Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
Försökt att få bromsen på bajan att funka, men jag får inte fanskapet att bli bra
Den ligger i hela tiden litegrann och är helt fri vid gas för att inte ta alls vid bromsning
? Ger upp för tillfället i varje fall
!
Snart i hamn med mitt nya projekt 
Inom rc ?S 500 R wrote:Snart i hamn med mitt nya projekt
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fränt stefan! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Nä, inom 1:1 världen.jebogren wrote:Inom rc ?S 500 R wrote:Snart i hamn med mitt nya projekt
Ja, skit kul att det går i lås!huSSe wrote:fränt stefan!
Jaha där ser man......Det var värst va högtidligt det ska vara att ta hem en båt nuförtiden...huginen wrote:CE-märkning är ett lagkravMats B wrote:
Detta gäller till 99% säkerhet endast Nya & Importerade Nya båtar & inte en 33 år gammal båt från staterna...![]()
Du kan nog se det som en omöjlighet att få tag på papperna om "Försäkran om överens- stämmelse" från tillverkaren på en så gammal båt..Då de inte kan garantera att båten stämmer med de ursprungliga specifikationen vad det gäller Elsystemet / motorer /drev / propellrar mm mm mm......![]()
Så CE märkningen kan du skippa...
Fritidsbåtsdirektivet är en lag som stiftats av EU och som alla medlemsländer förbinder sig till att följa. Alla båtar som importerats från icke EU-land där tillverkaren inte tar på sig ansvaret för båten skall genomgå en individuell certifieringsprocess med ett Anmält Organ involverat. Genom att CE-märka din importerade båt håller du dig pä rätt sida lagen.
Klippt från sidan Jag länkade till
Undrar vem som kommit på detta & nu skor sig gott tack vara detta..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fundrar om man ska bygga en ren dragrace baja???
med superfiftyn?
med superfiftyn?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tyvärr är CE kravet inte bara på båtar.....Mats B wrote:Jaha där ser man......Det var värst va högtidligt det ska vara att ta hem en båt nuförtiden...huginen wrote:CE-märkning är ett lagkravMats B wrote:
Detta gäller till 99% säkerhet endast Nya & Importerade Nya båtar & inte en 33 år gammal båt från staterna...![]()
Du kan nog se det som en omöjlighet att få tag på papperna om "Försäkran om överens- stämmelse" från tillverkaren på en så gammal båt..Då de inte kan garantera att båten stämmer med de ursprungliga specifikationen vad det gäller Elsystemet / motorer /drev / propellrar mm mm mm......![]()
Så CE märkningen kan du skippa...
Fritidsbåtsdirektivet är en lag som stiftats av EU och som alla medlemsländer förbinder sig till att följa. Alla båtar som importerats från icke EU-land där tillverkaren inte tar på sig ansvaret för båten skall genomgå en individuell certifieringsprocess med ett Anmält Organ involverat. Genom att CE-märka din importerade båt håller du dig pä rätt sida lagen.
Klippt från sidan Jag länkade till
Undrar vem som kommit på detta & nu skor sig gott tack vara detta..
![]()
Sorry boys....I stand corrected
![]()
Jag råkar ofta ut för gammalt elmateriel som inte är varken S eller CE märkt, och det ställer till en hel massa problem emellanåt......
Inte många som funderar på att man inte får återmontera en elcentral som varit nerplockad om den inte är märkt.
Lätt att förklara för kunden att man inte får sätta upp nåt som till synes är helt felfritt igen.....finns lösningar på detta, men det kräver ändå att man tänker sig för....
Tycker jag.. vore coolt!huSSe wrote:fundrar om man ska bygga en ren dragrace baja???
med superfiftyn?
Precis lagt minsta ungen. Nu tar jag mej en kopp kaffe och försöker varva ner
-
Ntch in da dirt
Jag försöker skicka det mesta med bussgods och mot eferkrav om de har bäst pris ! annars Dhl eller Schenker dock har de ju konstiga paket begränsningar för privat personer.Carbon-Dave wrote:Har precis blivit förvånad över hur dyrt det är att skicka paket med Posten mot Postförskott !
Jag visste att det var "nåt-in-i-h*te" dyrt, men det är fullkomligt vansinne att ta 290:- för att skicka ett paket på 6kg.......
![]()
Undrar varför Schenker och DHL får mer paket att köra.......
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
har precis underhålls laddat alla min acc , 2 sändar acc och 2 mottagar acc
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Hehe ja om dom gör slag i saken så lovar jag att kasta upp en bild på detta "spektakel"huginen wrote:
det är ju tur att dom ska köpa en bil, då får du ju ha din för dig själv![]()
Team Overall
den måste du ju bara slänga upp bild på sen
-
Ntch in da dirt
ohh va roligt Zlatan ibra tog guldbollen i år med ave ave impad ironi !!!!!!! 
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .