Robban´s 5T
Re: Robban´s 5T
Skall testa en GBE endbleed. Sen är jag liiiite sugen på lunatik pipan.. Men får lugna mej, han jobbar visst på en V2.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Just det ja....så var det !Robban wrote:Skall testa en GBE endbleed. Sen är jag liiiite sugen på lunatik pipan.. Men får lugna mej, han jobbar visst på en V2.
Tror inte vi haft nån här på forat med en endbleed tidigare? Ska bli intressant.
Lunatik ??? Menar du inte FluidRc nu robbanRobban wrote:Skall testa en GBE endbleed. Sen är jag liiiite sugen på lunatik pipan.. Men får lugna mej, han jobbar visst på en V2.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Förlåt! Såklart jag menade! Har kollat på så mkt pipor nu så jag blandar ihop dom
Tack Mats
Tack Mats
Den är bra fet. Skaplig header! Ingen annan som har en sån fet va?

Mja, jobbar på en v2 är väl att ta i? Vad jag har hört kommer han börja pilla på det om det finns tillräckligt med intresse men om du vet nåt jag inte vet är jag idel öra, hade en v1 som jag sålde till Mats då den ej kommer passa min bur och den pipan är fin kan jag säga dig.Robban wrote:Skall testa en GBE endbleed. Sen är jag liiiite sugen på lunatik pipan.. Men får lugna mej, han jobbar visst på en V2.
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Re: Sv: Robban´s 5T
Så kanske det va ja. Ja den är fin.
Faktum är att jag mailade Kenny (Fluid rc) för några dagar sedan och frågade om just detta ämnet. Om han planerar att göra en v2 pipa och hur man skriver upp sig som intresserad men han har inte svarat ännu.Robban wrote:Så kanske det va ja. Ja den är fin.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
- Rallyfinnen
Robban wrote:Hur mkt snackar vi? Det som jag märkt är juh att när man moddar lite här och där så händer det juh saker. Fast allt som oftast väldigt marginellt. Frågan är hur petig man ska vara? Tappar man 50% så är det klart inget vidare. Men det tror jag väl inte att man gör på den lilla vinkeln?
Vinkeln är näst intill samma som på den vinklade Stack jag hade på innan. Aja.. Lite effekt förlust är nog bra för min del. Slipper jag springa så långt när jag ska hämta bilen i skogen
Det är inte så mycket vinkeln skulle jag påstå, det är mer längden. Har du en motor som varvar bra, så kan du tappa en hel del i maxvarv, har du däremot en motor med botten som inte varvar, så kanske du inte märker någon skillnad alls.
Mad lite tur får du däremot lite mer botten med den förlängningen.
Ok. Blir juh en pipa som skall vara mera bott/mid så då kanske det blir bra. Blir så mkt med alla dessa smågrejer tycker jag. Du är för slipsig överste kekkonen!
Men jag tackar för att du säger till!
Hyvvä
Men jag tackar för att du säger till!
Hyvvä
Ohhh yea!

Ska bli mkt intressant!

Ska bli mkt intressant!
Kunde idag konstatera att jag blir tvungen att modifiera headern till pipan för att få den att lira i bilen. Men det va egentligen inte mkt. Vrida lite på den så funkar det. Sen ett nytt fäste i framkant. Ska nog försöka få till det med en gummiupphängning i fram så slipper skiten spricka. 
Pipan på plats!
Eftersom jag arbetar ihop med en kille som är helt såld på ädelmetaller så har jag blitt smittat.. Fick en snutt 10mm 6-kants ämne i mässing av honom. Så jag tillverkade en egen mutter till att fästa pipan med!
Gjorde även en distans i aluminium då jag inte hittade nåt gummi som va tillräckligt långt.
Bild på det

Fick även vrida om headern lite så pipan kom upp i framkant.

Och här sitter den monterad

Mitt gopro fäste funkade inte ihop med pipan så det fick plockas bort. Men jag orkar aldrig trassla in kameran iaf så det kvittar.
Dagsfärsk bild på en feting!

Eftersom jag arbetar ihop med en kille som är helt såld på ädelmetaller så har jag blitt smittat.. Fick en snutt 10mm 6-kants ämne i mässing av honom. Så jag tillverkade en egen mutter till att fästa pipan med!
Gjorde även en distans i aluminium då jag inte hittade nåt gummi som va tillräckligt långt.
Bild på det

Fick även vrida om headern lite så pipan kom upp i framkant.

Och här sitter den monterad

Mitt gopro fäste funkade inte ihop med pipan så det fick plockas bort. Men jag orkar aldrig trassla in kameran iaf så det kvittar.
Dagsfärsk bild på en feting!

Snyggt Robban! nu vill vi bara se actionbilder på den!
Kanske till helgen?