Då har jag blivit LS ägare.!!

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
Robban.z

Då har jag blivit LS ägare.!!

Post by Robban.z » 02 Aug 2011, 00:48

Blev affär idag på en FG Beetle Competiton 4WD.. Hade tänkt köpa en HPI eller MCD men kunde inte låta bli denna då det var en bra deal.. Får bli en MCD en annan dag. :D .
Är nog en hel del som känner igen bilen här på forumet, den ska visst vara RC Maffians gamla bil.
Ska bli kul att se hur den här kommer att funka..!! Har kört den lite grann idag och är grymt nöjd än så länge.. Nu kommer vi att ses på banorna.. :happy:
Attachments
Bild1094.jpg
Bra broms med skivbromsar runt om
Bild0230.jpg
Bild1093.jpg
Beetle karossen är så snygg..
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm

Sponsor

Sponsor

huginen
Phone Number: 0733642957

Re: Då har jag blivit LS ägare.!!

Post by huginen » 02 Aug 2011, 00:53

Grattis till bilen
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 02 Aug 2011, 00:54

grattis till en fin bil.
riktigt fin bil, du kommer sækert få kul med den. :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

capton
Phone Number: 0706559459

Post by capton » 02 Aug 2011, 07:16

Instämmer med övriga grattis till bilen, håller med dig den karren äe urläcker ! :drive:
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 02 Aug 2011, 07:19

Du kommer säkert få mycket roligt med den bilen.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Smurfen

Post by Smurfen » 02 Aug 2011, 08:54

Grattis till en trevlig bil.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 02 Aug 2011, 08:57

Du borde skaffa lite outerwears filter till den bara...
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Robban.z

Post by Robban.z » 02 Aug 2011, 09:39

Tackar så mycket allihopa.. Jo jag ska köpa outerwears skydd till den, ska lägga en beställning hos swedrc idag på lite diverse grejor. Tänkte sätta i bra servon då den var nåt lågpris grejor. Ni som kör FG sätter ni dubbla styrservon eller 1 styck?? Ska försöka hitta drevskydd ochså om det finns till competition modellen.
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 02 Aug 2011, 09:46

Robban.z wrote:Tackar så mycket allihopa.. Jo jag ska köpa outerwears skydd till den, ska lägga en beställning hos swedrc idag på lite diverse grejor. Tänkte sätta i bra servon då den var nåt lågpris grejor. Ni som kör FG sätter ni dubbla styrservon eller 1 styck?? Ska försöka hitta drevskydd ochså om det finns till competition modellen.
Innan du börjar kosta på den så kör med den så du känner att du vill satsa mera! Prova den lite och sen provar du nån annas bil för att se att det är denna du verkligen vill ha!

Många av oss här inne har lärt oss den "hårda" vägen. Så prova den ordenltigt så du vet att detta är bilen du vill satsa järnet på :)

Fin bil iaf! jag är dock väldigt tveksam till den konstruktionen på fyrhjulsdriften. Men vi hoppas på att denna skall funka för dej :thumbsup:

Mats B

Post by Mats B » 02 Aug 2011, 10:07

Normalt sett på en FG så räcker det med ett bra styrservo men eftersom du har en med 4x4 & dessutom skivbromsar så rekommenderar jag starkt 2 rejäla servon..Hitec 5755 är då ett ypperligt alternativ :thumbsup:

4 krafset & bromsarna gör att det frestar mycket vid acc ur kurvor & vid inbromsning vid kurvtagning hjulen vill då ställa sig rakt & då gäller det att man har rejäla doningar som kan hålla framhjulen i önska position .

Och till slut vill jag bara instämma med tidigare inlägg....STORT GRATTIS till en riktig kvalitets bil med STORT potensial
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Robban.z

Post by Robban.z » 02 Aug 2011, 10:38

Robban wrote:
Robban.z wrote:Tackar så mycket allihopa.. Jo jag ska köpa outerwears skydd till den, ska lägga en beställning hos swedrc idag på lite diverse grejor. Tänkte sätta i bra servon då den var nåt lågpris grejor. Ni som kör FG sätter ni dubbla styrservon eller 1 styck?? Ska försöka hitta drevskydd ochså om det finns till competition modellen.
Innan du börjar kosta på den så kör med den så du känner att du vill satsa mera! Prova den lite och sen provar du nån annas bil för att se att det är denna du verkligen vill ha!

Många av oss här inne har lärt oss den "hårda" vägen. Så prova den ordenltigt så du vet att detta är bilen du vill satsa järnet på :)

Fin bil iaf! jag är dock väldigt tveksam till den konstruktionen på fyrhjulsdriften. Men vi hoppas på att denna skall funka för dej :thumbsup:
Jag vet redan nu att detta inte är bilen jag inte vill satsa järnet på. Det var ett bra pris på bilen så därför slog jag till. Tror ändå detta är en bra bil i competition utförandet..!! Jag är ochså mycket tveksam till driften men vi får väl se hur det funkar :)
Jag vill ändå köpa bra grejor till den för att få den bättre, framförallt lite skydd och bra servon..
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban.z

Post by Robban.z » 02 Aug 2011, 10:39

Mats B wrote:Normalt sett på en FG så räcker det med ett bra styrservo men eftersom du har en med 4x4 & dessutom skivbromsar så rekommenderar jag starkt 2 rejäla servon..Hitec 5755 är då ett ypperligt alternativ :thumbsup:

4 krafset & bromsarna gör att det frestar mycket vid acc ur kurvor & vid inbromsning vid kurvtagning hjulen vill då ställa sig rakt & då gäller det att man har rejäla doningar som kan hålla framhjulen i önska position .

Och till slut vill jag bara instämma med tidigare inlägg....STORT GRATTIS till en riktig kvalitets bil med STORT potensial

Tackar så mycket.. :D
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Post Reply