JA´s HPI racing 5B baja SS

Alla Offroad-projekt
Locked
J.A racing

Re: Johans HPI Baja 5B SS

Post by J.A racing » 02 Aug 2010, 20:11

De e mycke nu! Bilen står och puttrar 1´a tanken ute på gårn och inne värms det Hostile hubbar och pressas lager. Jag plåtar lite och lägger upp dom sen när det blir lite lugnare här. Trencher däcken såg ännu grymmare ut i verkligheten.
Nu bytte jag även till Panolin olja, den var bra röd och fin. :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Sponsor

Sponsor

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 02 Aug 2010, 20:15

ska bli kul att höra vad du tycker om 30 kubikaren.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

J.A racing

Post by J.A racing » 02 Aug 2010, 23:02

Idag har det äntligen hänt lite nytt efter semester upphållet. Det här kom i brevlådan idag. :thumbsup:

Image

Image

Sen vart de skruva av då blev det såhär

Image

Image

Image

Sen bar det av till posten och hämta hem de här

Image

Monterade min nya TR bromsgrej

Image

Sen vart det Hostile hubbar och övre kulleden

Image

Image

Image

Och slutligen lite bilder på cyllen på bilen igen

Image

Image

Första inkörningstanken avklarad så nu blir det en lugn tank sen lite mer och mer, Hostile hubbarna kändes riktigt schyssta måste jag säga. Monterade även min Killerbee och det var en schysst lite pryl de med. Att Panolin oljan är röd var kanon, då ser man ju mycket enklare hur mycket soppa som finns kvar i tanken. Hoppas på uppehåll imorgon så jag hinner köra lite med den . :thumbsup:

sideburn80

Post by sideburn80 » 02 Aug 2010, 23:08

Såg inte alls dumt ut det där, mycket fina prylar :)
Lycka till på premiären imorgon då :thumbsup:

J.A racing

Post by J.A racing » 02 Aug 2010, 23:31

sideburn80 wrote:Såg inte alls dumt ut det där, mycket fina prylar :)
Lycka till på premiären imorgon då :thumbsup:

:lol: jo tackar hoppas på bra väder som sagt, hubbarna var ju as grymma. :thumbsup: Jag vet inte hur många gånger jag kollade så att låsringarna till kolvbulten satt som dom ska, lite skraj för just dom. Fast dessa sitter de vet jag. :sunglasses: Killer bee´n var lite lurig innan jag fattade hur jag skulle ställa radion. Det var en blå lysdiod på radiolådan också. Fast Eddy shims kan jag rekomendera blir ju riktigt bra mär man slipper glapp. :lol: Då ska jag packa ner den gamla cyllen och skicka tillbaks den till Andreas trist men så är dealen med dessa cylindrar.

Jag har även valt att inte lägga ut nån bild på portningen, då jag vill håll mig vän med Jan-Erik och Andreas även i fortsättningen. Fast jag kan ju säga att det ser gediget ut O´neill Brothers kan nog sin sak. :thumbsup:

p_stman
Phone Number: 0709998877

Post by p_stman » 03 Aug 2010, 05:26

dom där kullederna dom ingick i paketet med hubbarna va.. såg snuskigt bra ut det där.. undrar om det blir Hostile hubbar nu :hmm: :thumbsup:
HPI Baja 5B SS
Traxxas Stampede Brushless 11.1 LiPo

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 03 Aug 2010, 07:26

Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.

Bilen börjar bli rätt komplett nu va??? Eller vad finns mer på listan???
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Aug 2010, 08:03

p_stman wrote:dom där kullederna dom ingick i paketet med hubbarna va.. såg snuskigt bra ut det där.. undrar om det blir Hostile hubbar nu :hmm: :thumbsup:
Nej dom fick man tyvär köpa till extra för 20 dollar, men det var dom nog värda. De vart riktigt bra om jag får säga det själv. ;)

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Aug 2010, 08:07

S 500 R wrote:Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.

Jo den var rätt så klar för länge sen men av nån konstig anledning så trillar det in grejer till den hela tiden. :hmm: Konverteringen till 5T kan nog medföra en del prylar och skulle det inte räcka så kan man ju börja byta all plast till alu eller nått. Stefan ska jag berätta en hemlis? Det tar aldrig slut de här! :lol:

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 03 Aug 2010, 09:01

Ser verkligen grymt ut :drool: Hur många liter blev det genom den förra cylindern?
Letar Baja 5B

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 03 Aug 2010, 10:30

J.A racing wrote:
S 500 R wrote:Ser mycket läckert ut J.A... ska bli kul att höra vad du tycker om den nya motorn.

Jo den var rätt så klar för länge sen men av nån konstig anledning så trillar det in grejer till den hela tiden. :hmm: Konverteringen till 5T kan nog medföra en del prylar och skulle det inte räcka så kan man ju börja byta all plast till alu eller nått. Stefan ska jag berätta en hemlis? Det tar aldrig slut de här! :lol:
Heheh nä, det var du väl alldeles rätt i! Svårt att sluta.
ÄNTLIGEN klar med min 5b

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Aug 2010, 14:56

Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligt :hmm: kanske värmen.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 03 Aug 2010, 15:03

J.A racing wrote:Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligt :hmm: kanske värmen.
PLAST SUGER :lol:
ÄNTLIGEN klar med min 5b

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Aug 2010, 15:21

S 500 R wrote:
J.A racing wrote:Så då har jag kört min lugna tank så nästa blir det lite gasa av, känner redan nu en rejäl skillnad mot innan. Hostile hubbarna funkar bra nu sitter hjulen fast igen fattar inte att mina i plast vart så mjuka helt plötsligt :hmm: kanske värmen.
PLAST SUGER :lol:
Ja eller så tålde dom inte min motor i kombination med MX däcken.

J.A racing

Post by J.A racing » 03 Aug 2010, 15:38

Monterade min Trencher på Split six fälgarna, kanske inte dom bästa däcken men det är så grymt snyggt mönster på dom. :thumbsup:

Image

Ja just det jag har ju även testat min Killerbee idag det funkar ju riktigt bra, att man inte haft en sån sen bilen var ny. :hmm: Dels för en extra säkerhet om nått skulle gå fel under körning men sen just för att kunna stänga av bilen från radion var ju as grymt. :thumbsup:

Nu vet inte jag hur det är på andra radios men det var hur lätt som helst att få den att funka med min 4PK och att jag kan välja vilken knapp som ska vara Killer-knapp. :thumbsup:

Får se senare om det hinns med nån mer körning idag, dom hotar med regn dessutom. :curse:

Locked