Det är bara så att det är fel bild på on rod motorn Den skall se ut så här om jag inte har läst fel.huSSe wrote:varså god
http://www.swedrc.se/product_info.php?c ... ts_id=2226
Touringmotorer!
Re: Touringmotorer!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det kommer att bli problem med förgasan ,om sätter en ofrod motor på en onrod.Jag tror att det är svårt att sätta dit karossen. Och luft filter blir ett problem också.
Men det måste dom väl ha kollat. Dom kan ju inte göra en motor som inte funkar eller???
Motorerna fungerar men offrod motorn går inte att använda i en onrod bil på grund av förgasarens placering.En onrod motor ligger ner med avgas sidan ner.Nu menar jag dom ny red motorena. Och jag tror att man inte kan använda TS motorn i en onrod ,på grund av förgasans vinkel.Om man tittar på bilden i tidigare in lägg så ser man att det är en annan vinkel på red huset där förgasan skall sitta.
Det har du säkert rätt i, men jag tycker det verkar lustigt att ta fram en ny onroadmotor som inte passar...
Mig veterligen är REED case inte tillåtet, läste även på en holländsk site om att motorn ej skulle vara bolt-on på någon befintlig bil därute på marknaden utan man får modda dit den på något vis..
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Om det är denna motor så skall det vara bolton.
Skumt att ta fram en motor som inte är tillåten 
Ute i Europa finns andra tävlingar med sina egna regler.Som kanske tillåter red motorer.
- Rallyfinnen
Dom ska vara tillåtna för onroad, man körde reed-motorer förr, och jag tror inte reglerna på motorerna ändrats så man förbjudit reed.
De tär väl så att det inte har funnits några användbara red motorer,fören nu..För TS-motorena funkar ju inte.Rallyfinnen wrote:Dom ska vara tillåtna för onroad, man körde reed-motorer förr, och jag tror inte reglerna på motorerna ändrats så man förbjudit reed.
- J.A racing
På sidan 56 står det om motorer och vad som gäller http://web.sbf.se/regler/up/6/RB_Tavlin ... r-2011.pdf Detta är EFRA och gäller i hela europa. 4 kanaler så reedcase är kört så vitt jag förstår.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Stämmer bra det Lusse. Fel bild på sidan, hade ingen bild på on-road motorn. Nya bilder kommer snart så ser ni hur den ser ut i verkligheten.Lusse wrote:Det är bara så att det är fel bild på on rod motorn Den skall se ut så här om jag inte har läst fel.huSSe wrote:varså god
Hurvida de är tillåtna i tävlings sammanhang vet jag inte. Jag vet flera som kör både 26, 28 och 30,5 i sina on-road bilar, de tävlar inte. Men har troligen roligt ändå
Men man får ju inte ha över 26cc i off-road, men det verkar ju inte stoppat många på detta forum
Vi tävlar ju inte enligt några regler med offroadbilarna ju... lite skillnad när man måste följa regler..Lotus wrote:Stämmer bra det Lusse. Fel bild på sidan, hade ingen bild på on-road motorn. Nya bilder kommer snart så ser ni hur den ser ut i verkligheten.Lusse wrote:Det är bara så att det är fel bild på on rod motorn Den skall se ut så här om jag inte har läst fel.huSSe wrote:varså god
Hurvida de är tillåtna i tävlings sammanhang vet jag inte. Jag vet flera som kör både 26, 28 och 30,5 i sina on-road bilar, de tävlar inte. Men har troligen roligt ändå![]()
Men man får ju inte ha över 26cc i off-road, men det verkar ju inte stoppat många på detta forum
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Stämmer bra det Lusse. Fel bild på sidan, hade ingen bild på on-road motorn. Nya bilder kommer snart så ser ni hur den ser ut i verkligheten.
Hurvida de är tillåtna i tävlings sammanhang vet jag inte. Jag vet flera som kör både 26, 28 och 30,5 i sina on-road bilar, de tävlar inte. Men har troligen roligt ändå
[/quote]
Vi tävlar ju inte enligt några regler med offroadbilarna ju... lite skillnad när man måste följa regler..[/quote]
Ja visst, men de gäller ju bara om man tävlar.
Du är säkert välkommen att komma och köra på de flesta banor även med motorer som är större än reglementet tillåter. Om man ser till antalet on-road bilar som säljs i Sverige, då borde vi nog ha ett antal tusen tävlingsförare i Sverige om alla som äger on-road tävlar
Vi tävlar ju inte enligt några regler med offroadbilarna ju... lite skillnad när man måste följa regler..[/quote]
Ja visst, men de gäller ju bara om man tävlar.
Du är säkert välkommen att komma och köra på de flesta banor även med motorer som är större än reglementet tillåter. Om man ser till antalet on-road bilar som säljs i Sverige, då borde vi nog ha ett antal tusen tävlingsförare i Sverige om alla som äger on-road tävlar