Angående själva oljan så har jag bara tagit det jag haft hemma efter crossarna, så noga är jag
Tvåtaktsolja
- sideburn80
Re: Tvåtaktsolja
Okej, lite som jag trodde då
Angående själva oljan så har jag bara tagit det jag haft hemma efter crossarna, så noga är jag

Jeg bruker Panolin 2t. Den har jeg alltid brujt å den er god også. Koster 182 spenn i Norge hos http://www.RC-racing.no" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI Baja 5b halv alu med RPM bärarmar och TS REEDCASE PROMOD
Hitec Agressor SRX med Spektrum.
Hitec Agressor SRX med Spektrum.
Tänkte liva upp denna tråden igen
. Är det någon som vet om det egentligen är någon skillnad mellan Biltemas billiga olja och de dyrare oljorna om de nu ändå lever upp till samma internationella standarder 
Letar Baja 5B
- J.A racing
Det är Statoil som gör Biltemas olja, så det är lazerway, racingway mm och allt vad dom nu heter på Statoil språk. Detta gäller alltså Biltemas motoroljor 2 och 4-takts oljorna.waqr wrote:Tänkte liva upp denna tråden igen. Är det någon som vet om det egentligen är någon skillnad mellan Biltemas billiga olja och de dyrare oljorna om de nu ändå lever upp till samma internationella standarder
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Skillnaden med Biltemas grejer är att dom kör med "tvättade" oljor...
Det innebär att alla oljer som kommer från bilverkstäder skickas ju för att tvättas.. man tar bort allt smuts och partiklar från oljan. Sen använder man den igen.
- J.A racing
S 500 R wrote:Skillnaden med Biltemas grejer är att dom kör med "tvättade" oljor...
Är du säker för isåfall har dom ändrat det ganska nyligen, för tidigare var det Statoil i Nynäshamn som levererade till Biltema samma olja i annanförpackning bara.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Statoil tvättar väl åt dom..
Så detta innebär alltså att Biltema oljor egentligen är lite skitigare än de dyrare oljorna?
Letar Baja 5B
Jag vet inte om dom är skitigare.. men använda är dom.waqr wrote:Så detta innebär alltså att Biltema oljor egentligen är lite skitigare än de dyrare oljorna?
Ok.....det var bra info som sagt.....Fortsätter nog med de dyrare oljorna då 
Letar Baja 5B
japp... när jag ska börja bland.. så blir det Motuls oljor... klart bäst enligt mig!waqr wrote:Ok.....det var bra info som sagt.....Fortsätter nog med de dyrare oljorna då
Detta her har jag ont for at tro....S 500 R wrote:Det innebär att alla oljer som kommer från bilverkstäder skickas ju för att tvättas.. man tar bort allt smuts och partiklar från oljan. Sen använder man den igen.
Ner en olja gir sej er den uppbrukad, slutkjørt, inte bara pga shiten i den men molekylerna er ferdiga och ødlagd.
Det hjelper lite å rensa den då den inte återkommer sej .
Så hvis du har noget som sier noget annat vil jag at du legger fram det her.
At den blir gjenvinnat til plast og annat er sant men inte til ny olja for at bli solgt som NY olja.
As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk
MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .m/Re-load`s porting edition TS Reedcase 30.5cc/Victory Pro-pipe.
Spektrum DSM racing system
jag er stolt Norsk