He he he det roligaste jag har läst här i dag!Dave wrote:Om låset hade frusit till verkstaden, och jag ville in, skulle jag fa*imej PISSA upp låset .......S 500 R wrote:I dag kom alumotorfästet på posten. Det är lika som waqrs. Ska monteras när jag kommer in i förrådet(kolven har frusit fast till förrådet)
![]()
![]()
![]()
Maverick Black Out MT.
-
Ntch in da dirt
Re: Maverick Black Out MT.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
HAHAHAHA!!! Ska testa detDave wrote:Om låset hade frusit till verkstaden, och jag ville in, skulle jag fa*imej PISSA upp låset .......S 500 R wrote:I dag kom alumotorfästet på posten. Det är lika som waqrs. Ska monteras när jag kommer in i förrådet(kolven har frusit fast till förrådet)
![]()
![]()
![]()
När jag pissar på låset??? jag hoppade över det...Mats B wrote:Film??....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
S 500 R wrote:När jag pissar på låset??? jag hoppade över det...Mats B wrote:Film??....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
På allas vägnar så tackar jag dig å de GRÖVSTA...heheheh..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Då sitter alu drevplattan på plats i alla fall.
Tänkte höra hur bromssystemet är uppbyggt på Mavericken. Jag antar att det är fyrhjulsbroms på den?
Är det många drivkomponenter som bromsmomentet måste överföras genom?
Eftersom bilen väger en hel del så misstänker jag att det kan ske utmattning på överföringskomponenterna. Några erfarenheter angående detta?
//Mikael
Är det många drivkomponenter som bromsmomentet måste överföras genom?
Eftersom bilen väger en hel del så misstänker jag att det kan ske utmattning på överföringskomponenterna. Några erfarenheter angående detta?
//Mikael
Funderar på att tjacka en Maverick!
Bromsen sitter på axeln till mitt diffen. Det gör ju att den bromsar alla fyra. Den håller på att slå över när man bromsar. Ser att du är här i bland... du får gärna komma förbi och kolla på min om du vill!
Precis som jag misstänkte genom att titta på sprängskissen, innan mittdiffen alltså? Skulle va tacksam om jag fick komma och titta på din truck.S 500 R wrote:Bromsen sitter på axeln till mitt diffen. Det gör ju att den bromsar alla fyra. Den håller på att slå över när man bromsar. Ser att du är här i bland... du får gärna komma förbi och kolla på min om du vill!
Funderar på att tjacka en Maverick!
Precis!!!extrabig wrote:Precis som jag misstänkte genom att titta på sprängskissen, innan mittdiffen alltså? Skulle va tacksam om jag fick komma och titta på din truck.S 500 R wrote:Bromsen sitter på axeln till mitt diffen. Det gör ju att den bromsar alla fyra. Den håller på att slå över när man bromsar. Ser att du är här i bland... du får gärna komma förbi och kolla på min om du vill!
Säg bara till... den står här
Och där gick gas och bromsservot 
Bytte du inte det? Originalet är ju okänt för sin kvalitet. Släng dit ett Savöx istället, funkar kanon.S 500 R wrote:Och där gick gas och bromsservot
Letar Baja 5B
Nä, bytte inte det. Det du funkade ju. Men det blir ett Savöx.waqr wrote:Bytte du inte det? Originalet är ju okänt för sin kvalitet. Släng dit ett Savöx istället, funkar kanon.S 500 R wrote:Och där gick gas och bromsservot
Lite klantig är man i bland... servot la ju av... bilen stannade och allt var som det skulle... tills jag börjar pilla på servot... kommer åt pinnen till spjället och där for bilen iväg

Karossen gick i ett gäng bitar!
Men allt annat höll. Stötfångaren osv. För en gick i fjs rakt in i ett gäng stenbumlingar! Så det får man ge den... plasten var bra där, men inte i karossen.

Karossen gick i ett gäng bitar!
Men allt annat höll. Stötfångaren osv. För en gick i fjs rakt in i ett gäng stenbumlingar! Så det får man ge den... plasten var bra där, men inte i karossen.