Summan efter tvådagars bashet i Vimmerby måste ändå bli klart godkänt.
Motorn hade gått drygt en timma innan jag släppte ut den på banan, men den första tanken försökte jag hålla mig i skinnet och lät bli att plåga den för hårt. I slutet av söndagen kändes det som att det började släppa mer och mer och den ville gärna vinka med framhjulen i det blå när greppet infann sig...
Motorn är orörd men givetvis kunde jag inte hålla mig till en helt standard 290 när jag hittade en likadan +1 vev som jag har i Kraketen.....så det blev en likadan motor med enda skillnaden att denna inte är portad eller pillad med.
29,5cc är den oavsett.
Jag skrotade ett servo, en TR servoräddarfjäder, o-ringarna i bakdämparna, en skruv till ena hexen bak, en drivaxeldamask och det främre stötdämpartornet.
Jag byggde den för att bli en mer renodlad basher än min Kraken baja, och det är den.
Hårdare dämpning och betydligt mer lekvänlig.
Därmed också mer benägen att studsa, och efter att ha bytt till 16-håls kolvar och HPI 40W olja dämpade den ändå totalt kass efter en stunds körning.
Oljan klarar helt enkelt inte att bibehålla viskositeten under hård körning.
Gillar den väldigt mycket och den kändes grymt bra vissa stunder på banan i Vimmerby.
Nu återstår att se om den går att köra i Sandhem.....