JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Ska nog beställa nya servon till bilen och till styrning blir det ett Hitec eller Rhino men vad ska man ha till gas/broms då? Kikat på nått 12 kg Savöx. Kraven jag har är att dom ska vara digitala så jag kan köra i HRS-mode på radion.
Någon som har nått annat gas/broms servo att rekomendera?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Panagiotis
kolla de nya servo från kullagergrossisten.standar storlek savöx och 35kg starka!!??!jag ska köpa en så fort de finns på lagerJ.A racing wrote:Ska nog beställa nya servon till bilen och till styrning blir det ett Hitec eller Rhino men vad ska man ha till gas/broms då? Kikat på nått 12 kg Savöx. Kraven jag har är att dom ska vara digitala så jag kan köra i HRS-mode på radion.
Det här verkar grymt bra:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.2550/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.2550/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
-
Panagiotis
jag har kört med savöx servo de sista 2 år på min alla 1/8 bilar..mer prisvärda,snabba och starka servo finns inte..waqr wrote:Det här verkar grymt bra:
- J.A racing
Jag såg att Savöx har lite nytt på gång men frågan är vad man ska med ett gas/broms servo på 35 kg till
Ja det där Hitec servot verkar riktigt schysst faktiskt kollade precis på det på DDM. Kan nog bli dom två de kan ju vara bra med ett rejält styrservo så bilen hinner med i svängarna. Ska även shimsa styrningen för att minimera glappet där.
Ja det där Hitec servot verkar riktigt schysst faktiskt kollade precis på det på DDM. Kan nog bli dom två de kan ju vara bra med ett rejält styrservo så bilen hinner med i svängarna. Ska även shimsa styrningen för att minimera glappet där.
-
Panagiotis
varför inte???J.A racing wrote:Jag såg att Savöx har lite nytt på gång men frågan är vad man ska med ett gas/broms servo på 35 kg till![]()
![]()
men jag tror att ett bättre val är en savöx 20kg.
Har du en länk? kan inte hitta det.kolla de nya servo från kullagergrossisten.standar storlek savöx och 35kg starka!!??!jag ska köpa en så fort de finns på lager
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Panagiotis
jag vill fråga dig en sak bara..jag tror att min servo saven i min baja 5t funkar inte så bra nu..jag använder en stark(24 kilo) och snabb servo men känns som originaj fjärd som sitter i servo saver är för mjuk..vad är felet?J.A racing wrote:Jag såg att Savöx har lite nytt på gång men frågan är vad man ska med ett gas/broms servo på 35 kg till![]()
![]()
-
Panagiotis
kolla på kullagergrossistens start sida längst ner!Lusse wrote:Har du en länk? kan inte hitta det.kolla de nya servo från kullagergrossisten.standar storlek savöx och 35kg starka!!??!jag ska köpa en så fort de finns på lager
-
Panagiotis
fel fel!inte längst ner!under reklamen med nanda buggyn!!sorry 
- J.A racing
Du kan ju justera förspänningen på fjädern till servo räddaren.panagiots wrote:jag vill fråga dig en sak bara..jag tror att min servo saven i min baja 5t funkar inte så bra nu..jag använder en stark(24 kilo) och snabb servo men känns som originaj fjärd som sitter i servo saver är för mjuk..vad är felet?J.A racing wrote:Jag såg att Savöx har lite nytt på gång men frågan är vad man ska med ett gas/broms servo på 35 kg till![]()
![]()
-
Panagiotis
jag har redan gjört..men det hjälpte inteJ.A racing wrote:Du kan ju justera förspänningen på fjädern till servo räddaren.panagiots wrote:jag vill fråga dig en sak bara..jag tror att min servo saven i min baja 5t funkar inte så bra nu..jag använder en stark(24 kilo) och snabb servo men känns som originaj fjärd som sitter i servo saver är för mjuk..vad är felet?J.A racing wrote:Jag såg att Savöx har lite nytt på gång men frågan är vad man ska med ett gas/broms servo på 35 kg till![]()
![]()
- J.A racing
-
Panagiotis
scanner rc 9960 mg med metal case,kullager och metal gear.i princyp en kopia av multiplex servo.jag vet att problemet är inte servot för att i början styrningen funkade utmärkt.jag har läst på andra forum att många baja ägare har samma problem med styrningen som jag..det känns som fjärden har blivit mjukare..finns att köpa nån hårdare fjärd till servo saver?J.A racing wrote:Hm vilket servo har du?
- J.A racing
Ok men om inte jag är helt lost så används väl bara fjädern vid slag mot hjulen för att dämpa kraften inne i servot. Resten ute i styrdelarna är ju kullagrade och ska gå väldigt lätt sen kullederna i styrstagen.
Så jag skulle lossa servot och vrida på hjulen för att känna om det går tungt att styra och gör det inte det så lär nog felet ligga i servot.
Så jag skulle lossa servot och vrida på hjulen för att känna om det går tungt att styra och gör det inte det så lär nog felet ligga i servot.