köper samma drivaxlar till min Baja på Ebay för nästan halva priset
mot vad de tar i sverige. Dessutom tycker jag det är en rolig grej att sitta vid datorn och spana efter nya
prylar. Dessutom är ju fraktkostnaderna från tex. Hongkong mycket billigare än vad inrikespost i Sverige är.
Vilket i sig är helt jäkla sjukt egentligen. I början när jag började handla från Hongkong fick jag mycket gliringar
från mina flygkompisar i klubben. Låt var och en handla var han vill ut ifrån sin egen plånbok.
Då blir vi fler som har råd med den här roliga hobbyn.
Samtidigt som jag hoppas att svenska handlare får bättre marginaler så de kan matcha priserna bättre.
Och att Posten sänker sina sjukt höga priser.
När ni ändå diskuterar den här saken igen vill jag passa på att tömma mina funderingar kring detta.
Jag har handlat både av svenska och utländska handlare under den tid jag utövat mina hobbies.
Det känns som om många har dåligt samvete för att de inte handlar av svenska handlare.
Men precis som någon skrev så är det ofta en bisyssla de håller på med. Det skulle aldrig gå
att livnära sig på den här branchen med den konkurrensen utifrån idag.
För mig är det helt självklart att jag köper samma drivaxlar till min Baja på Ebay för nästan halva priset
mot vad de tar i sverige. Dessutom tycker jag det är en rolig grej att sitta vid datorn och spana efter nya
prylar. Dessutom är ju fraktkostnaderna från tex. Hongkong mycket billigare än vad inrikespost i Sverige är.
Vilket i sig är helt jäkla sjukt egentligen. I början när jag började handla från Hongkong fick jag mycket gliringar
från mina flygkompisar i klubben. Låt var och en handla var han vill ut ifrån sin egen plånbok.
Då blir vi fler som har råd med den här roliga hobbyn.
Samtidigt som jag hoppas att svenska handlare får bättre marginaler så de kan matcha priserna bättre.
Och att Posten sänker sina sjukt höga priser.
/Mikael.S
Cidercity Sweden
Gillar allt som brummar och luktar bensin.........!
BMW GT 535mm
Porsche GT 535mm
Futaba 4pks
Walkera V120d02s
Walkera Master CP
WLToys V911
WLToys V922
Cidercity Sweden
Gillar allt som brummar och luktar bensin.........!
BMW GT 535mm
Porsche GT 535mm
Futaba 4pks
Walkera V120d02s
Walkera Master CP
WLToys V911
WLToys V922
Jag har aldrig haft problem men någon svensk handlare.Där i mot med många utländska företag.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hur ska en svensk affär någonsin kunna matcha när vi har den momsen vi har???
Var är gilla knappenS 500 R wrote:Hur ska en svensk affär någonsin kunna matcha när vi har den momsen vi har???
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Hehehe, finns ju "tummeup"Jimmy wrote:Var är gilla knappenS 500 R wrote:Hur ska en svensk affär någonsin kunna matcha när vi har den momsen vi har???
Har inga problem med att dom är dyrare,vill ha snabb leverans.S 500 R wrote:Hur ska en svensk affär någonsin kunna matcha när vi har den momsen vi har???
Att beställa det en dag och få hem det dagen efter, kan det gå fortrare. så har jag fått mina grejer....
Och skulle det inte fungera så ring dit som ni har beställt i från och kolla vad som har hänt. Så ni inte klagar på fel ställe...
Om prylar uppenbarligen blivit skickade så är det ju inte butiken som skall hållas ansvarig för att postsorteringen går långsamt eller att fraktpriserna är höga.
My motor is stalled but my wheels are still spinning