Du glömde fota snabeln?
The Harmagedon, SX-3 -013
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Re: The Harmagedon
Nytt är alltid nytt...
Du glömde fota snabeln?
Du glömde fota snabeln?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Snabeln satt ju inte på =) Den ligger ju löst i förpackning.. Det sitter ju nån original historia som hittas på GT bilarna just nu, men klommer byta snart, när jag fått klart resten, otympligt att mecka när snoken sitter påwrep wrote:Nytt är alltid nytt...![]()
![]()
Du glömde fota snabeln?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Grymt fet bil alltså! Alltid coolt med helalubilar!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fy satan va grymt!
bara bygga en sån stefan eller en harm off road.
bara bygga en sån stefan eller en harm off road.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Hehehe, det hade varit något!
Det har meckats och klurats på lösningar ikväll =)
Bytte plats på höger/vänster bakhubbar så jag får ut slangen framför stötdämparna, monterat 45 graders nipplar och i övrigt monterat klart slangsystememet! I fram valde jag en ny lösning, istället för T koppling körde jag på en V/Y koppling och satte fast den med en O-ring i främre stötdämparfästet tills vidare.. Servona sitter monterade i radioplattan, men inte fått dit radiolådan pga att den inte är bolt on utan mer DIYS utförande, behöver ha borrar och maskin o grejjer.. tar det på lördag antagligen!
Bytt ut bakre krängaren mot den nya tuning krängaren och tuning fästet i bakvagnen och hängt på mecatechdämparna i bak!.. Nu är det bara resten kvar (huga)
Bytte plats på höger/vänster bakhubbar så jag får ut slangen framför stötdämparna, monterat 45 graders nipplar och i övrigt monterat klart slangsystememet! I fram valde jag en ny lösning, istället för T koppling körde jag på en V/Y koppling och satte fast den med en O-ring i främre stötdämparfästet tills vidare.. Servona sitter monterade i radioplattan, men inte fått dit radiolådan pga att den inte är bolt on utan mer DIYS utförande, behöver ha borrar och maskin o grejjer.. tar det på lördag antagligen!
Bytt ut bakre krängaren mot den nya tuning krängaren och tuning fästet i bakvagnen och hängt på mecatechdämparna i bak!.. Nu är det bara resten kvar (huga)
Dom är inte så mycket att bygga, den kommer färdig enligt önskemål och loctitead så inåt norden! 
(det är väl det som kostar)
(det är väl det som kostar)
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det där är ren hård-porr! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
-
wrep
Tycker slangdragningen ser helt ok ut
Fast jag vill helst inte dra slangarna genom saker, som tex stötdämpar fästet fram, jag tycker det är bättre om man kan lyfta bort hela systemet komplett... då slipper man lufta om någon annan del behöver bytas. Eller är dämparfästet så stort att du kan trä ett ok igenom?
- J.A racing
Du har rätt, det var lite ogenomtänkt! hade kanske gått att trä igenom oket, men vågar inte chansa!!wrep wrote:Tycker slangdragningen ser helt ok utFast jag vill helst inte dra slangarna genom saker, som tex stötdämpar fästet fram, jag tycker det är bättre om man kan lyfta bort hela systemet komplett... då slipper man lufta om någon annan del behöver bytas. Eller är dämparfästet så stort att du kan trä ett ok igenom?
Passade på att köra en utanpåliggande montering i fram, precis om innan, fast utvändigt!
Fast om O-ringen går sönder är man rökt
-
wrep
sx3 wrote: Fast om O-ringen går sönder är man röktSå då blire stripes istället...
Haha, jag har fullt av moderat-blåa i lådan så här ska ingen gå nöd =)wrep wrote:sx3 wrote: Fast om O-ringen går sönder är man röktSå då blire stripes istället...
du kan nog få 2st lila buntband av Thoomuch om det kniper
![]()
![]()