ShengQi 1:5 hummer
-
adrenaline
ShengQi 1:5 hummer
nån som har erfarenhet av en sådan?
såg att skåne hobby hade bra pris på den 3716kr! eftersom min 5t inte kommer få vara ute i vinter så måste jag ju ha en annan lek bil.
verkar ju inte va så farligt dyrt med reservdelar
såg att skåne hobby hade bra pris på den 3716kr! eftersom min 5t inte kommer få vara ute i vinter så måste jag ju ha en annan lek bil.
verkar ju inte va så farligt dyrt med reservdelar
Re: ShengQi 1:5 hummer
Jag hade då inte köpt en kina maskin ...lägg dom pengarna på en beggad FG istället eller liknande maskin 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Inget större fel på bilen men du ska veta att man får skruva en hel del för att få fart på den.
-
adrenaline
fg och dem får man ju inte skruva eller plöja ner pengar på
köpte en fg beetle till min bror o tänker aldrig köpa en fg igen. har bara kostat en jä**a massa pengar
jonas70: hur menar du då? startar den inte när man köper den
syftet är att leka i vinter o sladda runt lite. och för att kunna köras när min baja är trasig o kanske väntar på delar
köpte en fg beetle till min bror o tänker aldrig köpa en fg igen. har bara kostat en jä**a massa pengar
jonas70: hur menar du då? startar den inte när man köper den
syftet är att leka i vinter o sladda runt lite. och för att kunna köras när min baja är trasig o kanske väntar på delar

startar gör dom men du måste kolla alla skruvar först innan du börjar köra.
-
adrenaline
okej okej! de är ju snabbt gjort
är sugen på el bil med, men kommer ju bli deprimerad då kanske när de inte låter
inte värt 3716 tycker du? delar verkar ju inte va så dyrt till den heller
är sugen på el bil med, men kommer ju bli deprimerad då kanske när de inte låter
inte värt 3716 tycker du? delar verkar ju inte va så dyrt till den heller
Sök på YouTube så ser du en del va jag menar
Hoppa inte med bil och kör inte i kyla. då går den sönder. Har haft en.Det är rena rama skiten, det är nästan så att den går sönder bara du tittar på den. Kan ej rekommendera den till någon inte ett barn som första bil.
Last edited by Lusse on 09 Oct 2011, 18:08, edited 1 time in total.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
adrenaline
haha är den verkligen så kass?
vad rekomenderar ni för bil i vinter då?
Så du menar att en Kina tillverkad kopia av en FG skulle vara bättre än orginalet...adrenaline wrote:fg och dem får man ju inte skruva eller plöja ner pengar på![]()
köpte en fg beetle till min bror o tänker aldrig köpa en fg igen. har bara kostat en jä**a massa pengar![]()
jonas70: hur menar du då? startar den inte när man köper den![]()
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
adrenaline
de vet man aldrig.
fg verkar ju inte heller vara så bra
inte offroad iaf
fg verkar ju inte heller vara så bra
kan inte hålla med dig, min Fg monster funkar kanon sen jag hälde i rätt olja i diffen, men det var ju inte bilens fel utan enadrenaline wrote:de vet man aldrig.![]()
fg verkar ju inte heller vara så brainte offroad iaf
klantig ägare.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Det som brukar diskuteras är ju FG:s väghållning på offroad sidan, att dom är lite korta och studsar lite men kvaliten är det då inget fel på! Klart att man kan ha otur att saker går sönder ibland men det gör ju alla bilar.. Några få uppdateringar på en FG sen fungerar dom länge.. 
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Allt hänger på att få i rätt olja i dämparna bara. Från fabrik kommer FG offroad bilarna med sirap i dämparna vilket knappast gynnar väghållningen. Efter att jag bytt olja och tagit bort krängningshämmaren så funkade FG:n riktigt bra.Robban.z wrote:Det som brukar diskuteras är ju FG:s väghållning på offroad sidan, att dom är lite korta och studsar lite men kvaliten är det då inget fel på! Klart att man kan ha otur att saker går sönder ibland men det gör ju alla bilar.. Några få uppdateringar på en FG sen fungerar dom länge..
Som sagts förut så är FG bilarna riktigt hållbara och behöver inte uppdateras mer än en HPI Baja för att hålla riktigt bra
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
adrenaline wrote:haha är den verkligen så kass?
Jag skulle definitivt rekommendera en 4wd till vintern! Perfekt att drifta med pa en plogad gardsplan eller dylikt! Hitta en begagnad mcd evo3 eller kanske en evo2, dom är inte sa dyra heller.
Kolla mina gamla youtube-klipp för inspiration: http://www.youtube.com/user/qz5yrq