Rovan baja uppgraderas till max!
Re: Rovan baja uppgraderas till max!
gummitätning?

förreste, 1 vilken olja skall man ha i stötdämparna? 2: när jag kollade servona var gasservot jätteoroligt, det svarade men det "darrade" typ jätte mycket. Är det kina radion eller?
Kolla i Rallyfinnens tråd vad han använde för olja i sina dämpare.sorken wrote:förreste, 1 vilken olja skall man ha i stötdämparna? 2: när jag kollade servona var gasservot jätteoroligt, det svarade men det "darrade" typ jätte mycket. Är det kina radion eller?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Det låter som låg ström nivå( dåligt med ström imotagar batteriet.)2: när jag kollade servona var gasservot jätteoroligt, det svarade men det "darrade" typ jätte mycket. Är det kina radion eller?
Jag kör med gafel olja 10w..Och det fungerar jätte bra..förreste, 1 vilken olja skall man ha i stötdämparna?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
kanske låg ström nivå, men styrservot e helt normalt... 10wt runt om?
Är det en 2,4ghz sändare du har?
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Ja, fungerar perfäckt...sorken wrote:kanske låg ström nivå, men styrservot e helt normalt... 10wt runt om?
Kul att du valt att uppgradera Rovan Bajan till max
Läste igenom tråden men hittade inget om motor och pipa, Vad har du tänkt att uppgradera till här?
Letar Baja 5B
1:servot är fortfarande darrigt med ett nyladdat ack, ja, jag har en 2,4gh radio till den.
Ang frågan om motor å pipa, Motorn har redan uppgraderats från 29cc till 30,5cc. å pipan kommer väll vara det sista jag uppgraderar då jag fortfarande e nöjd med den trimpipan man fick med, men om det blit pengar över så får jag väll hitta nån.
Ang frågan om motor å pipa, Motorn har redan uppgraderats från 29cc till 30,5cc. å pipan kommer väll vara det sista jag uppgraderar då jag fortfarande e nöjd med den trimpipan man fick med, men om det blit pengar över så får jag väll hitta nån.
Då kan det vara så att du har fåt fukt i servot.. Jag har råkat ut för det,och då darade servot ..1:servot är fortfarande darrigt med ett nyladdat ack, ja, jag har en 2,4gh radio till den.
servot funkade perfekt i andra bilar... skall kola upp den med en annan sändare, förresten så e det vattentätt!
Du har kanske fått fukt i servot
ta isär sevot och låt det stå och torka vid ett element över natten, så kan du spraya i 5-56 eller Wd-40 som tar bort fukt och förhindrar krypströmmar.
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Har du störnings fri tändhatt monterad på denna bil? Tänkte om det kunde vara nåt med att tändsystemet störde......sorken wrote:servot funkade perfekt i andra bilar... skall kola upp den med en annan sändare, förresten så e det vattentätt!
Letar Baja 5B
Öppna det och torka av det iallafall, så är du säkerpå att det inte är fukti servot. Och tästa igen...
På en 2,4gh, jag tror inte det?????waqr wrote:Har du störnings fri tändhatt monterad på denna bil? Tänkte om det kunde vara nåt med att tändsystemet störde......sorken wrote:servot funkade perfekt i andra bilar... skall kola upp den med en annan sändare, förresten så e det vattentätt!