Ang 5B ss kitt
Re: Ang 5B ss kitt
Okey, kanske jag har otur på koppling... 
Är det någon av dessa som man ska ha?huSSe wrote:jag har lauter och inga bekymmer!
kanon koppling!
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6429/.f
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.2423/.f
Har 5B ss orgmotorn och ska ev köpa en Zenoah G290RC som jag sa innan.
Passar den till bägge dessa motorer?
Ha det gott
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
du ska ha den nedra 4 backars koppling.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Och den passar på 29'an också..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Får väl fortsätta fråga lite.Killer bee cutoff verkar vara ett krav på dessa bilar.Ha lagt ut rätt bra med pengar redan innan man fått bilen så man vill ju inte att den ska skena.
Vilken model av killer bee ska/tycker ni är bäst?
Finns ju v1,v2 och v2-s.Har en Futaba 3 PM-2,4ghz och jag tycker att v1 passar mig bäst då jag kan stänga av motorn med ch3.Är jag rätt ute?
Ska man ha led och buzzer?
Ha det gott
Vilken model av killer bee ska/tycker ni är bäst?
Finns ju v1,v2 och v2-s.Har en Futaba 3 PM-2,4ghz och jag tycker att v1 passar mig bäst då jag kan stänga av motorn med ch3.Är jag rätt ute?
Ska man ha led och buzzer?
Ha det gott
led och buzzer är inte nödvändigt. Jag valde dock att ta en led lampa med för att man ska se så den funkar.
Håller med David till 100%! Angående kopplingen så skulle jag sparat dom pengarna och kört med original (läs Zenoah) istället. Så länge du kör med slutet kopplingshus så håller dom läääänge. Jag har kört över 25 liter med min och det syns knappt att den är använd. Funkar klockrentCarbon-Dave wrote:Har fortfarande inte fattat vad det är för fel på en originalkoppling helt utan belägg......
Funkar precis hur bra som helst.
![]()
Sen kan det ju vara kul att justera varvtalet på den är ju en annan sak....
Sen kan jag garantera dig att du inte kommer att hålla på att justera inkopplingsvarvet mer än en gång iallfall. Man kan ju undra hur många det är som river sin bil enbart för att korrigera varvtalet på koppling. Inte många skulle jag tro
Dessutom har du ju flera justeringsmöjligheter i och med olika fjädrar öven till originalkopplingen och det är ju faktiskt enklare att byta en fjäder än att få till 4 stycken justerskruvar exakt likadant
Letar Baja 5B
Kommer att köra med org koppling och se om den håller.Har ju köpt turtle slutetkopplingshus och då ska det hålla ett tag.Har lagt mycket pengar nu så man får väl lungna sig lite
Men en annan motor är inte uteslutet,jag vet att jag har svårt att hålla mig till org.
Som sagt tittar jag på Zenoah G290RC(2395:-) från Rcmaffian men tittar lite på Zenoah Race Ported 30,5cc (4-bolt)
(4,395.00kr) från LargeScaleracing.Vet inte så mycket om motorer men detta är väl inte så extremt utan att det håller ett tag.Sitter och läser rätt mycket på nätet för att få en uppfattning vad andra tycker.Race motorn kommer dessutom med koppling.
Ha det gott
Men en annan motor är inte uteslutet,jag vet att jag har svårt att hålla mig till org.
Som sagt tittar jag på Zenoah G290RC(2395:-) från Rcmaffian men tittar lite på Zenoah Race Ported 30,5cc (4-bolt)
(4,395.00kr) från LargeScaleracing.Vet inte så mycket om motorer men detta är väl inte så extremt utan att det håller ett tag.Sitter och läser rätt mycket på nätet för att få en uppfattning vad andra tycker.Race motorn kommer dessutom med koppling.
Ha det gott
- J.A racing
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Mjooo....visst underlättar TR clutch huset en del men hur lätt är det att att få alla dom skruvarna inställda på samma sätt och hur många gånger justerar ni kopplingen? Inte så många gånger skulle jag troJ.A racing wrote:min gubbe
![]()
![]()
Har man rätt grejer så justerar man kopplingen helt utan att behöva skruva isär något alls.
Letar Baja 5B
Ang fälgar och däck blir det dessa.Ska beställa dessa och undrar om det är rätt fälgar/foam till dom däcken? tt337F - Hostile MX Knobby FRONT Tire Set for 5b (HARD Compound)
tt338 - Hostile MX Knobby Rear Tire Set for 5b (HARD Compound) pn2706/03 - Pro-line Desperado 5B/5T Front BLACK/BLACK
pn2707/03 - Pro-line Desperado 5B/5T Rear BLACK/BLACK hh962 - Hostile Dual Material Foam REAR Insert for HPI Baja 5b - Hard Compound
hh952 - Hostile Dual Material Foam FRONT Insert - Hard Compound
Och ska man köra med hard compound på både däck/foam?
Ska köra i grustag och liknande underlag.
Ha det gott
tt338 - Hostile MX Knobby Rear Tire Set for 5b (HARD Compound) pn2706/03 - Pro-line Desperado 5B/5T Front BLACK/BLACK
pn2707/03 - Pro-line Desperado 5B/5T Rear BLACK/BLACK hh962 - Hostile Dual Material Foam REAR Insert for HPI Baja 5b - Hard Compound
hh952 - Hostile Dual Material Foam FRONT Insert - Hard Compound
Och ska man köra med hard compound på både däck/foam?
Ska köra i grustag och liknande underlag.
Ha det gott
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ett tips !
ta och titta på elcon cleons däck o fälg!
många här på forumet som är nöjd med dom.
ta och titta på elcon cleons däck o fälg!
många här på forumet som är nöjd med dom.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Såg det när jag läste igenom däcktråden men ska satsa på hostile.
Många i usa är supernöjda med dom och det verkar var ett beprövat märke.
Vad tror du om dom däcken till dom fälgarna/fomen?
Många i usa är supernöjda med dom och det verkar var ett beprövat märke.
Vad tror du om dom däcken till dom fälgarna/fomen?
Det finns även silwerback fälgar .Titta på dom här .http://silverbackrcproducts.com/ecom/in ... department
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Jag har dom både däck & fälg, dock mini mx fram. Kan rekomendera Hostile zero growth bak foam, så baloonar det inte så jäkligt vid hjulspinn/högfart.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".